AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #61 Skrevet 2. juli 2020 I teorien er det ok, i praksis ikke. Dersom jeg og alle rundt hadde visst 100% sikkert at dette faktisk var en transkvinne, hadde det ikke vært noe problem. Som noen over her skriver, kan hvem som helst hevde at de er kvinne, og få tilgang til damegarderoben. Det er en del kvinner som har maskuline trekk, og menn som har feminine trekk, uten at de er trans. Det eneste vi kan definere hverandre ut fra er fysisk kjønn. En person med penis i garderoben kan ikke vise/bevise at h*n er trans. "Alle" rundt vil bli usikre, lure på om personen har gått feil, er en kikker osv. Transkvinnen vil merke dette, kanskje føle seg mistenkeliggjort (noe hun blir) og det vil være ubehagelig for alle. Så: hva kan vi gjøre? Hvordan trygge andre damer på at personen med penis er en dame? Anonymkode: f3975...e11 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #62 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: I teorien er det ok, i praksis ikke. Dersom jeg og alle rundt hadde visst 100% sikkert at dette faktisk var en transkvinne, hadde det ikke vært noe problem. Som noen over her skriver, kan hvem som helst hevde at de er kvinne, og få tilgang til damegarderoben. Det er en del kvinner som har maskuline trekk, og menn som har feminine trekk, uten at de er trans. Det eneste vi kan definere hverandre ut fra er fysisk kjønn. En person med penis i garderoben kan ikke vise/bevise at h*n er trans. "Alle" rundt vil bli usikre, lure på om personen har gått feil, er en kikker osv. Transkvinnen vil merke dette, kanskje føle seg mistenkeliggjort (noe hun blir) og det vil være ubehagelig for alle. Så: hva kan vi gjøre? Hvordan trygge andre damer på at personen med penis er en dame? Anonymkode: f3975...e11 Kanskje menn heller skal slutte å utsette kvinner og de i sårbare grupper for fare Anonymkode: b9b3f...1e6 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #63 Skrevet 2. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem utsetter kvinner for fare? Menn som utgir seg for å være trans for å glo eller tafse på kvinner? Da er det disse mennene som er problemet, ikke transpersoner. Anonymkode: b9b3f...1e6 Transene er en sel av problemet. Fordi de krever inngang til kvinnegardeobene. Og nå kan hvem som helst som føler seg som kvinne, entre kvinnegarderoben. Dermed har de banet vei for at pervoer kan gjøre det samme uten å bli stoppet. Vi har separate garderober for vår trygghet. Anonymkode: 1d49c...05f 12
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #64 Skrevet 2. juli 2020 En observasjon fra min side er at transkvinner knapt går med kort hår, null makeup, bukser og lave sko (fordi de da kan bli tatt som menn?) De skal på en måte bli enda mer kvinnelige enn kvinner selv. Er det slik å forstå at bio-/genetiske kvinner ikke er noe annet enn langt hår, makeup, kjoler og høye hæler? Mange transkvinner gir en «off-vibe» fra bio-/genetisk kvinne fordi mange har en gange og et kroppsspråk som skiller seg fra kvinner. Anonymkode: defd8...f30 15
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #65 Skrevet 2. juli 2020 Er du mann med penis og baller går du i herregarderoben uansett om du føler deg som en kvinne eller mann. Det er ingen menneskerett å feks gå i svømmehallen . Så om du som mann føler deg som kvinne uten å ha operert deg må du enten gå i herregarderoben eller høre med svømmehallen om de har en egen garderobe du kan bruke. Du har ingenting å gjøre i en damegarderoben om du har penis og baller hvert fall. Dette med hensyn til kvinner og jenter som faktisk ville følt seg utilpass og kanskje ikke gått i svømmehallen igjen om de hadde opplevd dette. Kvinner/jenter må kunne føle seg trygge på at det ikke dukker opp menn i dusjen i damegarderoben. Anonymkode: 51b61...b01 28
Gjest Emet Skrevet 2. juli 2020 #66 Skrevet 2. juli 2020 Trans kvinner er ikke menn i drag, de lever livet sitt som kvinner. De skiller seg mer ut med å ikke kunne gå i garderoben.Tenk deg den enorme påkjenningen det er å ikke passe inn og hvor sterk du er som våger å leve som trans. Forstår at det åså er vanskelig å dele garderoben eller tenke på hvordan det ville vært, men det er viktig å utfordre hvordan man tenker og sette seg inn i hvordan andres liv er. Ikke låst dere fast i "penis" hele tiden. En mann som mister den i en ulykke er fortsatt mann foreksempel. Så snevert kan du virkelig ikke se verden. Tenk deg at du åså blir stemplet som en gris som sniker seg inn i garderoben med å lyve.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #67 Skrevet 2. juli 2020 8 minutter siden, Emet skrev: Trans kvinner er ikke menn i drag, de lever livet sitt som kvinner. De skiller seg mer ut med å ikke kunne gå i garderoben.Tenk deg den enorme påkjenningen det er å ikke passe inn og hvor sterk du er som våger å leve som trans. Forstår at det åså er vanskelig å dele garderoben eller tenke på hvordan det ville vært, men det er viktig å utfordre hvordan man tenker og sette seg inn i hvordan andres liv er. Ikke låst dere fast i "penis" hele tiden. En mann som mister den i en ulykke er fortsatt mann foreksempel. Så snevert kan du virkelig ikke se verden. Tenk deg at du åså blir stemplet som en gris som sniker seg inn i garderoben med å lyve. Løsningen er fellesgarderober. Så slipper vi problemstillingen. Anonymkode: aecf2...bab 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #68 Skrevet 2. juli 2020 Jeg delte garderobe med en transkvinne over en periode for noen år siden. Hun hadde ikke gjort noen ting med utseendet for å fremstå mer kvinnelig, og så derfor ut som alle andre menn. Det syntes jeg var noget spesielt. Anonymkode: cef1b...db8 16
Tiiliute Skrevet 2. juli 2020 #69 Skrevet 2. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er faktisk ikke greit! Anonymkode: 1d49c...05f Jeg kjenner at jeg klarer ikke engang å forholde meg til slike fordommer. Det er for meg for fjernt. 1
Bingeline Skrevet 2. juli 2020 #70 Skrevet 2. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke helt hva jeg syns om dette. Jeg har ikke snev av fordommer, og er 100% for at man må få være seg selv, enten man er homofil, transkvinne, eller hva som helst annet. Men jeg kjenner det hadde vært ubehagelig å stå naken i en fellesdusj med en person som kroppslig ser ut som en mann. Det hadde nok kommet overraskende på meg, og det hadde som sagt føltes ubehagelig. Jeg hadde jo ikke nødvendigvis vært klar over der og da, i dusjen uten klær og sminke, at dette var en transkvinne🤔 Anonymkode: 76d7b...659 Eg synest dette er ganske dekkande for kva eg føler om saka. Eg vil veldig gjerne seie at det er ok, men eg trur eg ville ha syntest det var ubehageleg. 8
Silva Pluvialis Skrevet 2. juli 2020 #71 Skrevet 2. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er jo ikke det? Anonymkode: d0fa6...6c3 Jo. Emma er jente. 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #72 Skrevet 2. juli 2020 4 minutter siden, Uatskillelig said: Jo. Emma er jente. Men født gutt. Anonymkode: defd8...f30 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #73 Skrevet 2. juli 2020 Vanskelig. Dersom hen føler seg som en kvinne og lever som en kvinne, så burde jo hen bruke damegarderoben. Men jeg hadde blitt veldig utrygg av å være i samme garderoben som en som tilsynelatende ser ut som en mann når klærne er av. Er generelt utrygg i garderoben. Så ja til skillevegger i dusjen og noen områder i garderoben der det er mulig å skjerme seg. Anonymkode: b60f3...03e 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #74 Skrevet 2. juli 2020 Nei. Dette burde ikke være tema engang. Singel garderober hadde vært bedre. Det kunne egentlig alle fått Anonymkode: e1e0c...394 4
Silva Pluvialis Skrevet 2. juli 2020 #75 Skrevet 2. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig. Dersom hen føler seg som en kvinne og lever som en kvinne, så burde jo hen bruke damegarderoben. Men jeg hadde blitt veldig utrygg av å være i samme garderoben som en som tilsynelatende ser ut som en mann når klærne er av. Er generelt utrygg i garderoben. Så ja til skillevegger i dusjen og noen områder i garderoben der det er mulig å skjerme seg. Anonymkode: b60f3...03e Jeg er enig i dette. En del transseksuelle unngår vel også garderobesituasjoner fordi de ikke er komfortable med å kle av seg foran andre? Om jeg var trans, og skulle blitt mann, så ville jeg selv syntes det var ubehagelig å dusje med menn og samtidig ha pupper. De færreste transseksuelle har det bra i egen kropp, og noen er også redd for å bli avslørt for å være sitt biologiske kjønn. Da er ikke en garderobesituasjon noe de oppsøker fordi de vil bli avslørt ganske fort. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #76 Skrevet 2. juli 2020 Og hvilket bevis har en om en mann sier at han identifiserer seg som kvinne da? Lett å si før man kommer inn i kvinnegarderoben og går amok. Nei , i min verden er ikke det aktuelt engang. En mann er en mann og en kvinne er en kvinne. Anonymkode: 48b0a...274 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #77 Skrevet 2. juli 2020 Dette er jo bare absurd. Med tankegangen om at man ER det kjønnet man føler seg som så må man jo bare slutte å snakke om kjønn i det hele tatt. For eksempel kan styret i et selskap bli kritisert for at det kun består av menn, men de kan jo da avvise det med at de føler seg som kvinner osv osv. Og det å komme trekkende med hårlengde, sminke og klær er bare tull, vil nok si at flertallet Av norske kvinner går bukser og er relativt ujålete. Kan man da si at man er den alderen eller den etniske bakgrunnen man føler seg som også? Anonymkode: a38bb...881 19
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #78 Skrevet 2. juli 2020 Den aller enkleste måten å løse dilemaet på er å innføre avlukker som før! Da letter det også for at de som ikke tørr å vise seg uten klær faktisk også kan nyte badeland o.l. Anonymkode: f5839...bd4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #79 Skrevet 2. juli 2020 Hvis hun kler seg og oppfører seg som en kvinne så kvinnegarderoben. De tar vel ofte kjønnsoperasjoner så de er kvinne nedentil og vel? Husk det er jo homofile kvinner som bruker kvinnegarderoben. Ingen som krever at de skal bruke herregarderoben. Da burde en kvinne som ble født mann få være i kvinnegarderoben. Anonymkode: ceb27...d33 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #80 Skrevet 2. juli 2020 Det finnes ingen menn som er kvinner, eller andre veien. Man er det kjønnet man blir født som, ikke noe annet. Punktum. Anonymkode: a4ba1...8a8 12
Anbefalte innlegg