AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 Hei! Har søkt bachelor til høsten. Har 50 konkurransepoeng. Studiet jeg har søkt på har alle kommet inn de siste 4 årene, men jeg er bekymret med tanke på corona-situasjonen, og at søkertallene er høyere enn noen gang. Studiet «mitt» er også 20% mer populært i år enn i fjor. Grunnen til at jeg skriver her er fordi jeg har en jobb jeg må si opp dersom jeg skal studere, da det er i en annen del av landet. Hadde gjort det for lengst dersom det var et normalt år, men nå er jeg veldig usikker. Oppsigelsestid 1 mnd. Vet at ingen her egentlig vet noe mer enn meg, men er det flere i lignende situasjon? Evt tanker om hva som kan være lurt? Anonymkode: 293ac...4f7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Kommer du inn så er det mulig å be/søke om å få kortere oppsigelsestid pga studium, evt ta ut resten av ferien/avspasering i oppsigelsestiden. Det er ikke uvanlig. Du trenger ikke stresse med det. Blir sannsynligvis mindre obligatorisk fremmøte i starten av semesteret også pga korona. Anonymkode: 9be97...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommer du inn så er det mulig å be/søke om å få kortere oppsigelsestid pga studium, evt ta ut resten av ferien/avspasering i oppsigelsestiden. Det er ikke uvanlig. Du trenger ikke stresse med det. Blir sannsynligvis mindre obligatorisk fremmøte i starten av semesteret også pga korona. Anonymkode: 9be97...9fc Takk for svar! Anonymkode: 293ac...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 Du vil kunne si opp innen 1. August når du vet at du får plassen, og møte opp fra 1. September (pluss selvfølgelig møte opp på den første dagen i tillegg hvis det er obligatorisk for å ta i mot plassen). Mest sannsynlig kan du forhandle deg til å feks ta Ut ferie eller lignende på slutten Anonymkode: 50417...107
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 Jobber du deltid siden du bare har 1 måned oppsigelse? Arbeidsgiver kan være grei å la deg slutte tidligere om du kan vente med å si opp til du kommer inn. Jeg fikk dette når jeg kom inn på studie for to år siden, noen andre kunne ta vaktene mine de to siste ukene i august. Anonymkode: 66f7e...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå