Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere opplevd å bli trakassert på jobb, av en kollega eller sjef? Hvor går grensen for hva man må tåle i form av kritikk? 

Jeg jobber et sted hvor sjefen kun kommer med kritikk når det er gjort feil, og aldri med ros når noe er bra. Jeg forventer ikke å få masse ros og komplimenter av sjefen, men skal innrømme at det er slitsomt å aldri høre noe positivt. 

I tillegg har jeg en kollega som tror at han er sjef, og han er helt lik, bare enda mer ekstrem. Når noe er gjort feil på jobb (selv om alle disse feilene skyldes manglende info og opplæring), tar han seg gjerne friheten til å skrive det i en mail til alle ansatte om det. Han kan også sende sms til den som har gjort en feil bare for å informere om at "du har fucka opp", selv om det ikke er noe de kan gjøre med det. Han baksnakker også alle ansatte, da alle andre enn han selv og sjefen gjør feil. 

Det er tider hvor jeg føler meg litt trakassert. At jeg blir bombardert av kritikk. Dette medfører også at jeg og de andre kollegaene våre føler oss ubrukelige. Hva ville dere gjort? (Ja, jeg driver å leter etter ny jobb). 

Anonymkode: feab9...66f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er så mye annet å gjøre enn å søke ny jobb. Slike folk endrer seg ikke. Det er tydelig at sjefen ikke har kontroll om han hele tiden kommer med kritikk, særlig når det skjer pga manglende informasjon og opplæring. En kollega som tror han er sjef er de verste man kommer ut for. Særlig når den som er leder i navnet ikke klarer å gjøre noe med problemet. Jeg tror du må lukke ørene for maset, ignorere kollegaen og søke på alt du kommer over. Ikke heng deg på om noen begynner å snakke negativt.

Anonymkode: 227de...899

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...