Gå til innhold

Kan man kalle jentekjæreste for typen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Diskusjon med en kollega. Jeg mener at hvis man sier f.eks "jeg skal til typen", så er det mann det er snakk om. Han mener "typen" kan være betegnelse for begge kjønn. Hva er rett? 

Anonymkode: d24b5...cca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typen er hannkjønn.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Typen er en mann. Dama er kvinne.

Anonymkode: a4089...2c8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten eller dama.

Typen er mann ja

Anonymkode: ea75e...f64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei,typen betyr hankjønn. Du må kalle henne dama.

Anonymkode: 1adda...44c

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt noen av mine lesbiske venninner omtale dama som typen. Typen er mann. Din kollega tar feil.

Anonymkode: 0c9ff...083

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt noen av mine lesbiske venninner omtale dama som typen. Typen er mann. Din kollega tar feil.

Anonymkode: 0c9ff...083

Kjenner et lesbisk par som kaller hverandre "typa".   

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare fordi man flatbanker gjør ikke det den ene i forholdet til en mann på uttalen. Men nå blir vel d og diskriminering snart. Kollegaen din har jo egentlig rett sett fra dagens syn om menneskerett. Man kan kalle seg det man vil. Idag er det ikke lett å vite om folk er han hun hen eller hun som vil kalles for typen eller han ene i det homofile forholdet som vil kalles for «dama». 😅

Anonymkode: e002a...57b

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diskusjon med en kollega. Jeg mener at hvis man sier f.eks "jeg skal til typen", så er det mann det er snakk om. Han mener "typen" kan være betegnelse for begge kjønn. Hva er rett? 

Kollegaen tar feil. Kjæresten et kjønnsnøytralt. Typen er hankjønn og dama er hunkjønn. 

Anonymkode: 5962f...89f

• Liker 5
Skrevet

Kommer ann på hvor traktorlesbe det er snakk om. Kjenner flere som er mer mann en noen mann jeg kjenner. 

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
9 timer siden, Jerry Lee skrev:

Kjenner et lesbisk par som kaller hverandre "typa".   

Jeg ville kanskje gått for den i halvveis spøkefull tone. Dersom jeg var lesbisk kvinne, altså.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Morpheus skrev:

Kommer ann på hvor traktorlesbe det er snakk om. Kjenner flere som er mer mann en noen mann jeg kjenner. 

Du legger antagelig bare mer merke til maskuliniteten deres fordi de er kvinner. 

Anonymkode: 07b6b...aff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Typen er mann, typa er dama. 

Anonymkode: 6e749...38b

Skrevet

Man kan. Det er jo lett

Skrevet
On 7/2/2020 at 10:57 AM, AnonymBruker said:

Det er 'feil', samtidig så er det en tillatt feil. Om man ikke kan tillate seg å leke litt med språket får man det fryktelig kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2020 den 19.04, Morpheus skrev:

Kjenner flere som er mer mann en noen mann jeg kjenner. 

Det sier litt om dagens menn, ja!

Anonymkode: 5a758...a36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Typen er selvfølgelig mann. Jeg har aldri hørt noen lesber si typen, de sier dama/damen, derimot har jeg hørt mange "skruller" (feminine homser) bruke hunkjønn om seg selv og hverandre.

Anonymkode: dfa61...16b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...