j23 Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Hei, har stripet håret mitt så lenge jeg kan huske, men ofte svært lenge mellom hver gang, så det er ikke særlig slitt. Jeg er vel det som kalles mørk blond/helt ordinær kommune(?)farge naturlig. Nå er etterveksten ganske lang og stripinga ganske vaska ut så det ser mer ut som en slags bayalge. Se vedlagt bilde, håret mitt her ikke så hvitt som hennes, bildet er bare lånt fra nett. Nå vurderer jeg å slutte med stripinga. Å gå helt tilbake til min naturlige farge tror jeg blir litt tamt, men tenkte heller å prøve å helfarge det på et vis. Dvs at det høres litt risky ut, så tenker heller å prøve en glansvask, minicolor eller noe mer semipermanent. Jeg kunne godt prøvd noe litt mørkere (for antar det er vanskelig å farge noe lysere uten å måtte bleke først??), eksempelvis noe lysebrunt eller mer karamellfarget. Er det noen som har gjort noe lignende? Enten hos frisør eller selv? Vet jo det finnes bra utvalg i butikker også, men det må altså ikke være en permanent farge! Noen som har tips til merker eller nyanser for å farga det hele litt mer brunaktig uten å risikere å bli veldig veldig mørk? Et eksempel på det jeg mener med lys brun eller karamellfarge er det andre bildet som er lagt ved her. Det siste bidlet i profil er også noe jeg godt kunne prøvd, får jeg til dette blir det ikke noen drastisk forandring og noe jeg absolutt tør å prøve! Ettersom jeg har litt striper i håret allerede vil det vel bli en slags stripeeffekt selv med en glanskvask/minicolor i hele håret vel? 😊 1
by Bente Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Heia😊 Døds lekker farge på begge bildene🤩 Jeg er frisør og tester ut hårfarger til hjemmebruk, testet siden oktober i fjor. Min erfaring til nå er at det finnes utrolig lite utvalg i gyldne lyse toner. Du har et par utfordringer med det utgangspunktet du har. Du har ettervekst og der ligger det masse underliggende gule/oransje pigmenter, hvis du bruker en farge som lysner litt her vil fargen bli veldig varm😉 Lengder og spisser er lysere og også mer porøse ettersom håret ditt er langt😉 Lengder trekker alltid til seg mindre gyldent, det tiltrekker seg mer kalde pigmenter. Utifra bildene bør du ikke gå mørkere enn en 8. Gyldne toner har tall som .3 og .34. Vet casting har en farge som heter 834 og HM en som heter 9.33. Ofte er det lurt å begynne forsiktig😉 Du kan også blande oppi litt kokende varmt vann oppi fargeblanding, da vil du fjerne opplysning på naturhåret ditt😉 Forklarer litt i et par av filmene mine: Masse lykke til🥰 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #3 Skrevet 4. juli 2020 Hei Bente. Jeg har begynt å få en del grå/hvite hår. Jeg bryr meg ikke så mye om det at jeg har fått dem men jeg ser bare så sinnsykt blass og slitt ut i håret pga det. Jeg har alltid hatt sånne babyhår som omkranser ansiktet, og de grå er jo selvfølgelig også sånne korte i motsetning til resten av hårene. Dermed stikker de seg også enormt frem og får håret mitt til å se slitt ut. Jeg har mørkebrunt hår. Jeg kunne tenkt meg å lysne det men det jeg ser hos flere med min hårfarge er at de får sånn oransje skjær i håret når det blekes. Har du noe tips til meg om hva jeg kan gjøre? Må og si det at jeg er en sånn person som ikke bruker mye tid på badet så jeg må ikke ha noe som gjør at jeg må stå på badet å pynte håret hver morgen. Anonymkode: e0411...1bb
j23 Skrevet 6. juli 2020 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2020 På 2.7.2020 den 20.17, by Bente skrev: Heia😊 Døds lekker farge på begge bildene🤩 Jeg er frisør og tester ut hårfarger til hjemmebruk, testet siden oktober i fjor. Min erfaring til nå er at det finnes utrolig lite utvalg i gyldne lyse toner. Du har et par utfordringer med det utgangspunktet du har. Du har ettervekst og der ligger det masse underliggende gule/oransje pigmenter, hvis du bruker en farge som lysner litt her vil fargen bli veldig varm😉 Lengder og spisser er lysere og også mer porøse ettersom håret ditt er langt😉 Lengder trekker alltid til seg mindre gyldent, det tiltrekker seg mer kalde pigmenter. Utifra bildene bør du ikke gå mørkere enn en 8. Gyldne toner har tall som .3 og .34. Vet casting har en farge som heter 834 og HM en som heter 9.33. Ofte er det lurt å begynne forsiktig😉 Du kan også blande oppi litt kokende varmt vann oppi fargeblanding, da vil du fjerne opplysning på naturhåret ditt😉 Forklarer litt i et par av filmene mine: Masse lykke til🥰 Hei, tusen takk for utfyllende svar! Jeg har vært bortreist ei stund, så derfor ikke svart før nå:) Da skal jeg undersøke hva jeg finner på feks. HM. Jeg er nok ikke så blond/bleket som hun på det første bildet. Og føler nok det er safere å starte rolig og heller måtte ta en fargerunde ekstra i ettertid. Om jeg kjøper den 9.33 på HM og prøver den - er den permanent? Sånn at fargen da ikke vaskes ut igjen om det blir krise og jeg vil forsøke å vaske den ut litt om send? tusen takk for svar igjen altså!:-)
