AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 Hallo Tips til å få treåringen til å slutte å bite negler? Hun gjør det når hun skal sove og når hun ser på tv. Ber henne slutte, men hun blir sint og fortsetter. Gjerne så det knirker. Tok på neglakk, men det måtte jeg pent fjerne igjen.. Anonymkode: 8e2ab...9de
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Har du prøvd "go'negl"? Er en gjennsomsiktig lakk du har på neglene som smaker vondt. Ellers er det å minne på det hver gang. Gjøre henne bevist på det, men ikke straffe eller gjøre noe nummer ut av det. Anonymkode: 627b8...050 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd "go'negl"? Er en gjennsomsiktig lakk du har på neglene som smaker vondt. Ellers er det å minne på det hver gang. Gjøre henne bevist på det, men ikke straffe eller gjøre noe nummer ut av det. Anonymkode: 627b8...050 Finnes gonegl enda? Kult, får prøve det 😊 Jeg gjør henne bevisst, forklarer henne at det er lett å bite feil så man kan få vondt, at det ikke er bra for tennene, men vil selvsagt ikke lage noe nr ut av det. Anonymkode: 8e2ab...9de
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 Har ingen råd, ingen klarte nemlig å få meg til å slutte, er 32 og river negler fremdeles🙈 (bet meg til blods når jeg var liten, rev meg også til blods, men nå er jeg så dyktig at det går fint😂🙈) men jeg ville bare ønske deg lykke til❤️ Anonymkode: bae4f...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #5 Skrevet 1. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ingen råd, ingen klarte nemlig å få meg til å slutte, er 32 og river negler fremdeles🙈 (bet meg til blods når jeg var liten, rev meg også til blods, men nå er jeg så dyktig at det går fint😂🙈) men jeg ville bare ønske deg lykke til❤️ Anonymkode: bae4f...0a0 Takk❤️ håper ikke det blir såpass for dattera mi. Hun hadde så søte små negler før, og nå er de helt nedspist 😢 Anonymkode: 8e2ab...9de
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 Min erfaring er at det er nesten umulig å få barn til å slutte å bite negler, det må de ville selv. Det er som med alle andre laster, man må selv ønske å slutte. Go' negl fungerte ikke her, det skrapte han bare av med tennene. Smakte vondt bare helt i starten, sa han når jeg spurte. Anonymkode: a9051...b2d 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #7 Skrevet 1. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at det er nesten umulig å få barn til å slutte å bite negler, det må de ville selv. Det er som med alle andre laster, man må selv ønske å slutte. Go' negl fungerte ikke her, det skrapte han bare av med tennene. Smakte vondt bare helt i starten, sa han når jeg spurte. Anonymkode: a9051...b2d Jeg får lyst til å ta en spansk en, å si at man får mark i magen om man spiser negler. Da vil man jo ikke spise dem 🙂 Men det er jo ikke sant, eller pedagogisk riktig. Anonymkode: 8e2ab...9de
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #8 Skrevet 1. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får lyst til å ta en spansk en, å si at man får mark i magen om man spiser negler. Da vil man jo ikke spise dem 🙂 Men det er jo ikke sant, eller pedagogisk riktig. Anonymkode: 8e2ab...9de Ikke gjør det! Jeg ble truet med både det ene og det andre når jeg var liten, men skjønte jo ganske fort at det ikke kom til å skje likevel, for det skjedde jo tross alt ikke tross truslene jeg fikk! Anonymkode: bae4f...0a0 1
The Kitten Skrevet 1. juli 2020 #9 Skrevet 1. juli 2020 Jeg hadde en lærer som smekket til fingrene våre med linjal hvis vi bet negler i timen hennes. Det førte bare til at vi sluttet å bite negler i hennes timer, og den dag i dag biter jeg fortsatt negler selv om jeg er voksen. Konklusjon: Det er lite du kan gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #10 Skrevet 1. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør det! Jeg ble truet med både det ene og det andre når jeg var liten, men skjønte jo ganske fort at det ikke kom til å skje likevel, for det skjedde jo tross alt ikke tross truslene jeg fikk! Anonymkode: bae4f...0a0 Får bare advare om reelle konsekvenser da.. At man kan få vondt i fingeren. Anonymkode: 8e2ab...9de
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #11 Skrevet 1. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får lyst til å ta en spansk en, å si at man får mark i magen om man spiser negler. Da vil man jo ikke spise dem 🙂 Men det er jo ikke sant, eller pedagogisk riktig. Anonymkode: 8e2ab...9de Det er nok ikke det beste nei, da kan det oppstå panikk for hun har jo allerede spist neglene sine og har jo da allerede mark i magen. Blir som vi fikk beskjed om å ikke sitte så nærme tv'en for da kunne vi få firkantede øyne. Jeg trodde oppriktig på det som helt liten og var livredd. Husker jeg så meg i speilet lenge etter jeg hadde sett på barne-tv, tenk om jeg satt for nærme. Samtidig. Hvor mange barn har ikke fått beskjed om at de får mark i magen av å spise snø? Barn spiser fortsatt snø. Anonymkode: a9051...b2d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #12 Skrevet 1. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok ikke det beste nei, da kan det oppstå panikk for hun har jo allerede spist neglene sine og har jo da allerede mark i magen. Blir som vi fikk beskjed om å ikke sitte så nærme tv'en for da kunne vi få firkantede øyne. Jeg trodde oppriktig på det som helt liten og var livredd. Husker jeg så meg i speilet lenge etter jeg hadde sett på barne-tv, tenk om jeg satt for nærme. Samtidig. Hvor mange barn har ikke fått beskjed om at de får mark i magen av å spise snø? Barn spiser fortsatt snø. Anonymkode: a9051...b2d Du har nok rett, og jeg kommer nok ikke til å lyve for at hun skal slutte, for det gjør hun jo ikke.. Og tenk om hun glemmer seg stakkars 😕 Får bare minne henne på det, kanskje si at når neglene har vokst ut kan vi gå å kjøpe rosa neglakk Anonymkode: 8e2ab...9de
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #13 Skrevet 1. juli 2020 Alle mine tre barn (2 jenter og en gutt) har sluttet sommeren før de begynte på skolen. Jentene fikk lov å ta hull i ørene om de klarte å slutte, og gutten fikk velge en annen premie. Da har de vært motiverte. Tror ikke jeg hadde klart å få de til å slutte når de var 3 Anonymkode: 5d88a...9a8
Silva Pluvialis Skrevet 1. juli 2020 #14 Skrevet 1. juli 2020 (endret) Det er vanskelig å slutte hvis det er slik at barnet biter når det blir urolig og nervøs. Er det sånn for barnet ditt? Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #15 Skrevet 2. juli 2020 5 timer siden, Uatskillelig skrev: Jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske, og for min del så er det stressmestring og affektregulering. Det er vanskelig å slutte hvis det er slik at man biter når man blir urolig og nervøs. Er det sånn for barnet ditt? Nei det er ikke slik for barnet mitt. Det skjer ofte i kjedelige situasjoner som når hun skal sove, ser på tv, kjører bil.. Anonymkode: 8e2ab...9de
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #16 Skrevet 2. juli 2020 Har en neglebitende jeg og....🙄😩 Vi hadde en periode barnemark og måtte gjennom flere kurer for å bli kvitt dette pga neglespisinga... Det hjalp til slutt pga hun skjønte at hun måtte ta den ekle medisinen x2, dusje hver morgen i 14 dager og fikk ikke sove i våres seng🤪 Anonymkode: 48fa1...b2e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #17 Skrevet 2. juli 2020 Go’negl funker ikke på alle. Jeg var nok et litt rart barn uansett, men jeg syntes at det smakte godt. Anonymkode: 9e155...83c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #18 Skrevet 3. juli 2020 Vi fikk jenta vår til å slutte å bite neglene. Vi lovet henne en fin lekehund som hun ønsket seg veldig. Vi sa at biter hun ikke neglene sine i ti dager så får hun lekehunden, og det funket. Etter det har hun ikke bitt neglene sine. Så enkelt var det faktisk. Anonymkode: b48f2...35f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå