Gå til innhold

Bordplassering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjestene skal få velge selv hvem de vil sitte med

Men vi bestemmer hvem som skal sitte med bordet til brudeparet 

Så hvem har dere på bordet deres? Barn, foreldre, forlovere? Venner?

Anonymkode: 951ea...3a1

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre, forlovere, eventuelle barn, toastmaster. 

Jeg vil sterkt fraråde å ikke ha bordplassering. Det skaper kaos, usikkerhet, forvirring og generelt kjipt hvis det bare er en ledig stol et sted og man ikke kjenner noen på det bordet, f.eks. For gjestenes del er det best med kleskode og gjennomtenkt bordplassering. 

Anonymkode: a8cb0...c02

• Liker 16
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stort bord?

Og i et bryllup bør det være bordplassering.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Gled deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre, forlovere, eventuelle barn, toastmaster. 

Jeg vil sterkt fraråde å ikke ha bordplassering. Det skaper kaos, usikkerhet, forvirring og generelt kjipt hvis det bare er en ledig stol et sted og man ikke kjenner noen på det bordet, f.eks. For gjestenes del er det best med kleskode og gjennomtenkt bordplassering. 

Kleskode har vel ingenting med bordplassering å gjøre??

Vi skal ikke ha bordplassering. Men takk!

1 time siden, Brunello skrev:

Hvor stort bord?

Og i et bryllup bør det være bordplassering.

Åtte pr bord for de andre gjestene og kanskje 10 på brudeparbordet.

Nei, vi skal ikke ha bordplassering

1 time siden, maskinisten skrev:

Haha. Gled deg.

Takk, det gjør jeg!

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både kleskode og bordplassering minimerer ubehag og usikkerhet for gjestene. Derfor henger det sammen med å være et så godt vertskap som mulig. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Både kleskode og bordplassering minimerer ubehag og usikkerhet for gjestene. Derfor henger det sammen med å være et så godt vertskap som mulig. 

Men hva vet du om hva kleskode vi har?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva vet du om hva kleskode vi har?

Ingenting. Det var bare en sammenligning. Et eksempel for å få fram et poeng. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til at dere ikke ønsker bordbplassering? Jeg er enig med flere her i at det ofte skaper kaos for gjestene. Men hvis det er slik at det er åpenbart for alle hvem som skal sitte sammen og det derfor ikke behøves bordkort kan det være Ok (tenker hvis f.eks. det kommer åtte gjester fra jobben, åtte fra familie A, åtte fra familie B, og ingen av disse kjenner hverandre). Når drt er sagt, så er det hyggelig med bordkort uansett, det er med på å skape en litt ekstra høytidelig stemning, og det passer jo fint i et bryllup, 

Anonymkode: a1621...bf6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker å sitte ved et bord bare vi to som brudepar. Orker ikke ha foreldre i nærheten.

Anonymkode: 2c832...f49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er årsaken til at dere ikke ønsker bordbplassering? Jeg er enig med flere her i at det ofte skaper kaos for gjestene. Men hvis det er slik at det er åpenbart for alle hvem som skal sitte sammen og det derfor ikke behøves bordkort kan det være Ok (tenker hvis f.eks. det kommer åtte gjester fra jobben, åtte fra familie A, åtte fra familie B, og ingen av disse kjenner hverandre). Når drt er sagt, så er det hyggelig med bordkort uansett, det er med på å skape en litt ekstra høytidelig stemning, og det passer jo fint i et bryllup, 

Anonymkode: a1621...bf6

Det blir slik du beskriver

8 fra min familie

8 fra hans familie

8 fra min slekt

8 fra hans slekt

8 venner

8 på et forloverbord

Gjest lillefrøkengrei
Skrevet

VI skal ha 10 stykker på brudeboret. Planlegger å sitte med begges foreldre samt begges forlovere med kjærester.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, lillefrøkengrei skrev:

VI skal ha 10 stykker på brudeboret. Planlegger å sitte med begges foreldre samt begges forlovere med kjærester.

Takk for at du svarte på spm!

