Gå til innhold

Sove i dag 3 av tilvenningen i barnehagen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er litt urolig. Fikk brev fra barnehagen i dag om info. 

Dag 1 så skal vi være der 1 time

Dag 2 så skal vi være der 4 timer også skal foreldrene gå ut litt, gå en tur eller noe

Dag 3 så skulle barnet være der så det rekker å spise og sove der

Men hva gjør barnet når det begynner å bli trøtt? Ser de ikke etter mor og far, som de er vant med? Jeg kan ikke se for meg at barnet mitt plutselig skal skjønne hva som skjer når hun blir lagt i vognen av en fremmed. (hun har aldri godtatt å sove i vogn heller) 

Noen som har noen erfaringer som kan få meg å slappe av? 

Anonymkode: b45cd...9f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint det. Har fått en god del barn som ikke liker å sove i vogn, til å sove i vognen. 

Anonymkode: c0f12...884

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er foreldrene der til barnet skal sove, og dermed er med på å legge barnet, slik at den ansatte får se rutiner osv ved legging, og så får foreldrene dra når barnet har sovna. Den ansatte tar opp barnet når det våkner, og ringer så etter foreldrene. 

Anonymkode: cfb7e...61e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss er foreldrene der til barnet skal sove, og dermed er med på å legge barnet, slik at den ansatte får se rutiner osv ved legging, og så får foreldrene dra når barnet har sovna. Den ansatte tar opp barnet når det våkner, og ringer så etter foreldrene. 

Anonymkode: cfb7e...61e

Men her så har barnet aldri godtatt vogn, og det vi har gjort er å ligge med barnet til det legger seg ned å sovner på soverommet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men her så har barnet aldri godtatt vogn, og det vi har gjort er å ligge med barnet til det legger seg ned å sovner på soverommet. 

Da er sommerferien en ypperlig anledning til å øve på det da😊

Anonymkode: 5ab36...472

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva tenkte du de skulle gjøre i barnehagen når barnet starter der da? 

som regel går det overraskende bra, og barna sovner i vogn selvom de ikke er vant til det hjemme, for det er en annen setting i barnehagen. 

Anonymkode: 3269c...319

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hører vi hver høst. Går fint :) Så ser de at de andre barna legger seg fint i vognene sine. De tar etter de andre. 

Nå er vi inne i perioden der de slutter å sove, og vi har en del stuptrøtte barn på ettermiddagen. Har gått en del runder rundt i bhg med barn som ikke er vandt å sove i vogn. 

Anonymkode: c0f12...884

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette går seg som regel veldig fint til i barnehagen likevel. Ikke bekymre deg på forhånd, for det er ofte unødvendig. Tenk deg alle ettåringene som er vant med/ikke vant med både det ene og det andre, sover til forskjellige tider osv, og utover høsten så sover de alle som en (de aller fleste) i vogn eller på madrasser inne. 

Anonymkode: da102...1e0

• Liker 3
Skrevet

Ikke bekymre deg! Har tatt imot barn som bare har sovnet ved puppen, bare i den spesifikke senga osv. Det går seg til! Ikke første dagen, men sånn er det.

Det går fint!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ulrikke skrev:

Ikke bekymre deg! Har tatt imot barn som bare har sovnet ved puppen, bare i den spesifikke senga osv. Det går seg til! Ikke første dagen, men sånn er det.

Det går fint!

Tusen takk ❤️

Har det vært mye gråting på de barna de første dagene? 

Jeg er så redd for at hun er redd. Trengte lufte det her inne.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er sommerferien en ypperlig anledning til å øve på det da😊

Anonymkode: 5ab36...472

Vi prøver, men det er forsatt ikke godtatt uten masse gråting og skriking. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...