Gjest Gagaen Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 Eg blir så irritert og oppgitt over at folk ikkje skjønar dette med å bruke hansker. Dei trur at bruker du hansker så er du trygg og bruker du hansker så treng du ikkje antibac. Det er så feil! Så skal du bruke hansker så skal du vera nyvaska eller brukt antibac like før du tek dei på, og antibac når du tek hanskene av. Hansker kan ha små hull som du ikkje ser, og da er du ikkje rein under hanskene. Og ein sprer smitte akkurat like mykje med hansker som med hender uten hansker. Hvis 15 stk på ein buss bruker hansker og nr 16 ikkje bruker og hvis nr 16 er smitta så bidreg alle med eller utan hansker til å spre smitte om de tek på same flate som nr 16. Så alt i alt ; du er mykje tryggare med antibac i lomma og spriting av hender enn med hansker. Så sant du ikkje tek deg i ansiktet og da er det like ille med eller utan hansker.
Krantz95 Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Jeg bruker hverken hansker eller antibac. Problemet løst 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 13 minutter siden, Krantz95 skrev: Jeg bruker hverken hansker eller antibac. Problemet løst 🙂 Anonymkode: f4bfa...a98 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 16 minutter siden, Krantz95 skrev: Jeg bruker hverken hansker eller antibac. Problemet løst 🙂 Egoistisk! Anonymkode: 7172d...57b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Egoistisk! Anonymkode: 7172d...57b Ikke hvis hun vasker hendene. Jeg bruker håndvask/antibac, men kun hansker på jobb i helsevesenet. Anonymkode: 99de7...75b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 Ja det er jo ikke no vits hvis man har på hanskene hele tiden og sånn sett lilevel «flytter» smitten rundt eller tar på seg selv/egne ting. Men hvis man bruker hanske bevisst kan man jo få litt beskyttelse. jeg tar ofte på en hanske når j skal ta bussen, da tar jeg den på før jeg går inn, holder meg fast med hanskehånden, vrenger den av når jeg går av og spriter meg. Føler da at jeg ivvertfall har fått litt mindre smitte på Hånda enn uten hanske Anonymkode: ffc41...04c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 Også greit å huske på at når man vasker hendene med sprit eller antibac med hansker på, er den glatte overflaten enklere å rengjøre enn huden i hender uten hansker. Når jeg handler i butikken, har jeg som regel hansker på, putter varene i posen før jeg betaler, vasker hendene med hansker på før jeg går ut av burikken, og går så videre. Anonymkode: a2b5b...9aa
NorthernLight Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 8 timer siden, Gagaen skrev: Eg blir så irritert og oppgitt over at folk ikkje skjønar dette med å bruke hansker. Dei trur at bruker du hansker så er du trygg og bruker du hansker så treng du ikkje antibac. Det er så feil! Så skal du bruke hansker så skal du vera nyvaska eller brukt antibac like før du tek dei på, og antibac når du tek hanskene av. Hansker kan ha små hull som du ikkje ser, og da er du ikkje rein under hanskene. Og ein sprer smitte akkurat like mykje med hansker som med hender uten hansker. Hvis 15 stk på ein buss bruker hansker og nr 16 ikkje bruker og hvis nr 16 er smitta så bidreg alle med eller utan hansker til å spre smitte om de tek på same flate som nr 16. Så alt i alt ; du er mykje tryggare med antibac i lomma og spriting av hender enn med hansker. Så sant du ikkje tek deg i ansiktet og da er det like ille med eller utan hansker. Sant at flere ikke bruker hansker riktig og glemmer å vaske seg. Men bruker man hansker riktig og bruker antibac så er det bedre selvfølgelig. Er en grunn til at de bruker hansker på sykehus.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 9 timer siden, Gagaen skrev: Eg blir så irritert og oppgitt over at folk ikkje skjønar dette med å bruke hansker. Dei trur at bruker du hansker så er du trygg og bruker du hansker så treng du ikkje antibac. Det er så feil! Så skal du bruke hansker så skal du vera nyvaska eller brukt antibac like før du tek dei på, og antibac når du tek hanskene av. Hansker kan ha små hull som du ikkje ser, og da er du ikkje rein under hanskene. Og ein sprer smitte akkurat like mykje med hansker som med hender uten hansker. Hvis 15 stk på ein buss bruker hansker og nr 16 ikkje bruker og hvis nr 16 er smitta så bidreg alle med eller utan hansker til å spre smitte om de tek på same flate som nr 16. Så alt i alt ; du er mykje tryggare med antibac i lomma og spriting av hender enn med hansker. Så sant du ikkje tek deg i ansiktet og da er det like ille med eller utan hansker. Hvorfor skal vi bruke Antibac? Anonymkode: e7ad4...dfa
Gjest Gagaen Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal vi bruke Antibac? Anonymkode: e7ad4...dfa Antibac eller håndvask før og etter hanskebruk fordi det finns ingen garanti for at hansker er helt tette. Og da kan du få smitte på deg og du kan spre smitte.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 3 timer siden, Gagaen skrev: Antibac eller håndvask før og etter hanskebruk fordi det finns ingen garanti for at hansker er helt tette. Og da kan du få smitte på deg og du kan spre smitte. Forhindrer Antibac smitte? Anonymkode: e7ad4...dfa
Gjest Gagaen Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forhindrer Antibac smitte? Anonymkode: e7ad4...dfa Antibac ufarliggjer virus, så har du det på hendene så stopper det smitten om du bruker antibac. Men DET veit du!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #13 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, Gagaen skrev: Antibac ufarliggjer virus, så har du det på hendene så stopper det smitten om du bruker antibac. Men DET veit du! Trodde ikke Antibac drepte Koronaviruset Anonymkode: e7ad4...dfa
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #14 Skrevet 2. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Trodde ikke Antibac drepte Koronaviruset Anonymkode: e7ad4...dfa Hvorfor trodde du det blir satt ut sprit overalt? Anonymkode: 46f28...9f5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #15 Skrevet 2. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor trodde du det blir satt ut sprit overalt? Anonymkode: 46f28...9f5 Det lurer jeg også på, er vel bare for å lure folk til å tro at det hjelper. Anonymkode: e7ad4...dfa
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #16 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det lurer jeg også på, er vel bare for å lure folk til å tro at det hjelper. Anonymkode: e7ad4...dfa Det hjelper så lenge det er alkohol i den Anonymkode: ffc41...04c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #17 Skrevet 2. juli 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Det lurer jeg også på, er vel bare for å lure folk til å tro at det hjelper. Anonymkode: e7ad4...dfa Eller kanskje du ikke er smartere enn alle andre likevel. Anonymkode: 46f28...9f5
Anbefalte innlegg