AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #141 Skrevet 2. juli 2020 Ser mange snakker om transkvinner som de som operere seg. Det er ikke de (veldig få) denne tråden handler om. Den handler om menn som identifiserer seg som kvinner. Noe hvem som helst kan gjøre - eller påstå at de gjør. Anonymkode: a38bb...881 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #142 Skrevet 2. juli 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Hvorfor er det tragisk at folk skal velge hvilket kjønn de vil være? Er det ikke bare bra at samfunnet blir mer åpent og tolerant? Fordi et kjønn er ikke noe du velger. Det er ikke nke du "føler". Det er noe du er. Anonymkode: 0be56...3c7 12
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #143 Skrevet 2. juli 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Hvorfor er det tragisk at folk skal velge hvilket kjønn de vil være? Er det ikke bare bra at samfunnet blir mer åpent og tolerant? Hvorfor skal man ikke da likegodt få velge alder og etnisitet? Anonymkode: a38bb...881 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #144 Skrevet 2. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke være en annen art eller etnisitet enn man er født som, det er noe helt annet enn kjønn og har ikke noe hold i vitenskapen what so ever. At noen transkvinner har et karikert syn på kvinner kommer ofte av at dersom man ønsker å få helsehjelp, må man "leve som" det kjønnet man identifiserer seg som. Når man da har levd hele sitt liv uten disse erfaringene, sminketabbene i tenåra osv. og likevel MÅ presentere seg som en stereotypisk kvinne, ser det ofte.. interessant ut. Mye av problemet her ligger i helsesystemets merkelige krav til hva en kvinne er, jeg kjenner transkvinner som har møtt opp på Rikshospitalet i jeans og fått kommentarer på at det ikke er kvinnelig nok. Jeg stoler på at ingen går gjennom en såpass krevende prosess bare fordi det er gøy, for det nekter jeg å tro at det er. Anonymkode: 6d9da...371 Hvorfor påstår du det? Det går veldig fint an. Vi snakker jo om en subjektiv følelse, akkurat som kjønn - eller hva? Transpersoner har jo også bare en subjektiv følelse av å tilhøre et annet kjønn enn de er født med. Michael Jackson er vel et eksempel på en som følte seg som en annen etnisitet enn den han var blitt født med. Han gjorde jo til og med noe med det. Men akkurat som transpersoner ikke trenger å opererer seg eller ta hormonbehandling for å bli motsatt kjønn, så burde jo det samme gjelde etnisitet og alder. Du er kvinne men føler deg som en mann. Jeg er europeisk, men føler meg afrikansk. Anonymkode: a38bb...881 6
Silva Pluvialis Skrevet 2. juli 2020 #145 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man ikke da likegodt få velge alder og etnisitet? Anonymkode: a38bb...881 Man kan til en viss grad velge hvilken etnisitet man vil tilhøre, særlig om man har slekt med mye ulike gener. Barn som har utenlandske foreldre, men som er født i Norge, hva er de? Utenlandske eller norske? De er født i Norge, snakker norsk, har norsk statsborgerskap og er integrert i samfunnet - men har gener fra andre land. Opprinnelig er de utenlandske siden begge foreldrene er det, men det er ikke bare biologi som forteller folk hvor de er fra. Det er en rekke andre faktorer som bestemmer det, f.eks. følelse av tilhørighet og identitet. Sånn er det med kjønn også.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #146 Skrevet 2. juli 2020 Effekten blir jo at mange kvinner vil vegre seg for å gå i svømmehallen, fordi de føler seg utrygge med å dusje med nakne menn. Det er irrelevant hva du føler deg som. På det grunnlaget kan hvem som helst kreve å bruke damegarderoben. Fremmede er ikke synske. Anonymkode: 09d5b...c17 15
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #147 Skrevet 2. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor påstår du det? Det går veldig fint an. Vi snakker jo om en subjektiv følelse, akkurat som kjønn - eller hva? Transpersoner har jo også bare en subjektiv følelse av å tilhøre et annet kjønn enn de er født med. Michael Jackson er vel et eksempel på en som følte seg som en annen etnisitet enn den han var blitt født med. Han gjorde jo til og med noe med det. Men akkurat som transpersoner ikke trenger å opererer seg eller ta hormonbehandling for å bli motsatt kjønn, så burde jo det samme gjelde etnisitet og alder. Du er kvinne men føler deg som en mann. Jeg er europeisk, men føler meg afrikansk. Anonymkode: a38bb...881 MJ var jo ikke normal eller frisk på en flekk. Det er dessuten mange med mørkhudede som prøver å gjøre den lysere. Anonymkode: 1d49c...05f 5
Silva Pluvialis Skrevet 2. juli 2020 #148 Skrevet 2. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi et kjønn er ikke noe du velger. Det er ikke nke du "føler". Det er noe du er. Anonymkode: 0be56...3c7 Serien «født i feil kropp» forklarer at transseksuelle egentlig alltid har vært gutt/jente (det de selv definerer seg som), men at de bare har blitt født i feil kropp, i en kropp som ikke tilhørte dem. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å akseptere at folk bytter kjønn. Og hvorfor det er så vanskelig å se på dem som de selv ønsker å bli sett. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #149 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Man kan til en viss grad velge hvilken etnisitet man vil tilhøre, særlig om man har slekt med mye ulike gener. Barn som har utenlandske foreldre, men som er født i Norge, hva er de? Utenlandske eller norske? De er født i Norge, snakker norsk, har norsk statsborgerskap og er integrert i samfunnet - men har gener fra andre land. Opprinnelig er de utenlandske siden begge foreldrene er det, men det er ikke bare biologi som forteller folk hvor de er fra. Det er en rekke andre faktorer som bestemmer det, f.eks. følelse av tilhørighet og identitet. Sånn er det med kjønn også. Nei, det er det ikke. Om jeg ble født i Kina av etnisk norske foreldre, og vokste opp der, ville jeg likevel aldri blitt etnisk kinesisk. Og det er helt greit. Etnisitet har ikke noe med følelser å gjøre. Hvorfor skal folk skamme seg over å ha genetisk opphav fra andre land? Anonymkode: 09d5b...c17 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #150 Skrevet 2. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke være en annen art eller etnisitet enn man er født som, det er noe helt annet enn kjønn og har ikke noe hold i vitenskapen what so ever. At noen transkvinner har et karikert syn på kvinner kommer ofte av at dersom man ønsker å få helsehjelp, må man "leve som" det kjønnet man identifiserer seg som. Når man da har levd hele sitt liv uten disse erfaringene, sminketabbene i tenåra osv. og likevel MÅ presentere seg som en stereotypisk kvinne, ser det ofte.. interessant ut. Mye av problemet her ligger i helsesystemets merkelige krav til hva en kvinne er, jeg kjenner transkvinner som har møtt opp på Rikshospitalet i jeans og fått kommentarer på at det ikke er kvinnelig nok. Jeg stoler på at ingen går gjennom en såpass krevende prosess bare fordi det er gøy, for det nekter jeg å tro at det er. Anonymkode: 6d9da...371 Hvilken prosess snakker du om? Anonymkode: a38bb...881
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #151 Skrevet 2. juli 2020 7 minutter siden, Uatskillelig skrev: Man kan til en viss grad velge hvilken etnisitet man vil tilhøre, særlig om man har slekt med mye ulike gener. Barn som har utenlandske foreldre, men som er født i Norge, hva er de? Utenlandske eller norske? De er født i Norge, snakker norsk, har norsk statsborgerskap og er integrert i samfunnet - men har gener fra andre land. Opprinnelig er de utenlandske siden begge foreldrene er det, men det er ikke bare biologi som forteller folk hvor de er fra. Det er en rekke andre faktorer som bestemmer det, f.eks. følelse av tilhørighet og identitet. Sånn er det med kjønn også. Jeg er 45 men føler meg som 30. Hvorfor kan jeg ikke få endret fødselsåret i passet? Jeg er også 202 cm høy, men føler meg kortvokst, hvorfor kan jeg ikke få endret høyden til 155cm? Anonymkode: aecf2...bab 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #152 Skrevet 2. juli 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Serien «født i feil kropp» forklarer at transseksuelle egentlig alltid har vært gutt/jente (det de selv definerer seg som), men at de bare har blitt født i feil kropp, i en kropp som ikke tilhørte dem. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å akseptere at folk bytter kjønn. Og hvorfor det er så vanskelig å se på dem som de selv ønsker å bli sett. Skjønner ikke at det er så vanskelig å akseptere at man er den man er. At man liker å kle seg ut endrer ikke på det. Anonymkode: 0be56...3c7 12
Silva Pluvialis Skrevet 2. juli 2020 #153 Skrevet 2. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 45 men føler meg som 30. Hvorfor kan jeg ikke få endret fødselsåret i passet? Jeg er også 202 cm høy, men føler meg kortvokst, hvorfor kan jeg ikke få endret høyden til 155cm? Anonymkode: aecf2...bab Å endre høyde og alder er jo ikke fysisk mulig. Å bytte kjønn er det. Det er mulig å få hormoner, operasjoner, nytt navn og juridisk kjønnsskifte. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #154 Skrevet 2. juli 2020 4 minutter siden, Uatskillelig skrev: Å endre høyde og alder er jo ikke fysisk mulig. Å bytte kjønn er det. Det er mulig å få hormoner, operasjoner, nytt navn og juridisk kjønnsskifte. Er du født som kvinne eller mann? Anonymkode: 3e2a1...734 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #155 Skrevet 2. juli 2020 Helt ærlig så spørs det litt på «utseende» til denne personen. Emma Ellingsen, selv uten noen kirurgi, så fortsatt hadde jeg ikke vært ukomfortabel med henne i garderoben. Men en skikkelig «bjørn» av en mannemann. Nei. Det hadde blitt helt feil, uavhengig av hva denne personen sier om hva han identifiserer seg med. Men nå er det strengt tatt en del trans-personer som unngår garderobe situasjoner, pga. «dysphoria». Anonymkode: 81ae5...3f3 4
Ikanonym Skrevet 2. juli 2020 #156 Skrevet 2. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er Chaz Bono før kjønnskorigerende operasjon. Han hadde vagina på dette tidspunktet. Han skal da altså dusje med damene. Og Nikkie, hun skal tvinges inn i herregarderoben. Anonymkode: abe48...f83 Ja de gjør det jo vanskelig for seg selv. Respekt er en ting, men det skal være gjensidig. Folk føler seg tryggere sammens med folk av eget kjønn. Uansett legning. Dette spesielt mtp barn og feks de som har opplevd misbruk/voldtekt. Har fått tlf fra pasienter som vegrer seg for å reise til mannlig tannlege pga overgrep. Tror de hadde følt det samme om vedkomne egentlig var kvinne men så ut som mann. Og omvendt. 9
Silva Pluvialis Skrevet 2. juli 2020 #157 Skrevet 2. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du født som kvinne eller mann? Anonymkode: 3e2a1...734 Kvinne, og føler meg som kvinne, men jeg har ingenting imot folk som er født i feil kropp og ønsker å endre kjønn. 😊👍 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #158 Skrevet 2. juli 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Kvinne, og føler meg som kvinne, men jeg har ingenting imot folk som er født i feil kropp og ønsker å endre kjønn. 😊👍 Kunne du hatt sex med en kvinne som har gått til å være en mann? Anonymkode: 3e2a1...734
Ikanonym Skrevet 2. juli 2020 #159 Skrevet 2. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi et kjønn er ikke noe du velger. Det er ikke nke du "føler". Det er noe du er. Anonymkode: 0be56...3c7 Nettopp. Jeg føler meg som en slank og sexy jente. Men jeg er feit og tydelig ikke så sexy som jeg føler meg. Blir såra når folk ikke ser meg for den jeg føler meg som, men jeg kan ikke tvinge dem til å føle det jeg føler. De ser jo hva jeg er. Noen kan vel dog synes jeg er sexy... hehe! 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #160 Skrevet 2. juli 2020 15 minutter siden, Uatskillelig skrev: Å endre høyde og alder er jo ikke fysisk mulig. Å bytte kjønn er det. Det er mulig å få hormoner, operasjoner, nytt navn og juridisk kjønnsskifte. Men man kan argumentere for at tid ikke finnes. Tid er noe mennesker har funnet på og jeg føler meg ikke så gammel som tallet samfunnet påstår er mitt. Kan man få endret det da? Anonymkode: 0727f...b1c 10
Fremhevede innlegg