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg giftet meg med eksmannen var det i utgangspunktet slik (fra venstre på vårt bord når man satt ved bordet): Min svigermor, min far, meg, eksmannen, min mor, hans far. Bruden skal ha sine foreldre nærmest, så brudgommen om man følger tradisjon. Jeg ville hatt foreldrene nærme i alle fall, eller forloverne.

Vi hadde i tillegg begge skilte foreldre, så det ble mer komplisert, og vi endte vel opp med 10 eller 12 på hovedbordet, husker ikke lengre :) Det er noen år siden og jeg har ingen planer om å gå tilbake på gamle bilder 😅

Anonymkode: 08348...6ee

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ikke ha bordplassering. Men takk!

Åtte pr bord for de andre gjestene og kanskje 10 på brudeparbordet.

Nei, vi skal ikke ha bordplassering

Takk, det gjør jeg!

Dersom forloverne og toastmaster har partner, ville jeg hatt de på bordet. Om noen av de ikke har partner, ville jeg fylt opp med venner.

Endret av Brunello
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Brunello skrev:

Dersom forloverne og toastmaster har partner, ville jeg hatt de på bordet. Om noen av de ikke har partner, ville jeg fylt opp med venner.

Med forlovere blir vi ni stk

Vi skal ikke ha toastmaster

AnonymBruker
Skrevet

Oi, jeg ville nok blitt litt stressa over "free seating" i et bryllup. Er ikke så lett å vite hvem man potensielt kan komme overens med helt i starten av et bryllup hvis man ikke kjenner noen fra før. Man risikerer å "se det litt an" til de faste gjengene har funnet hverandre, og så havner man på barnebordet og må være barnevakt for rampunger.....

Litt stress hvis man må skynde seg å grabbe en plass og reservere med håndveska el.l., for å havne sammen med dem man liker å prate med, hvis man kjenner folk fra før.

Vi hørte litt med gjester på forhånd, hvordan de ønsket å sitte. De single ønsket at vi hadde et "singelbord", der alle var single. Det var stor suksess den kvelden, det ble en date eller to i ettertid men ikke mer.

Anonymkode: ffd6b...365

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ikke ha toastmaster

Ikke bordplassering og ikke toastmaster?

Welcome to a shitshow. Si meg, har du noen gang vært i bryllup?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir slik du beskriver

8 fra min familie

8 fra hans familie

8 fra min slekt

8 fra hans slekt

8 venner

8 på et forloverbord

Betyr det at folk i de ulike kategoriene vet på forhånd at de skal/må sitte på samme bord? For det er jo ikke gitt? Hva hvis venner setter seg på et annet bord? 

Jeg ville i så fall satt opp små skilt på hvert bord med familien Hansen, familien Nilsen, venner osv. Selv om det for meg er helt rart.  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, jeg ville nok blitt litt stressa over "free seating" i et bryllup. Er ikke så lett å vite hvem man potensielt kan komme overens med helt i starten av et bryllup hvis man ikke kjenner noen fra før. Man risikerer å "se det litt an" til de faste gjengene har funnet hverandre, og så havner man på barnebordet og må være barnevakt for rampunger.....

Litt stress hvis man må skynde seg å grabbe en plass og reservere med håndveska el.l., for å havne sammen med dem man liker å prate med, hvis man kjenner folk fra før.

Vi hørte litt med gjester på forhånd, hvordan de ønsket å sitte. De single ønsket at vi hadde et "singelbord", der alle var single. Det var stor suksess den kvelden, det ble en date eller to i ettertid men ikke mer.

Anonymkode: ffd6b...365

Ja, det er skikkelig stress. Jeg har opplevd det én gang, og da måtte jeg klemme meg mellom to venner av brudgommen (aldri sett dem før, måtte bare spørre om stolen var ledig). Og etterpå kom konene deres til meg og var sure. :sprettoy: 

Jeg er god på smalltalk og klarte også fint å spørre om stolen var ledig, men det er ikke alle som er sånn. De to mennene var godt oppdratt og gjorde sitt for at samtalen fløt, og vi hadde det kjempegøy, men som sagt, det er jo ikke helt gitt. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...