by Bente Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 På 4.7.2020 den 9.08, AnonymBruker skrev: Hei Bente. Jeg har begynt å få en del grå/hvite hår. Jeg bryr meg ikke så mye om det at jeg har fått dem men jeg ser bare så sinnsykt blass og slitt ut i håret pga det. Jeg har alltid hatt sånne babyhår som omkranser ansiktet, og de grå er jo selvfølgelig også sånne korte i motsetning til resten av hårene. Dermed stikker de seg også enormt frem og får håret mitt til å se slitt ut. Jeg har mørkebrunt hår. Jeg kunne tenkt meg å lysne det men det jeg ser hos flere med min hårfarge er at de får sånn oransje skjær i håret når det blekes. Har du noe tips til meg om hva jeg kan gjøre? Må og si det at jeg er en sånn person som ikke bruker mye tid på badet så jeg må ikke ha noe som gjør at jeg må stå på badet å pynte håret hver morgen. Anonymkode: e0411...1bb Heia🥰 Når man har mørkt hår blir det som oftest gyldent😏 Jeg tror kanskje heller det hadde passet bedre med litt spill i håret, gjerne litt striper. Du kan da vedlikeholde håret med å bare ta en minicolor i etterveksten som er lysere enn din naturlige farge, det vil da gjøre slik at det som er grått blir litt lysere i fargen og vil se ut som lyse striper😉 Med minicolor/glansvask vil du også få mer glans i håret😉 Litt sånn som jeg gjør i denne filmen:
by Bente Skrevet 6. juli 2020 #6 Skrevet 6. juli 2020 2 timer siden, j23 skrev: Hei, tusen takk for utfyllende svar! Jeg har vært bortreist ei stund, så derfor ikke svart før nå:) Da skal jeg undersøke hva jeg finner på feks. HM. Jeg er nok ikke så blond/bleket som hun på det første bildet. Og føler nok det er safere å starte rolig og heller måtte ta en fargerunde ekstra i ettertid. Om jeg kjøper den 9.33 på HM og prøver den - er den permanent? Sånn at fargen da ikke vaskes ut igjen om det blir krise og jeg vil forsøke å vaske den ut litt om send? tusen takk for svar igjen altså!:-) Bare hyggelig å kunne være til hjelp🥰 Høres lurt ut å starte med den lyse 9.33 og ville anbefalt deg å ta ca 20ml kokende varmt vann oppi blandingen, da er du sikker på at det som er mørkere ikke får en opplysning😉 Revlon hadde også en fargebalsam tidligere som het 834, men litt usikker på om den har gått ut av markedet, men hvis du finner denne er det også et bra alternativ😉 Ellers har ID også noen fargebalsamer på markedet som kunne været et alternativ, men finner ikke noen fargekoder på dem, de selges hos frisører😉 Masse lykke til😁
j23 Skrevet 6. juli 2020 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2020 24 minutter siden, by Bente skrev: Bare hyggelig å kunne være til hjelp🥰 Høres lurt ut å starte med den lyse 9.33 og ville anbefalt deg å ta ca 20ml kokende varmt vann oppi blandingen, da er du sikker på at det som er mørkere ikke får en opplysning😉 Revlon hadde også en fargebalsam tidligere som het 834, men litt usikker på om den har gått ut av markedet, men hvis du finner denne er det også et bra alternativ😉 Ellers har ID også noen fargebalsamer på markedet som kunne været et alternativ, men finner ikke noen fargekoder på dem, de selges hos frisører😉 Masse lykke til😁 Fant i alle fall ut at de hadde 9.33 på en HM-butikk ikke aaltfor langt unna der jeg bor. Men dersom jeg ikke blander det ut med vann, så risikerer jeg at det mørkeste (innerste) blir noe lysere, det skader vel kanskje heller ikke - ettersom det da blir litt lysere slik som resten av håret er? Med fare for at det blir gyllen-lyst da. Men dette kan kanskje igjen korrigeres med shampoo (lilla feks) i ettertid? For det skal kanskje litt til (en mørkere farge til) for at 9.33 vil gjøre tuppene mørkere enn det 9.33 klarer å gjøre etterveksten lysere (om du skjønner hva jeg mener nå)😊 Kanskje jeg bare tester med hett vann i blandinga uansett, for sikkerhets skyld. Har ikke kommet meg ivei og kjøpt fargen ennå, satser på å gjøre det i løpet av uka😬😊
by Bente Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 11 timer siden, j23 skrev: Fant i alle fall ut at de hadde 9.33 på en HM-butikk ikke aaltfor langt unna der jeg bor. Men dersom jeg ikke blander det ut med vann, så risikerer jeg at det mørkeste (innerste) blir noe lysere, det skader vel kanskje heller ikke - ettersom det da blir litt lysere slik som resten av håret er? Med fare for at det blir gyllen-lyst da. Men dette kan kanskje igjen korrigeres med shampoo (lilla feks) i ettertid? For det skal kanskje litt til (en mørkere farge til) for at 9.33 vil gjøre tuppene mørkere enn det 9.33 klarer å gjøre etterveksten lysere (om du skjønner hva jeg mener nå)😊 Kanskje jeg bare tester med hett vann i blandinga uansett, for sikkerhets skyld. Har ikke kommet meg ivei og kjøpt fargen ennå, satser på å gjøre det i løpet av uka😬😊 Du kan bruke den i naturhåret også, men da vil det bli en veldig forskjellige fra resten, det vil bli veldig oransje😉 Hvis du skal lysne bunnen ville jeg brukt en farge som inneholder blå pigmenter, det vil nøytralisere litt på de underliggende oransje pigmentene som ligger naturlig i håret😉 Jeg forklarer litt rundt dette i denne filmen:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå