AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Jeg fikk kommentar fra min nære venninne som er veldig kristen. At dersom jeg sliter med å bli gravid så er det guds vilje. Og jeg må la vær å prøve. Jeg fikk nylig cyster på eggstokkene og stoppet med eggløsning. Freaker ut. Så slik kommentar. Jeg er også troende og begynner å tenke på dette. Har dere fått slike kommentarer? Hvordan bør man reagere? Anonymkode: 6b516...5ff
esk Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Hvis Gud er så god, hvorfor vil han enkelte folk så vondt da? 9
MortenMinstelønn Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan bør man reagere? Man skal sjeldent ty til vold, men her burde du ha gitt henne en på tryne som hadde sittet i neven din ei uke. Er hun ond? 10
Hudpleier Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk kommentar fra min nære venninne som er veldig kristen. At dersom jeg sliter med å bli gravid så er det guds vilje. Og jeg må la vær å prøve. Jeg fikk nylig cyster på eggstokkene og stoppet med eggløsning. Freaker ut. Så slik kommentar. Jeg er også troende og begynner å tenke på dette. Har dere fått slike kommentarer? Hvordan bør man reagere? Anonymkode: 6b516...5ff Hva Guds vilje er, vet ingen. Gud er heller ingen person. Men biologisk sett er det en god grunn til at kroppen ikke blir gravid. 1
MarieLo Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 Nei, det er ikke Guds vilje. Og venninnen din burde slutte å fortelle deg hva du bør gjøre og ikke, på bakgrunn av hva Gud vil. Og vi er alle Gud, vi har alle en fri vilje og Gud respekterer andres frie vilje, sin egen frie vilje altså. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 Jepp. Hvis Gud er allmektig så er det hans vilje. Trivelig fyr han der Gud. Anonymkode: 38745...9c5 3
Gjest prøver123 Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 Syns det var en slem og unødvendig kommentar fra din venninne. ❤️ Nå er ikke jeg kristen, men jeg utfra det jeg har lært og lest er jo Guds ønske at vi skal formere oss og bli mange? En venninne av meg som har prøvd lenge og hatt flere ivf uten hell sa det så fint - tror det var en lege som sa det til henne: "Det er ikke en menneskerett å få barn, men det er en menneskerett å ønske seg barn" Håper du klarer å se bort far den kommentaren du fikk, og at ting vil løse seg for deg og dere! Bruk andre venninner enn henne som støtte, for det er det du trenger nå, ikke en som trykker deg ned på den måten. Sender deg en klem!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk kommentar fra min nære venninne som er veldig kristen. At dersom jeg sliter med å bli gravid så er det guds vilje. Og jeg må la vær å prøve. Jeg fikk nylig cyster på eggstokkene og stoppet med eggløsning. Freaker ut. Så slik kommentar. Jeg er også troende og begynner å tenke på dette. Har dere fått slike kommentarer? Hvordan bør man reagere? Anonymkode: 6b516...5ff Jeg tenker at du burde slutte å være fortrolig med henne om dette. For meg høres hun ikke ut som en god venninne, troende eller ikke. Hvis alt er Guds vilje, tar hun ikke imot behandling da hvis hun får kreft? Anonymkode: f4d11...174 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk kommentar fra min nære venninne som er veldig kristen. At dersom jeg sliter med å bli gravid så er det guds vilje. Og jeg må la vær å prøve. Jeg fikk nylig cyster på eggstokkene og stoppet med eggløsning. Freaker ut. Så slik kommentar. Jeg er også troende og begynner å tenke på dette. Har dere fått slike kommentarer? Hvordan bør man reagere? Anonymkode: 6b516...5ff Vel, om det er "guds vilje" kan man bare legge ned alle sykehus. Forby leger, redningsfolk osv Er jo tross alt "guds vilje" at du skal dø av sykdom, i en ulykke, osv osv Så nei, dette er ikke "guds vilje". Det er venninnen din sin måte å "trøste" deg på. Anonymkode: 5979c...3e5 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 Tullete kommentar av henne. Høres ut som hun går i en hyperreligiøs sekt. Jeg hadde aldri sagt noe sånt. Anonymkode: 6a13f...84e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk kommentar fra min nære venninne som er veldig kristen. At dersom jeg sliter med å bli gravid så er det guds vilje. Og jeg må la vær å prøve. Jeg fikk nylig cyster på eggstokkene og stoppet med eggløsning. Freaker ut. Så slik kommentar. Jeg er også troende og begynner å tenke på dette. Har dere fått slike kommentarer? Hvordan bør man reagere? Anonymkode: 6b516...5ff Dette er bare bullshit. Hvis alt er guds vilje, hvorfor får folk som ikke er egnet som foreldre barn da? Folk får barn og mister dem til barnevernet. Er det guds vilje? Nei veit du meg hva Ikke tenkt på dette som din veninne sier. Litt av ei veninne spør du meg. Anonymkode: 64213...d4d 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 Du skal jo ikke slutte å prøve! Gud gir liv og tar liv, og uansett hva som skjer er det Guds vilje og tillatelse. Fortsett og prøv❤️ Gud er god 😘 Anonymkode: 0b56d...b7d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #13 Skrevet 2. juli 2020 Gud finnes ikke. Det er ingen høyere makt. Kroppen din er sånn, da finnes det hjelp og få. Anonymkode: 7d38d...98e 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #14 Skrevet 2. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud finnes ikke. Det er ingen høyere makt. Kroppen din er sånn, da finnes det hjelp og få. Anonymkode: 7d38d...98e Gud Finnes for mange 😊 men man kan fortsatt få hjelp fordet. Man slutter ikke å prøve, man skal binde kamelen vetu 😉 Anonymkode: 0b56d...b7d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #15 Skrevet 2. juli 2020 11 timer siden, esk skrev: Hvis Gud er så god, hvorfor vil han enkelte folk så vondt da? Handler ikke om å være god eller vond, det handler om balanse i naturen. Ikke alle kan få avkom, sånn er det, og det er for at det ikke skal bli overbefolket, noe det er da man kan få barn på alle mulige måter i dag. Anonymkode: a41b1...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #16 Skrevet 2. juli 2020 Det var veldig ufølsomt og stygt sagt av henne, men det overrasker egentlig ikke. Mange kristne kan få seg til å si de styggeste ting med bakgrunn i "tro". F.eks hvis et barn dør, "Gud ville ha han hos seg igjen, vi fikk bare låne ham en liten stund". Ville tatt avstand fra denne venninnen eller i det minste aldri betro meg til henne om dette temaet igjen. Anonymkode: 33d77...579 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #17 Skrevet 2. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler ikke om å være god eller vond, det handler om balanse i naturen. Ikke alle kan få avkom, sånn er det, og det er for at det ikke skal bli overbefolket, noe det er da man kan få barn på alle mulige måter i dag. Anonymkode: a41b1...f8e Verden er ikke overbefolket fordi noen få får hjelp til å bli gravide. De aller fleste får barn uten hjelp. Naturen er da ikke sånn at den plukker ut noen som ikke skal kunne bli gravide fordi det er for mange mennesker på kloden. Det har alltid vært noen som er ufrivillig barnløse, hvis du leser historie. Og da var ikke verden overbefolket. Det er sykdom rett og slett. Mye kan moderne medisin hjelpe til med, akkurat som annet type sykdom. Anonymkode: bc25c...821 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #18 Skrevet 2. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk kommentar fra min nære venninne som er veldig kristen. At dersom jeg sliter med å bli gravid så er det guds vilje. Og jeg må la vær å prøve. Jeg fikk nylig cyster på eggstokkene og stoppet med eggløsning. Freaker ut. Så slik kommentar. Jeg er også troende og begynner å tenke på dette. Har dere fått slike kommentarer? Hvordan bør man reagere? Anonymkode: 6b516...5ff Om ikke hun selv er Gud, så bry deg NULL om den kommentaren! Anonymkode: 8f7c3...0dc 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #19 Skrevet 2. juli 2020 Kanskje ikke Guds vilje, men heller naturen som sier at du ikke skal ha barn. Anonymkode: fdb21...2f1 1
Silva Pluvialis Skrevet 2. juli 2020 #20 Skrevet 2. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk kommentar fra min nære venninne som er veldig kristen. At dersom jeg sliter med å bli gravid så er det guds vilje. Og jeg må la vær å prøve. Jeg fikk nylig cyster på eggstokkene og stoppet med eggløsning. Freaker ut. Så slik kommentar. Jeg er også troende og begynner å tenke på dette. Har dere fått slike kommentarer? Hvordan bør man reagere? Anonymkode: 6b516...5ff Det er IKKE Guds vilje. ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå