Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt teoriprøven 3 ganger uten å ha bestått. Skal snart ta den på nytt. Har bare brukt teoriboken, og ikke noe mer hjelpemiddel. Er det vanlig blant folk flest å kjøpe teoriprøve på nettet slik som denne nettsiden https://www.bil-teori.no for å øve mer før den virkelige prøven? 

Har jeg vært på bærtur da jeg ikke øvde på slike nettsteder?

Anonymkode: a96f6...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med 3 stryk, så kan det jo være lurt å legge inn litt ekstra opplæring før du tar prøve nr. 4.  Det er jo tydelig at du ikke har fått med deg alt.  Et sertifikat er såpass dyrt at om du betaler noen kroner ekstra for testing på nett så er det sannsynligvis verd det.

• Liker 3
Gjest Poppelopp
Skrevet

Jeg klarte det på 4de forsøk. Etter jeg hadde tatt den en del ganger på teoritentamen.no 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler den på nett, når du har klart det på nett noen ganger går det som regel bra på selve prøven.

Anonymkode: f8b22...a88

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å teste deg mye på teoritentamen. Jeg brukte det mye, det lærte meg blant annet hvordan jeg burde tenke når jeg leser spørsmålene, hvor viktig det var å plukke opp «lurespørsmål» osv. De jeg var usikre på Når jeg tok teorien lot jeg stå, så gikk jeg heller tilbake til de senere. Sjekket alle spørsmål og svar to ganger før jeg leverte. Sto da på andre forsøk, første var halvhjertet da jeg var mye yngre og ikke tok det så seriøst, da jeg endelig fikk rotet meg til å ta lappen var jeg 27 😅

Anonymkode: caaea...708

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte 10 dager på å intenst lese i boka, pluss teste meg masse på teoritentamen.no.  De har en tilhørende app også, sånn at jeg satt og testa meg i friminutt på skolen, i senga før jeg sovna og sånn. Var vel verdt da 398,-(?) jeg brukte på det. Da hadde jeg tilgang i en måned. Besto på første forsøk.

Det virker veldig vanskelig å klare teorien uten å teste seg på sånne apper først. Man lærer jo litt om hva slags type spørsmål man får, hvordan spørsmål blir formulert, rett og slett hva man kan forvente når man skal ta prøven. Veldig greit å ha kjennskap til hvordan en prøve vil cirka se ut, og ikke la teoriprøven være første gang man svarer på spørsmål om det man har lært.

Vel verdt de 389,-! Ellers hadde jeg nok strøket noen ganger før jeg klarte det!

Anonymkode: 9e926...e38

Skrevet (endret)

Føler med deg! Gjorde teoritentamen.no minst 50 ganger, med 0-4 feil hver gang!
På den ekte teoriprøven strøk jeg med 8 feil, fordi jeg endret på et riktig svar... Skal ta den på nytt om et par uker :) 
Mens alle vennene mine som gjorde 
minimal innsats til teoriprøven besto med 2 feil.. Flere av de fikk 6-8 feil på teoritentamen.no hver gang..
Noen ganger har man bare litt uflaks..

Endret av FunnyBoy123
AnonymBruker
Skrevet

Synes det skal være en grense på hvor mange forsøk man skal få.

Ikke alle er skikket til å kjøre bil, det ser man jo i trafikken hver dag.

Anonymkode: 03108...abf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Sett deg ordentlig inn i alt du leser, se for deg situasjonene, slå de opp på nettet og se illustrasjoner slik at du virkelig forstår situasjonene du leser om. Her kan du ikke ha noe hast, og pugging i dagene før prøven er helt idiotisk. Ta for deg boken, men alt du ikke forstår hensikten med eller husker fra før av, setter du deg inn i.

Dette er en prøve du ikke kan ta snarveier på, du må faktisk vite og forstå alle reglene, og du må vite grunnen til at de er der. Gjør du det, så kommer også prøven til å gå helt fint for deg.

Dette er faktisk livsviktig, både for deg og oss andre. 

Anonymkode: ed12f...ad8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk teoritentamen.no for å trene på oppgaver. Ikke alle får så mye ut av boka.

Bruk magefølelsen når du går gjennom teorien. Gå gjennom teorien bare en gang (eventuelt la de du er usikker på være blanke slik at du kan gå tilbake og bruke litt ekstra tid på dem). Det er så mange som går tilbake, blir usikker på et svar og endrer det, for så å stryke. 

Anonymkode: f9314...c90

Gjest Kvinne487
Skrevet

Jeg klarte den på 4 forsøk! Etter 3 forsøk kjøpte jeg tilgang til teoritentamen.no. Brukte 1 uke på å ta masse prøver på nett og lese. Bestod og fikk 0 feil!!!

AnonymBruker
Skrevet

Ta prøvetentamen før du tar selve teoriprøven. Øv, øv og øv, det er det viktigste når du skal besvare situasjonsbetingede spørsmål. 

Anonymkode: fef7e...397

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det skal være en grense på hvor mange forsøk man skal få.

Ikke alle er skikket til å kjøre bil, det ser man jo i trafikken hver dag.

Anonymkode: 03108...abf

Å stryke på teorien betyr ikke nødvendigvis at man er en dårlig sjåfør! Er ikke alle som er like gode til å prestere på prøvene selv om de kan det de har lest! 

TS, vil anbefale deg å bruke teoritentamen.no, om du kjøper full tilgang i tredve dager får du pengene igjen om du stryker på teorien! Jeg hadde teorien på mandag, har kun tatt spørsmålene på appen, og hadde bare tre feil.

• Liker 1
Skrevet

Brukte teoritentamen.no, og leste bare litt i boken. Bestod på første forsøkt. Anbefaler teoritentamen på det varmeste, fordi oppgavene der er ganske like de du får på selve teorieksamen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte teoritentamen, øvde og øvde til jeg var sikker på at jeg hadde fått hvert eneste spørsmål på tentamenen. Tok ikke selve prøven før jeg fikk 100%  rett på tentamenen hver gang jeg prøvde. Besto selve teoriprøven på første forsøk og brukte ti minutter, så det fungerte veldig bra for meg. Kjøpte ikke teoriboka engang fordi jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet jeg ikke hadde hatt like stort utbytye bare av å lese.

Anonymkode: 22a8f...3f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte bare teoritentamen.no. Ingen jeg kjenner brukte boka egentlig, jeg hadde den ikke en gang. Tok sånn 30 prøver på 2 uker hvor de siste prøvene fikk jeg null feil. Dro og tok prøven på 12 minutter og fikk 2 feil. Så teoritentamen.no anbefales mye mer enn boka

Anonymkode: 81e39...4d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Kjøpte idag teoriprøven på teoritentamen.no og fikk like antall feil (12 feil) ved 2 forsøk.

Det ser ikke lovende ut for meg😟😞

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Kjøpte idag teoriprøven på teoritentamen.no og fikk like antall feil (12 feil) ved 2 forsøk.

Joda, du kommer til å klare dette! Men du må bare øve mer! Les spørsmålene og svaralternativene nøye og så leser du på temaene du får feil på og prøver på nytt! 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Det er jo en god del teori du må igjennom før det i det hele tatt er vits å ta selve tentamenen. Du jan ikke forvente å gjøre det særlig bra på prøven før du har øvd jevnt en god stund :)

Anonymkode: 22a8f...3f2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Øv jevnt og trutt, det fungerte for meg. Hadde 18 feil første gangen jeg tok prøven der. Ikke mist motet, for vet hvor hardt det er. Tok teorien når jeg hadde innenfor antall feil man kunne ha, og bestod med 3 feil :) Tok godt over 100 prøver før jeg knakk koden litt. Har du kjørt mye? For jeg fikk ikke til teorien før jeg hadde en del erfaring ute på veien, fordi jeg hadde noe å relatere spørsmålene til. Jeg tenkte over hva jeg hadde gjort i de situasjonene som spørsmålene stilte, og valgte svar deretter. Litt etter litt ble det mindre og mindre feil :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...