AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Barna er 5 og 7, og i en fornøyelsespark vi er i så er det noen små biler hvor det står 8 års aldersgrense. Dette fikk jeg ikke med meg før etterpå, men bestefaren fortalte altså barna, hvor den yngste (gutt) er høy for alderen og ikke så langt unna storesøster, at de skulle si at de var tvillinger og 8 år gamle dersom de ble spurt om alder! Og det gjorde de altså. Det gikk jo bra, men er dette greit av en bestefar å få dem til å gjøre? Er vel en grunn til at de har valgt å dette aldersgrensen til 8 år? Anonymkode: 4ce9c...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Er det så farlig? Du har tydeligvis en bestefar som orker å ta med to barn en hel dag i park så de blir glade, og du får slappet av. Vet veldig mange foreldre som gjerne skulle hatt det slik . så nei, det er ikke så nøye. Anonymkode: 87e22...6c2 37
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 Vi var der alle sammen, han hadde ikke noe spesielt ansvar utenom en liten stund. Anonymkode: 4ce9c...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 Han lærer jo barna at det er ok å bryte regler, lyve og sånt for å få det man vil 👎 Anonymkode: e0e81...52f 17
GammelKaktus Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 Jeg hadde ikke laget noe styr av dette, han gjorde det nok i beste mening. 21
got2go Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 Kjære meg, det finnes virkelig verre ting å henge seg opp i, enn dette. 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 Å bryte regler er i utgangspunktet ikke greit, men i dette tilfellet hørtes det ikke ut slm om aktiviteten var spesielt farlig, så jeg hadde kanskje kommet med én bemerkning om at man ikke skulle lyve og så droppet det. Anonymkode: def41...34e 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 Lol.. går nok bra 😃 på kinoen der jeg vokste opp lot de alltid unger som var to-tre år under anbefalt aldersgrense slippe inn. Ingen tok skade av det . Er du redd de skal bli vanekriminelle nå eller? Lol Anonymkode: 5b03f...350 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 Dette gjør vi selv hele tiden, lyver om alder og eventuell høyde på barna. Herregud så prippne folk er blitt. Anonymkode: ee0ca...3f1 9
Gjest Saph Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 Tenker hvis det bare er en engangsgreie så er det helt greit. Bare et artig snikete bestefarpåfunn. Om det er en gjenganger at bestefar oppmuntrer til lyving, bryting av regler etc, så er det ikke OK.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 Nå er jo aldersgrensen på karusellene der pga høyde som regel. Du skriver selv at vedkommende var høy for alderen. Jeg ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: 9c2fb...87e 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #13 Skrevet 2. juli 2020 Personlig tror jeg en rigid striks petimeter holdning i forhold til barn er verre. Anonymkode: ce56b...eeb 7
kisskissbangbang Skrevet 2. juli 2020 #14 Skrevet 2. juli 2020 Nesj. Er det ikke meninga at besteforeldre skal bryte noen regler, da? Så lenge det ikke er livsfarlig så lar jeg besteforeldre styre litt sjøl, jeg, og litt regelbryting forekommer nok nå og da. 5
Sirah Skrevet 2. juli 2020 #15 Skrevet 2. juli 2020 En så uskyldig ting hadde jeg virkelig ikke hengt meg opp i. Det var noen biler, ikke den skumleste berg og dalbanen. 4
Gundaen Skrevet 2. juli 2020 #16 Skrevet 2. juli 2020 Jeg hadde reagert. En ting er "er det så farlig da, det er bestefar". En annen ting er at en rollemodell, et forbilde for mine barn, oppmuntrer og tilrettelegger for uærlighet. Når det gjelder aldersgrense, så er det ofte relatert til høyde (men da er det høydegrense), men ikke alltid. En 5-åring kan bli skremt og usikker på en måte som en 8-åring kanskje ikke ville blitt. Da er det samme hvor høy den 5-åringen er. Nå får jeg høre at jeg er i overkant ærlig hva gjelder regler, men jeg hadde bedt bestefar om ikke å gjøre det igjen. Det er forskjell på å spise sjokolade til frokost, og å potensielt sette barna i en ufortjent vanskelig situasjon på en offentlig plass fordi bestefar har lyst til å kjøre radiobiler. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #17 Skrevet 3. juli 2020 Altså, aldersgrenser som denne er ikke et påbud. Men en sikkerhetsvurdering på generelt grunnlag vurdert utifra høyde, modenhet (om det kan virke skummelt på yngre) størrelse ift sikkerhetsanrettninger ol. Bestefar virker som har resonert ganske greit hvorvidt dette er forsvarlig. Han er heller ikke ny på denne jorden🤦🏻♀️ Altså, du er litt hysterisk. Anonymkode: 36f37...836 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #18 Skrevet 3. juli 2020 Eg synes ikkje det er greitt. Neppe farlig, men barna lærer jo at det er greitt å lyge og bryte reglar. Besteforeldre bør også vere gode rollemodellar. Men viss du trur det er eit eingangstilfelle, ville eg ikkje ha laga ei stor sak ut av dette. Anonymkode: e36a8...a5d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #19 Skrevet 3. juli 2020 Jeg fikk datteren min til å si hun var 4 år på noen biler det var 4 års aldersgrense på når hun var tre år og hun hadde veldig lyst å kjøre. Hun ropte til meg etterpå " Mamma, jeg sa jeg var 4 år!! " Sånn at alle hørte det🙈 Hun er nå snart 7, tror ikke hun har tatt nevneverdig skade av det😄 Anonymkode: 64015...3e7 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #20 Skrevet 3. juli 2020 Det går helt fint. De ansatte passer på uansett. Anonymkode: 558b0...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå