Lassie Skrevet 5. juli 2005 #1 Skrevet 5. juli 2005 Hvor tidlig begynte dere å prøve brudekjoler, altså hvor lenge før bryllupet? Og hvor lenge før bryllupet kjøpte dere undertøyet? Hadde dere undertøyet (særlig bh eller korsett) på da dere prøvde kjolene så dere så at det passet under?
Gjest Melk Skrevet 5. juli 2005 #2 Skrevet 5. juli 2005 Det er veldig smart å kjøpe undertøy først, ihvertfall om man har litt pupper som trenger støtte. Kjenner en som jobber i undertøysbutikk, og hun forteller om flere fortvilte bruder som har kjøpt drømmekjolen og ikke finner noe som passer under.
Kristin S Skrevet 5. juli 2005 #3 Skrevet 5. juli 2005 Jeg begynte å prøve kjoler ca. et år i forveien. Men fant ikke den kjolen jeg skulle ha før ca. 3mnd før bryllupet. Undertøy kjøpte jeg dagen før bryllupet. Vile aldri kjøpt undertøy først for jeg vil heller ha drømmekjolen enn fint undertøy...
Lassie Skrevet 5. juli 2005 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2005 Var nemlig det jeg tenkte på også.. At det faktisk er lurt å kjøpe undertøyet først, særlig med tanke på at jeg har store pupper.. hehe.. Men samtidig så kan det hende jeg trenger korsett til visse kjoler og bare BH til andre, så det kommer jo litt an på hva slags kjole jeg ender opp med også. Selv om jeg ser for meg hvordan jeg vil ha kjolen så kan det jo faktisk hende at jeg ikke kler den type kjole og dermed finner en annen. Da er det dumt å ha betalt masse for undertøyet også passer det ikke under kjolen...
Gjest Svimle Skrevet 5. juli 2005 #5 Skrevet 5. juli 2005 Jeg har prøvd kjoler selv om det er over et år til vi gifter oss. Men nå skal jeg ha korsett-kjole da, og trenger streng tatt ikke BH under engang fordi korsettet i kjolen støtter godt opp.
Jannibrud Skrevet 5. juli 2005 #6 Skrevet 5. juli 2005 Brudesalongene har undertøy, så da får du prøve det som passer sammen med kjolen Fra frieriet til bryllupsdato var det ca. 3 mnd hos oss, så kjolen ble kjøpt med det samme nesten...
Vesta Skrevet 5. juli 2005 #7 Skrevet 5. juli 2005 Obs. Er jeg litt sent ute med å prøve kjole? Skal gifte oss 29.april neste år, men tenkte først å prøve kjoler til høsten... Ser at flere begynner et år i forveien
Kristin S Skrevet 5. juli 2005 #8 Skrevet 5. juli 2005 Obs. Er jeg litt sent ute med å prøve kjole? Skal gifte oss 29.april neste år, men tenkte først å prøve kjoler til høsten... Ser at flere begynner et år i forveien Neida, du er ikke sent ute! Har god tid på deg! Er ikke nødvendig å begynne et år i forveien...
Gjest Svimle Skrevet 5. juli 2005 #9 Skrevet 5. juli 2005 ..Grunnen til at jeg begynte å prøve kjoler tidlig er fordi: 1) Det er så utrolig gøy! 2) Når jeg finner "den rette kjolen" synes jeg det er greit å ha tid til å gå ut i bruktmarkedet og finne nettopp den kjolen.. For jeg har lyst til å spare noen penger og kjøpe kjolen brukt..
Kristin S Skrevet 5. juli 2005 #10 Skrevet 5. juli 2005 Ja det er jo gode grunner til å begynne tidlig! Mente ikke si at det er noe galt i å begynne et år i forveien. Gjorde det selv jeg. For det var jo utrolig morsomt!! Og da har en jo god til på å se hva som finnes. Men på våren kommer det jo en god del nytt også. Men finner en først drømmekjolen så er det jo greit!
Lassie Skrevet 5. juli 2005 Forfatter #11 Skrevet 5. juli 2005 Puh, godt å høre at det er noen andre som er tidlig ute så jeg ikke føler meg helteit fordi jeg har lyst å begynne å prøve kjoler når det fortsatt er litt over et år til bryllupet... hehe.. Helst ville jeg begynt i fjor! hehe...
Gjest Svimle Skrevet 5. juli 2005 #12 Skrevet 5. juli 2005 Ja det er jo gode grunner til å begynne tidlig! Mente ikke si at det er noe galt i å begynne et år i forveien. Gjorde det selv jeg. For det var jo utrolig morsomt!! Og da har en jo god til på å se hva som finnes. Men på våren kommer det jo en god del nytt også. Men finner en først drømmekjolen så er det jo greit! Hei! Håper ikke du trodde at jeg misforstod For jeg tok ikke det du skrev ille opp i det hele tatt. Det er gode grunner for å både starte tidlig og for å vente litt
*CHOUCHOU* Skrevet 5. juli 2005 #13 Skrevet 5. juli 2005 Jeg ville nok ogsa startet a se etter kjole dersom jeg ble fridd til for lenge siden.... Det er jo halve morroa. Jeg ble fridd til i januar i ar og gifter meg i Juli i ar. Det har vaert nok tid for meg faktisk for at jeg ble skikkelig forvirret med alle tyer kjoler jeg sa pa nett osv, og jeg bestemte meg etterhvert for at det kanskje bare er best a pröve de. Da först ser man hva man kler. Kos deg med pröving og planlegging.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 5. juli 2005 #14 Skrevet 5. juli 2005 kjøpt kjolen uprøvd jeg....har ikke fått den enda...bestilt marion duplicat...den komr ok snart! ikke satt en fot i en brudesalong i det hele tatt! ga bare brudeshop.com mine mål og hvilken kjole jeg ønsket... ferdig med det, hihi SPENNENDE OM HVORDAN DEN SITTER!
Tinema Skrevet 5. juli 2005 #15 Skrevet 5. juli 2005 Har kun vært i en brudesalong, og fant drømmekjolen min der, det var i slutten av mars og jeg skal gifte meg i begynnelsen av september, altså ca 5 måneder før bryllupet.
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2005 #16 Skrevet 6. juli 2005 Begynte å se på brudekjoler i september 2004 og giftet meg i juni 2005. Kjøpte undertøyet etter kjolen og det gikk helt fint
Gjest Brudeberta 06/07? Skrevet 6. juli 2005 #17 Skrevet 6. juli 2005 kjøpt kjolen uprøvd jeg....har ikke fått den enda...bestilt marion duplicat...den komr ok snart! ikke satt en fot i en brudesalong i det hele tatt! ga bare brudeshop.com mine mål og hvilken kjole jeg ønsket... ferdig med det, hihi SPENNENDE OM HVORDAN DEN SITTER! Oi! Og du gifter deg i august!? Hadde ikke klart å vært så avslappende og stolt på at den passet, jeg! Men det gjør den jo sikkert altså, men...
Gjest Melk Skrevet 6. juli 2005 #18 Skrevet 6. juli 2005 Brudesalongene har undertøy, så da får du prøve det som passer sammen med kjolen Det kommer helt ann på hvilken salong man er i og hvor store pupper man har. *snakker av erfaring*
Annie78 Skrevet 6. juli 2005 #19 Skrevet 6. juli 2005 Begynte ca et år før bryllupet, og bestilte kjolen i slutten av november i fjor. Mange kjoler (hvis du skal kjøpe, da) må du bestille et halvt år i forveien...det måtte jeg med min...
ikka2011 Skrevet 6. juli 2005 #20 Skrevet 6. juli 2005 Oi! Og du gifter deg i august!? Hadde ikke klart å vært så avslappende og stolt på at den passet, jeg! Men det gjør den jo sikkert altså, men... Jeg har også kjøpt min kjole hos brudeshop.com.... Duplikat av kjolen kirby... sendte med mine mål...... Fikk kjolen i går.... og den satt støpt.... eneste jeg kan kikke på med kjolen er at dei har sydd noe som ligner på ammeinlegg framfor puppene... og det synst igjennom.... må sjå om nabo sydama kan fjerne dem... vil ikke at de skal sjå ut som jeg går med ammeinlegg på alle bryllupsbildene mine.... Det er sydd inn korsett i kjolen men med mine forme hold dei ikke sjikkeligt på plass... så jeg kommer til å ha korsett under...... synst det ble finest...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå