Gå til innhold

Borgerlig seremoni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal synge i en vielse i sommer, men kjenner jeg er litt usikker på gangen i det hele. 
Dette er en borgerlig vielse som skal holdes på en låve. Jeg skal synge to sanger og vet det er ett musikalsk innslag til. bruden har sagt at min sang skal være i starten og i slutten. 
Hvordan foregår en slik seremoni? Har kun sunget i kirkebryllup tidligere og der er det jo en ganske lang seremoni med innlagte steder for musikalske innslag, men det er kanskje ganske likt?
Skal selvsagt spørre bruden om litt flere detaljer når jeg kommer så langt, men er litt nysgjerrig 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du bør spørre bruden/brudeparet, for det kommer egentlig litt an på hva de selv ønsker. Da jeg giftet meg borgerlig via Unitarforbundet var vielsen lagt opp ganske likt som en vanlig kristen vielse i kirken, med unntak av f.eks salmer og den slags. Dette var etter vårt eget ønske. Det er jo også litt ulik praksis mellom de ulike som holder seremonien, det kan være forskjeller mellom f.eks HEF, Unitarforbundet, Humanistforbundet (tidl. Sosialhumanistene) osv. 

Endret av SPOCA
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...