Drizzt Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EWOEwo/farlig-syn-paa-vold Jøss. En overraskende bra artikkel fra VG. Litt vold er jo bra når den tjener en god sak, mener Rødt i Trondheim. Venstreekestremisme er minst like farlig som høyreekstremisme. Mens høyreekstremister demonstrerer og marsjerer fredelig, er venstreekstremister alltid voldelige. De fredelige demonstrantene kan man ignorere, men de voldelige motdemonstrantene kan man og bør man ikke ignorere. Jeg håper det slås hardt ned på dette venstreekstreme fenomenet. Norge er ikke et stort land, ''alle kjenner alle'' og det bør ikke være vanskelig å finne de røde pøblene, arrestere dem og kaste dem i fengsel. At venstreekstreme importerer amerikanske tilstander og holdninger i Norge er utilgivelig. 6
Gjest Paramount Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 I tillegg sier de at de er provosert av at politiet møter dem med skjold og køller. Hva skal politiet møte dem med? Saft og boller? Slik oppførsel fortjener ingen respekt.
Hr. Aktiv Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 Ikke at jeg på noen måte er tilhenger av SIAN så synes jeg det er greit at de også kan bruke ytringsfriheten sin. En rett som står i grunnloven. Så har du disse som mener at alle skal inkluderes osv. Hva gjør de oppi dette? Jo de raserer en bydel istedet for å holde seg borte. Hadde ingen kommet hadde SIAN ikke fått frem noe budskap her, men nå ble plutselig budskapet deres gull verdt for det ble ettertrykkelig bevist ref. raseringen. Hva gjør kommunen oppi dette? Jo de legger ned forbud mot ytringsfriheten slik at SIAN ikke får holde nye foredrag. Nå er vi der at vi tar bort en grunnlovsfestet lov fra noen vi ikke "liker". Mobben 1, ytringsfriheten 0. Nå må politikerne komme på banen og stoppe det som holder på å skje. Akkurat det samme har skjedd i Sverige, men der har de ikke kontroll. Det er ikke lenge til vi mister kontrollen her hjemme heller hvis dette får fortsette. Kansje er det for sent allerede. 2
Lone Star Wolf Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 3 timer siden, Paramount skrev: I tillegg sier de at de er provosert av at politiet møter dem med skjold og køller. Hva skal politiet møte dem med? Saft og boller? Slik oppførsel fortjener ingen respekt. Det bør også sies at de plukket opp skjold og køller etter at disse pøblene angrep politiet med å kaste stein og utemøbler på dem. Hva hadde de egentlig forventet? Selvsagt vil politiet da beskytte seg selv. 3
EnKoppTe Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, Lone Star Wolf skrev: Det bør også sies at de plukket opp skjold og køller etter at disse pøblene angrep politiet med å kaste stein og utemøbler på dem. Hva hadde de egentlig forventet? Selvsagt vil politiet da beskytte seg selv. Selvsagt. Og politiet var der for å ivareta ytringsfriheten, men det skjønner jo ingen. Ved å beskytte seg selv, beskyttet de også ytringsfriheten. 3
bluedot Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 10 timer siden, Drizzt skrev: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/EWOEwo/farlig-syn-paa-vold Jøss. En overraskende bra artikkel fra VG. Litt vold er jo bra når den tjener en god sak, mener Rødt i Trondheim. Venstreekestremisme er minst like farlig som høyreekstremisme. Mens høyreekstremister demonstrerer og marsjerer fredelig, er venstreekstremister alltid voldelige. De fredelige demonstrantene kan man ignorere, men de voldelige motdemonstrantene kan man og bør man ikke ignorere. Jeg håper det slås hardt ned på dette venstreekstreme fenomenet. Norge er ikke et stort land, ''alle kjenner alle'' og det bør ikke være vanskelig å finne de røde pøblene, arrestere dem og kaste dem i fengsel. At venstreekstreme importerer amerikanske tilstander og holdninger i Norge er utilgivelig. Nå synes jeg at du generaliserer noe voldsomt. « Mens høyreekstremister demonstrerer og marsjerer fredelig, er venstreekstremister alltid voldelig». Jaha? Jeg er enig i at vold er aldri noe god løsning, men du skjærer veldig mange over en kam her. 8
Drizzt Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2020 6 minutter siden, bluedot skrev: Nå synes jeg at du generaliserer noe voldsomt. « Mens høyreekstremister demonstrerer og marsjerer fredelig, er venstreekstremister alltid voldelig». Jaha? Jeg er enig i at vold er aldri noe god løsning, men du skjærer veldig mange over en kam her. Kom gjerne med eksempler til voldelige høyreekstreme demonstrasjoner i Norge hvor det er demonstrantene selv som er voldelige. Jeg kan ikke huske noe sånt iallefall de siste mange årene. Det er alltid motdemonstrantene som utøver vold og skaper bråk og uro. Som om de drar til demonstrasjonen bare for å ødelegge for sin egen agenda. Man trenger ikke være enig i budskapet til den som demonstrerer, men for min del er vold noe som alltid skader saken til den som utøver den. Det er mange og siviliserte måter å vise at man ikke støtter demonstrasjonen. Å ty til vold mot demonstrantene og politiet som er der for å beskytte ytringsfriheten er ikke en av dem. 8
Jegern Puahate Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 (endret) Nå måtte jeg klype meg i armen, VG kritiserer venstrepøbels voldsbruk? Hva blir det neste, at de skriver nøytralt om Trump? Muligens de omsider har fått med seg at nå er mange drittlei venstrehysteriet og dermed sett seg nødt til å tilpasse seg økonomisk. Endret 2. juli 2020 av Jegern Puahate 4
bluedot Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 (endret) 14 minutter siden, Drizzt skrev: Kom gjerne med eksempler til voldelige høyreekstreme demonstrasjoner i Norge hvor det er demonstrantene selv som er voldelige. Jeg kan ikke huske noe sånt iallefall de siste mange årene. Det er alltid motdemonstrantene som utøver vold og skaper bråk og uro. Som om de drar til demonstrasjonen bare for å ødelegge for sin egen agenda. Man trenger ikke være enig i budskapet til den som demonstrerer, men for min del er vold noe som alltid skader saken til den som utøver den. Det er mange og siviliserte måter å vise at man ikke støtter demonstrasjonen. Å ty til vold mot demonstrantene og politiet som er der for å beskytte ytringsfriheten er ikke en av dem. Nei kanskje ikke i Norge når en snakker om demonstrasjoner de siste årene, men i London var det nylig voldelige opptøyer av høyreekstreme. Men snakker en om vold generelt av høyreekstremister har en jo en del eksempler. Vi kan vel være enig om at vold er en uting samme om en er enig eller uenig med budskapet. Endret 2. juli 2020 av bluedot 3
Drizzt Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, bluedot skrev: Nei kanskje ikke i Norge når en snakker om demonstrasjoner de siste årene, men i London var det nylig voldelige opptøyer av høyreekstreme. Men snakker en om vold generelt av høyreekstremister har en jo en del eksempler. Vi kan vel være enig om at vold er en uting samme om en er enig eller uenig med budskapet. Vel, mye skjer rundt omkring i verden, men her diskuterer jeg høyreekstreme sin og venstreekstreme sin oppførsel på høyreekstreme sine demonstrasjoner i Norge siden den omtalte saken er fra Trondheim. Det er deja vu hver eneste gang - en liten gjeng høyreekstreme demonstrerer fredelig og sprer sine budskap mens en større gjeng venstreekstreme motdemonstranter er aggressive og voldelige og setter de høyreekstreme i offerposisjon - noe som utvilsomt tjener sistnevntes sak. I tillegg viser venstreekstreme at de ikke respekterer ytringsfriheten og retten til å demonstrere når de er uenige i budskapet. Bare for å gjøre det hele mer tragisk. 3
bluedot Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 (endret) 1 time siden, Drizzt skrev: Vel, mye skjer rundt omkring i verden, men her diskuterer jeg høyreekstreme sin og venstreekstreme sin oppførsel på høyreekstreme sine demonstrasjoner i Norge siden den omtalte saken er fra Trondheim. Det er deja vu hver eneste gang - en liten gjeng høyreekstreme demonstrerer fredelig og sprer sine budskap mens en større gjeng venstreekstreme motdemonstranter er aggressive og voldelige og setter de høyreekstreme i offerposisjon - noe som utvilsomt tjener sistnevntes sak. I tillegg viser venstreekstreme at de ikke respekterer ytringsfriheten og retten til å demonstrere når de er uenige i budskapet. Bare for å gjøre det hele mer tragisk. Joda enig i at det tjener sistnevntes sak. Men det at en ser tendenser beviser ikke at det alltid vil være slik at de på ene side av det ekstreme er fredelig og den motsatte siden alltid voldelig. En må alltid holde et øye både til venstre og til høyre når det kommer til ekstremisme. Endret 2. juli 2020 av bluedot
Colargol Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 (endret) Synes ikke det er greit jeg heller Men, det må bli sagt i denne tråden -de aller fleste var under atten, de aller fleste var rundt seksten faktisk. Røde kanskje, men veldig, veldig ung ungdom Endret 3. juli 2020 av Colargol 4
Drizzt Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #13 Skrevet 2. juli 2020 56 minutter siden, bluedot skrev: Joda enig i at det tjener sistnevntes sak. Men det at en ser tendenser beviser ikke at det alltid vil være slik at de på ene side av det ekstreme er fredelig og den motsatte siden alltid voldelig. En må alltid holde et øye både til venstre og til høyre når det kommer tjl ekstremisme. Jeg har skrevet det flere ganger, vil skrive det igjen - ekstremisme er aldri bra, uansett i hvilken retning man går. Så lenge har det ikke vært høyreekstreme demonstranter som har rasert, utøvd vold og vært aggressive. Tenk om raddisene ikke møtt hver eneste gang og ga dem oppmerksomhet? Tenk hvor feilplassert demonstrasjonene ville vært med så lite oppmerksomhet både i media og ellers og så lav oppslutning? 2
Example Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 Det har vel også en del med partiet å gjøre. De er marxister, og støtter langt på vei dette. De hevder de ønsker en demokratisk revolusjon, men bruker likevel manifestet som en slags lærebok. Noen trekk fra dette, ser vi gode spor av her. Godt at det faktisk er folk som reagerer på dette. Håper de skyldige før sin straff. 3
bluedot Skrevet 3. juli 2020 #15 Skrevet 3. juli 2020 6 timer siden, Example skrev: Det har vel også en del med partiet å gjøre. De er marxister, og støtter langt på vei dette. Vås. 1
Example Skrevet 3. juli 2020 #16 Skrevet 3. juli 2020 4 timer siden, bluedot skrev: Vås. Står fint i deres prinsipprogram. "Vi baserer forståelsen vår av samfunnet på marxistisk teori." Det er bare å søke opp, så finner du det. Så finner man selvfølgelig en sminket versjon av denne forståelsen sin videre, med flotte ord som "demokratisk revolusjon" osv. Blir litt som en nynazist som baserer forståelsen sin av samfunnet på Mein Kampf. Han kan gjerne sminke på dette også, og gjøre idegrunnlaget mer spiselig, men ville man stolt på noen som fortsatt tviholder på disse ideene. Alle bør lese det kommunistiske manifestet for å se hvor skremmende det faktisk kan være. Jeg gjorde det selv i mine studier. Forlaget som gir ut boka i Norge er selvsagt Rødts egne forlag. At ytre venstre anser vold som legitimt middel i saker de tror på, er det liten tvil om. Det er selvfølgelig forskjell på folka der også, og særlig nå som de har vokst så mye som de har. Da er det viktig for dem å dysse ned saker som dette. Da er det greit med litt folkeopplysning om hva partiet de stemmer på faktisk representerer. 4
Gjest snødråpe Skrevet 3. juli 2020 #17 Skrevet 3. juli 2020 Oi, en person skriver en mening og da antar vi alle mener det samme. Da regner jeg med alle i venstre har sex med 17-åringer i åkre og alle i Ap utnytter unge kvinner
bluedot Skrevet 3. juli 2020 #18 Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, Example skrev: Står fint i deres prinsipprogram. "Vi baserer forståelsen vår av samfunnet på marxistisk teori." Det er bare å søke opp, så finner du det. Så finner man selvfølgelig en sminket versjon av denne forståelsen sin videre, med flotte ord som "demokratisk revolusjon" osv. Blir litt som en nynazist som baserer forståelsen sin av samfunnet på Mein Kampf. Han kan gjerne sminke på dette også, og gjøre idegrunnlaget mer spiselig, men ville man stolt på noen som fortsatt tviholder på disse ideene. Alle bør lese det kommunistiske manifestet for å se hvor skremmende det faktisk kan være. Jeg gjorde det selv i mine studier. Forlaget som gir ut boka i Norge er selvsagt Rødts egne forlag. At ytre venstre anser vold som legitimt middel i saker de tror på, er det liten tvil om. Det er selvfølgelig forskjell på folka der også, og særlig nå som de har vokst så mye som de har. Da er det viktig for dem å dysse ned saker som dette. Da er det greit med litt folkeopplysning om hva partiet de stemmer på faktisk representerer. Nå tenker jeg at det å koble partiet Rødt til kommunismens grusomheter gjennom historien, er like lite gjennomtenkt som å kalle FRP et fascistisk parti. Spekteret er mye videre enn som så. 1
Example Skrevet 4. juli 2020 #19 Skrevet 4. juli 2020 10 timer siden, bluedot skrev: Nå tenker jeg at det å koble partiet Rødt til kommunismens grusomheter gjennom historien, er like lite gjennomtenkt som å kalle FRP et fascistisk parti. Spekteret er mye videre enn som så. Dårlig sammenligning. Rødt baserer sitt syn på samfunnet på marxistiske idealer. De oppdaterte prinsipprogrammet sitt i fjor, og valgte fortsatt å ha det med. FrP har på ingen måte samme tilknytning til fascismen. 3
EnKoppTe Skrevet 4. juli 2020 #20 Skrevet 4. juli 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qWBzG/roedt-beholder-kommunisme Rødt vil ikke lengre kalle seg et kommunistisk parti men vil heller ikke gå vekk fra det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå