AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Hei. Jeg startet i min nåværende stilling i februar i fjor. Betyr det at jeg har full opptjening i år, eller må man ha jobbet helt siden 1.januar for å ha full opptjening i opptjeningsåret? Anonymkode: c7743...b43
Ullvott Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Hadde du en annen jobb i januar i fjor? I så fall har du full opptjening. Det er ikke hvilken arbeidsgiver du hadde som teller, men om du faktisk jobbet (og hvor mye). Dette selv om du allerede har fått utbetalt feriepengene fra forrige arbeidsgiver i forbindelse med sluttoppgjør. Hvis du ikke jobbet i januar i fjor må du nesten selv regne ut om du taper penger på å ta ut full ferie i år eller ikke. Hvis du taper penger på å ta full ferie har du rett til å forkorte ferien i år tilsvarende. Hvis ikke har du ikke den retten. (Du har uansett RETT til full ferie i år. Alle som starter i en jobb før 1. september et år har rett til full ferie samme år. Rett til ferie og opptjening av feriepenger er to ulike ting.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå