AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Del Skrevet 2. juli 2020 Jeg har overhodet ingen anelse, og finner ikke noe når jeg leter. Men er det kanskje noen som jobber eller har jobbet på Kiwi her som kan si noe om lønningene der? Hvor mye tjener man i timen om man er godt voksen, men uten særlig erfaring fra butikkjobb før (har et par års erfaring, men det er mange år siden)....? Håper noen kan hjelpe. Er det forresten alltid timelønn i butikk, ikke fast månedslønn? Anonymkode: 34b5f...b7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 2. juli 2020 #2 Del Skrevet 2. juli 2020 Ca 160x160. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #3 Del Skrevet 2. juli 2020 13 minutter siden, Whistler skrev: Ca 160x160. Før skatt?? Huff da, det var dårligere enn fryktet. Hva hvis man har låseansvar da? Har det noe å si for lønnen? TS Anonymkode: 34b5f...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #4 Del Skrevet 2. juli 2020 Du tjener mer om du har - Fullført vgs - Over 18 år - Over 25 år - Ansienitet (du kan sende inn alt av arbeidserfaring, mye blir godtatt) - Har bachelorgrad - Låseansvar - Fruktansvar, ferskvare etc Du kan finne tariffer og lønnstrinn om du googler Handel og kontor tariff kiwi. Husker ikke disse trinnene i hodet Anonymkode: beae2...523 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #5 Del Skrevet 3. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har overhodet ingen anelse, og finner ikke noe når jeg leter. Men er det kanskje noen som jobber eller har jobbet på Kiwi her som kan si noe om lønningene der? Hvor mye tjener man i timen om man er godt voksen, men uten særlig erfaring fra butikkjobb før (har et par års erfaring, men det er mange år siden)....? Håper noen kan hjelpe. Er det forresten alltid timelønn i butikk, ikke fast månedslønn? Anonymkode: 34b5f...b7c det kommer ann på annsienitet, erfaring og utdannelse. en med fagbrev i butikkfag tjener selvsagt noe mer enn en som ikke har fagbrev eller relevant utdannelse Anonymkode: 48018...a77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #6 Del Skrevet 3. juli 2020 19 timer siden, Whistler skrev: Ca 160x160. dette er begynnerlønn for de uten erfaring omtrent. ei venninne av meg har rett under 200 i timen. over 200 med tillegg. men nå har ho både fagbrev og har jobbet i butikk i 15 år Anonymkode: 48018...a77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #7 Del Skrevet 3. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Før skatt?? Huff da, det var dårligere enn fryktet. Hva hvis man har låseansvar da? Har det noe å si for lønnen? TS Anonymkode: 34b5f...b7c låseansvar øker ikke lønnen nei Anonymkode: 48018...a77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #8 Del Skrevet 3. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: dette er begynnerlønn for de uten erfaring omtrent. ei venninne av meg har rett under 200 i timen. over 200 med tillegg. men nå har ho både fagbrev og har jobbet i butikk i 15 år Anonymkode: 48018...a77 Takk for innspill. Jeg prøveregnet på 200 i timelønn og trakk fra skatt, men likevel ville det bli 2000 mindre utbetalt for fulltidsjobb på Kiwi enn hva jeg har utbetalt pr i dag som uføretrygdet. Tror nesten jeg bare dropper å søke. Hadde tenkt å prøve meg i arbeidslivet igjen, men å gå ned såpass mye i inntekt har jeg ikke råd til. TS Anonymkode: 34b5f...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #9 Del Skrevet 3. juli 2020 Du vil få minst 190 pr time. Tillegg om du jobber etter kl 18 eller i helgene. Anonymkode: de541...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 3. juli 2020 #10 Del Skrevet 3. juli 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: dette er begynnerlønn for de uten erfaring omtrent. ei venninne av meg har rett under 200 i timen. over 200 med tillegg. men nå har ho både fagbrev og har jobbet i butikk i 15 år Anonymkode: 48018...a77 Ja, jeg har ikke antydet noe annet heller. Femten års erfaring og fagbrev gir altså snaut førti kroner i påslag. Det lønner seg tydeligvis ikke å bli på ett sted om man ikke har mulighet til å klatre i organisasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 3. juli 2020 #11 Del Skrevet 3. juli 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill. Jeg prøveregnet på 200 i timelønn og trakk fra skatt, men likevel ville det bli 2000 mindre utbetalt for fulltidsjobb på Kiwi enn hva jeg har utbetalt pr i dag som uføretrygdet. Tror nesten jeg bare dropper å søke. Hadde tenkt å prøve meg i arbeidslivet igjen, men å gå ned såpass mye i inntekt har jeg ikke råd til. TS Anonymkode: 34b5f...b7c Men det er jo en vei inn i arbeidslivet. Du stiller mye sterkere hvis du søker til en bedre betalt jobb mens du har denne jobben. Enn om du er trygda og søker. Her kan du også få en god anbefaling til å legge med i søknaden. Da har du bevist at du kan jobbe. Mens når du søker som trygda må de ta deg på ordet. Det er det ikke mange som gjør. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #12 Del Skrevet 3. juli 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill. Jeg prøveregnet på 200 i timelønn og trakk fra skatt, men likevel ville det bli 2000 mindre utbetalt for fulltidsjobb på Kiwi enn hva jeg har utbetalt pr i dag som uføretrygdet. Tror nesten jeg bare dropper å søke. Hadde tenkt å prøve meg i arbeidslivet igjen, men å gå ned såpass mye i inntekt har jeg ikke råd til. TS Anonymkode: 34b5f...b7c Er du uføretrygdet, men mener at du er i stand til å jobbe 100% i en dagligvarebutikk med all gåing, løfting, travle dager, stress og krav om effektivitet? Da stiller jeg meg litt undrende til din rett til uføretrygd. Jeg er selv 100% uføretrygdet, og skulle gjerne jobbet litt. Men bare et kundeblikk på hvor travelt det er hos f eks Kiwi får meg til å tenke at det hadde jeg aldri klart. Anonymkode: 10074...3d4 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #13 Del Skrevet 3. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill. Jeg prøveregnet på 200 i timelønn og trakk fra skatt, men likevel ville det bli 2000 mindre utbetalt for fulltidsjobb på Kiwi enn hva jeg har utbetalt pr i dag som uføretrygdet. Tror nesten jeg bare dropper å søke. Hadde tenkt å prøve meg i arbeidslivet igjen, men å gå ned såpass mye i inntekt har jeg ikke råd til. TS Anonymkode: 34b5f...b7c Har du tregnet riktig? Man tar timelønn og ganger med 1950. Det blir 390 000 før skatt. Tipper du ikke får så mye som uføretrygdet. I tillegg får du i jobb opptjent pensjon og innskuddspensjon fra arbeidsgiver. Så du slipper å bli minstepensjonist. De får rundt 200 000 kommer ann på sivilstatus. Anonymkode: 873a3...869 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #14 Del Skrevet 3. juli 2020 Hvis du er 100% ufør så er nok ikke en fulltidsjobb i dagligvare rette stedet for deg å starte arbeidslivet igjen.. Det er som regel fullt kjør hele dagen, man løper, går og løfter tungt hele tiden, man er alltid «på», skal yte service, og snakker med ukjente hele dagen. Hvis det er en fulltidsstilling er det nesten garantert ansvar for en avdeling i tillegg med alt det innebærer. I fulltidsstilling kan det være butikken kjører lengre vakter enn 8 timer, gjerne 9 timer++ for å få butikken klar til åpning og samtidig overlappe kveldsvaktene. Er du klar til å gå fra uføretrygd til 9-10 timersvakter i en stressende jobb? Kunne du kanskje prøvd deg på noen ekstravakter/tilkalling i starten? Så får du sett hvordan det er for det er ikke bare «å sitte i kassa på Kiwi». Det er jævla mye arbeid for relativt lav lønn og man får ikke noe ekstra betalt for f.eks avdelingsansvar. Jeg heier virkelig på de som ønsker å prøve seg i arbeidslivet igjen, men det må jo være gjennomførbart. Anonymkode: 61ae4...801 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #15 Del Skrevet 3. juli 2020 211,51 i timen, om du har full annsienitet. Så får du kvelds og helge tillegg også. Anonymkode: 6fdaa...65b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #16 Del Skrevet 3. juli 2020 De vaktene du har låseansvar får du 9 kr mer i timen. Tilleggsatsene er 22 ekstra på kvelden etter et vist klokkeslett og 45 etter kl 9 trur jeg. På lørdag er det 45 etter kl 1 og 90 etter kl 4. Men er ikke helt sikker på klokkeslettene. Er det en søndagsåpent butikk er tilleggsatsene på søndager 95. Anonymkode: 6fdaa...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #17 Del Skrevet 7. juli 2020 På 3.7.2020 den 8.28, AnonymBruker skrev: Har du tregnet riktig? Man tar timelønn og ganger med 1950. Det blir 390 000 før skatt. Tipper du ikke får så mye som uføretrygdet. I tillegg får du i jobb opptjent pensjon og innskuddspensjon fra arbeidsgiver. Så du slipper å bli minstepensjonist. De får rundt 200 000 kommer ann på sivilstatus. Anonymkode: 873a3...869 Ja, jeg har regnet riktig. Har forsikring i tillegg til det som NAV utbetaler. Forsikringen blir utbetalt hver måned livet ut, også etter at jeg går inn i alderspensjonistenes rekker. Da forandrer den bare navn fra uføretrygd til alderspensjon. Til den som stilte seg tvilende til min rett til uføretrygd lenger opp i tråden.... det er faktisk myndighetenes tiltak å gi uføretrygdede rett og mulighet til å prøve seg i jobb. Man kan prøve seg i arbeidslivet på nytt, og funker det ikke i praksis, kan man gå tilbake til uføretrygd uten å måtte gå gjennom søknadsmølla på nytt. Man beholder altså status som ufør (i ti år tror jeg det var), selv om man prøver seg i 100% eller deltidsjobb. Dette er for å gjøre det enklere for uføretrygdede å komme tilbake i arbeidslivet om de skulle klare det etter en tid som uføretrygdet. Selv er jeg uføretrygdet pga psykiske årsaker, men jeg føler i blant kanskje at jeg med årene har "lært meg bedre å leve med det" og håndterer det mye bedre enn før, da jeg jobbet. Så jeg lurte litt på jobb.... Men.... det er et økonomisk spørsmål. Jeg eier min egen leilighet, og har rett og slett ikke råd til å gå ned i inntekt. Regnet på timelønnen jeg fikk oppgitt her i tråden, og det blir flere tusen mindre utbetalt i måneden om jeg jobber på Kiwi for 190 kr i timen. TS Anonymkode: 34b5f...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #18 Del Skrevet 7. juli 2020 1950 timer pr år x 190 kr = 370 000 kr brutto i året for en jobb på heltid i butikk Nåværende inntekt er 410 000 brutto i året. Altså 40 000 mer. Det har jeg ikke råd til å si neitakk til. TS Anonymkode: 34b5f...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #19 Del Skrevet 18. november 2021 er det fast månedslønn kiwi-ansatte får eller timelønn etter antall timer? Anonymkode: d0aba...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #20 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.7.2020 den 7.24): dette er begynnerlønn for de uten erfaring omtrent. ei venninne av meg har rett under 200 i timen. over 200 med tillegg. men nå har ho både fagbrev og har jobbet i butikk i 15 år Anonymkode: 48018...a77 Fyfaen det er jo helt krise og nærmest slavearbeid.... 😰😰 Anonymkode: ab1c5...764 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå