Gå til innhold

Er det greit at en mann som identifiserer seg som kvinne bruker kvinnegarderoben?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om dette. Jeg har ikke snev av fordommer, og er 100% for at man må få være seg selv, enten man er homofil, transkvinne, eller hva som helst annet. Men jeg kjenner det hadde vært ubehagelig å stå naken i en fellesdusj med en person som kroppslig ser ut som en mann. Det hadde nok kommet overraskende på meg, og det hadde som sagt føltes ubehagelig. Jeg hadde jo ikke nødvendigvis vært klar over der og da, i dusjen uten klær og sminke, at dette var en transkvinne🤔

Anonymkode: 76d7b...659

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit for meg! Jeg vil ikke at transkvinner skal måtte utsette seg selv for farlige situasjoner i mannegarderoben. 

Anonymkode: 67fa7...9fd

Men å utsette kvinner for farlige situasjoner i kvinnegarderoben er greit?

Anonymkode: 09d5b...c17

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Transmenn er menn, hvorfor skulle de gått i kvinnegarderoben? Har du tungt for det?

Anonymkode: 68cc6...7b0

Transmenn er genetisk/biologisk kvinner og en del menstruerer. Hvorfor skal de da gå i herregarderoben? Du mener altså at transkvinner med pikk og baller og maskulin kropp er mer ønsket i kvinnegarderoben enn transmenn med vulva og vagina og forholdsvis feminin kropp - hvor er logikken? 

Anonymkode: defd8...f30

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjønn er ikke en følelse. Har du penis, er du mann. Og det er greit at noen menn liker kjoler og neglelakk. Du er ikke kvinne av den grunn. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen ganger dette!

Anonymkode: 1d49c...05f

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Emet skrev:

Ja det er greit, jeg deler garderobe med en trans kvinne. Det er helt forferdelig for henne å skifte i herre garderoben, det er ikke noe spørsmål engang! Jeg synes ikke det føles rart, hun er jo en kvinne.

Kvinne med penis?

Anonymkode: aecf2...bab

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Transmenn er genetisk/biologisk kvinner og en del menstruerer. Hvorfor skal de da gå i herregarderoben? Du mener altså at transkvinner med pikk og baller og maskulin kropp er mer ønsket i kvinnegarderoben enn transmenn med vulva og vagina og forholdsvis feminin kropp - hvor er logikken? 

Anonymkode: defd8...f30

Kanskje de bør ha en egen transe-garderobe?

• Liker 12
Skrevet

Kan vi ikke få en ekstra garderobe da, hvor hen, trans og de resterende 70 (? )  kjønnene kan skifte?  Jeg stemmer for

Herregarderoben. 

Kvinnegarderoben.

Godt og blandet garderoben - muligens med et bedre navn.

• Liker 17
Skrevet

Aller helst synes jeg man kunne fått garderobebåser slik at man slapp å glo på kroppene til hverandre, men jeg har delt garderobe med et par transkvinner før og de er hjertelig velkommen til å gjøre det igjen 🥰 De har alle vært mer diskrete enn ciskvinner. Hadde jeg vært mann hadde jeg ikke hatt noe imot å dele garderobe med transmenn heller, man må få gå i den garderoben man selv mener man hører hjemme i tenker jeg. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Gjest AnnaW
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fjernet pikken og ballene bør det være lov å gå i damegarderobe synes jeg.

Anonymkode: cdd40...396

Enig👍

Skrevet

Man går til den garderoben som man føler seg hjemme i, enkelt og greit. Om man identifiserer seg som en kvinne, så bruker man kvinnegarderoben. Skjønner ikke at noen føler behov for å lage noe styr ut av det. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, tøydokka skrev:

Man går til den garderoben som man føler seg hjemme i, enkelt og greit. Om man identifiserer seg som en kvinne, så bruker man kvinnegarderoben. Skjønner ikke at noen føler behov for å lage noe styr ut av det. 

Da kan hvilken som helt kåting, blotter og onanist bruke kvinnegarderoben.

• Liker 21
Skrevet

Hele spørsmålet er jo en selvmotsigelse - om hun identifiserer som kvinne så er hun kvinne, ikke mann. Transkvinner er like velkomne som cis-kvinner i garderoben for min del, uavhengig av hva de har mellom bena. Jeg har faktisk bedre ting å ta meg til enn å inspisere andres kjønnsorgan i en offentlig dusj, og det skulle jeg da virkelig håpe andre voksne mennesker også har.

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Mermaid Blues skrev:

Hele spørsmålet er jo en selvmotsigelse - om hun identifiserer som kvinne så er hun kvinne, ikke mann. Transkvinner er like velkomne som cis-kvinner i garderoben for min del, uavhengig av hva de har mellom bena. Jeg har faktisk bedre ting å ta meg til enn å inspisere andres kjønnsorgan i en offentlig dusj, og det skulle jeg da virkelig håpe andre voksne mennesker også har.

Hvordan vet du at dette er en ekte transkvinne og ikke en kåt mannlig blotter?

• Liker 18
Skrevet

Null stress :) Jobbet ett sted med bare menn og en kvinne som tidligere var mann, hun var da min naturlige rom og teltkamerat på tur :) Ikke engang samboeren min reagerte på det, hun var jo kvinne!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

La folk bruke den garderoben de vil. Har en mann lyst til å bruke kvinnegarderoben eller omvendt så må det være greit. 

Anonymkode: 95420...692

Nei, da blir garderoben fyllt av kikkere og pervoer. Det vil være til stor sjenanse for alle vanlige mennesker i garderoben

Tissefant=guttegarderobe. 

Anonymkode: 081c4...a7d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem utsetter kvinner for fare? Menn som utgir seg for å være trans for å glo eller tafse på kvinner? Da er det disse mennene som er problemet, ikke transpersoner. 

Anonymkode: b9b3f...1e6

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo at en hvilken som helst mann i utgangspunktet kan gå inn på Altinn, bytte juridisk kjønn på timen og så hevde å være kvinne. Psykiske tilfeller. Unggutter som vil ha det litt morsomt. Selvsagt kan dette misbrukes. Jeg synes det bør kreves litt mer for å kunne kalle seg som kvinne og for å få tilgang til situasjoner som potensielt kan oppleves som sårbare. 

Anonymkode: e2350...880

• Liker 24
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

For min egen del må det gjerne være fellesgarderober for alle, jeg har et avslappa forhold til kropp og kan skifte og dusje med hvem som helst. Men nå er det jo andre folk enn meg her i verden, så jeg vil si nei. De får heller gå i enegarderober eller i garderoben til kjønnet de fysisk tilhører.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, for hun er en kvinne. 

Anonymkode: 4c9d9...acb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samma for meg, begge deler ville vært greit i min bok. Dette er ikke et problem.

Hva med kjønnspoeng og kvotering? Kan "biologiske" menn som identifiserer seg som kvinner få kvinnefordeler?

Anonymkode: f9a30...d74

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...