Gå til innhold

Pusse opp trapp og folie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Har en sliten trapp som jeg tenkte skulle få litt oppmerksomhet (på budsjett) nå i ferien😊 Tenkte å male alt svart utenom trinnene, hvor jeg tenker å legge på folie. Er der noen som har erfaring med folie på trappetrinn? Holdbart? 😄 Eller kanskje noen har noen andre smarte tips? 

Anonymkode: 363d0...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med folie på trapp, men innbiller meg at det blir glatt (?)

Har malt gulv med 3-stjerners gulvmaling, og det går veldig bra.  Hadde malt helt trappa sort.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri ha satset på folie. Har det på noen møbler, men det blir utrolig fort slitt på kanter og hjørner. Men dette er snakk om småbord og liknende, så det var ikke store jobben uansett. Da kan det være verdt det. Men å legge folie i en trapp blir det såpass mye arbeid med, at det ville jeg ha styrt langt unna. Det er jo skikkelig surt å bruke såpass mye tid på noe som kanskje bare varer et par år. Jeg har sett at enkelte også har lagt folie på store kjøkkeninnredninger og slikt, og jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan folk kan finne på noe slikt! Hjelpes! 

Anonymkode: 39ffd...5c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har lagt folie på trappa. Funker som bare det. Skal sies at det er en litt mer eksklusiv folie som har litt struktur. Føles ikke glatt i det hele tatt☺️ Vi kjøpte folie hos https://foliebutikken.no/  

Anonymkode: 72b85...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som midlertidig fiks, og hvis du ikke har hund, så vil det funke helt greit! Kjøp folje fra Clas Ohlson eller Lindas Decor, eller den som linket over der. Alle de har «tjukk» type folje, med struktur, noe som gjør at den ikke er glatt.

Det eneste, det kommer an på størrelse på trapp da, men det er slett ikke billig. Og resultat blir jo ikke varig. Det koster nesten det samme å lege laminat med trappeneser i trapp - hvis du kan gjøre det selv, og det blir varig resultat. 

Anonymkode: ebee6...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En annen ting om dekorfolje, er at det ser veldig fint ut på bilder. Den har god 2D effekt. I virkeligheten derimot, ser det jalla ut, du ser med engang det er fake tre, 

Anonymkode: ebee6...fce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har folie fra Lindas Dekor i trappa og har hatt den i over to år. Holder seg som bare det, ikke slitt noe sted, ikke glatt :) 

Anonymkode: eef03...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...