Gå til innhold

Lim til gips


Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Hva slags type lim anbefales til å lime gips med? Har en gipsfigur jeg gjerne skulle ha limt på en malt treplate, men aner ikke hva slags type lim man bør bruke. Tenkte jeg skulle innom Pandurop å få tak i noe, men er det noe spesielt merke jeg bør se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal innom panduro er det jo bare å spørre der, det vet de helt sikkert.

Det bør sikkert vere en lim som er litt sterk, siden gips er ganske tungt.

Hvis du har limpistol, er sikkert den limen utmerket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom en følelse av at limpistol ikke er det beste å bruke faktisk. Min erfaring er at det holder godt når man limer små ting, men ikke store og tunge ting... Jeg får spørre hos Panduro, litt kjekt at limet sitter ordentlig, slik at ikke hele figuren plutselig detter av. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde limpistol på større arbeider av gips, men det var ikke holdtbart i det hele tatt. Det ramlet i gulvet og gikk i stykker. Jeg laget meg større gipsarbeider. Gikk til fargehandelen og forhørte meg der, og fant lim som holdt. Men dessverre husker jeg ikke hva limet heter. Spør på fargehandelen du! Lykke til med limingen!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med stenlim i dag jeg. Det må være glimrende vil jeg tro. Nå er det bare å sette i gang å lage julegavene og håpe at limet holder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...