Gå til innhold

ned i vekt...

Fremhevede innlegg

Gjest Louis
Skrevet

Jeg ligger nå ca. 500 kalorier under dagsbehovet mitt hver dag og prøver å gå ned 1/2 kg i uka. Men har det noe å si hva disse kaloriene jeg spiser inneholder? Altså om det er karbohydrater, proteiner osv...

Vil det ha noe innvirkning på vektnedgangen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Den dietten funker nok for å gå ned i vekt, for det daglige inntaket er på 500 kalorier :o

En slik diett inneholder ikke engang nok til å opprettholde de basale funksjonene, og dermed vil kroppen gå løs på muskulaturen og forbrenne den i stedet. Muskler er nemlig lettere å omsette i energi enn fett. Resultatet? Du går ned i vekt fordi du minker i muskelmasse, men beholder fettvevet. Og derfor vil forbrenningen din etter kuren bli lavere, slik at du må spise ENDA MINDRE ENN FØR for å unngå å gå opp i vekt igjen.

Slike kurer bør unngås!

Skrevet
Prøv dietten som ligger på kxl.no  

Har hørt at den fungerer bra.

Fungerer bra til å sette kroppen på sparebluss, miste mye vann og muskelmasse ja.

Direkte farlig da den baserer seg på ca 500 kcal om dagen.

Hold deg til 500 kcal under og ta dette over tid. Det er det eneste som hjelper i lengden. Hent kaloriene fra fornuftig mat. Sunt fett og ikke for mye av det, proteiner fra reine kjøtt/fiske kilder og grove karbohydrater så holder du deg mett mellom måltidene også.

Gjest synseren
Skrevet
Den dietten funker nok for å gå ned i vekt, for det daglige inntaket er på 500 kalorier :o  

En slik diett inneholder ikke engang nok til å opprettholde de basale funksjonene, og dermed vil kroppen gå løs på muskulaturen og forbrenne den i stedet. Muskler er nemlig lettere å omsette i energi enn fett. Resultatet? Du går ned i vekt fordi du minker i muskelmasse, men beholder fettvevet. Og derfor vil forbrenningen din etter kuren bli lavere, slik at du må spise ENDA MINDRE ENN FØR for å unngå å gå opp i vekt igjen.

Slike kurer bør unngås!

Fikk meg en vekker nå!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...