AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 Hei! Hva ville dere ha forventet som lønn? Bakgrunn: Bachelor grad i et ingeniørfag, 4 år erfaring i jobben. Jobben: Leder i produksjonsbedrift med 180 ansatte stilling med fagansvar. Jobben krever en del overtidsarbeid. Hvaslags time eller årslønn kan man forvente i en slik stilling? Bedriften har god økonomi. Anonymkode: fc091...eb0
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 Jeg ville nok ha krevd minst 1,5 mill pluss bonus. Tjener 750k nå uten personalansvar. Det kommer vel an på økonomien til firmaet. Du kan jo Google bakgrunnen til nåværende leder og sjekke ligningen. Anonymkode: f3706...d94
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 1,5 mil + bonus høres fornuftig ut! Anonymkode: 36710...786 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 Arbeider selv som leder i produksjonsbedrift. Mastergrad (realfag). 3 års erfaring. Avdelingsleder med personalansvar for 20 stk. Selskapet har god økonomi, 105 mill i overskudd. Tjener 850.000, men forventer en lønnsøkning til ca. 900.000 i år. Anonymkode: a7122...536 1
Brunello Skrevet 1. juli 2020 #7 Skrevet 1. juli 2020 Er det adm.dir. For virksomheten eller mellomleder med personalansvar for noen få du spør om? Vil tro de som foreslår 1,5 mill mener for adm.dir. Jeg tolker mellomleder, og da er 900+ mer realistisk. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #8 Skrevet 1. juli 2020 Kvalitetsleder. Ikke personalansvar. Har fått tilbudt stilling og lurer på om jeg skal takke ja, men må si at lønnen som tilbys er mye lavere enn de som er nevnt her. Mellom 550 og 600k. Anonymkode: fc091...eb0
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #10 Skrevet 1. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tenker 6-700’. Anonymkode: fd7a9...a97 henger meg på her, 600-650 pluss overtid når du ikke har personalansvar. Jeg har to bachelorgrader, design og ingeniør, jeg har 7 år erfaring og har fagansvar innenfor en produktlinje i et av verdens største maritime selskap og har 650k i grunnlønn, med overtid og mye reising blir det ca 750-800k i året på meg. Anonymkode: cffd0...55c
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #11 Skrevet 1. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvalitetsleder. Ikke personalansvar. Har fått tilbudt stilling og lurer på om jeg skal takke ja, men må si at lønnen som tilbys er mye lavere enn de som er nevnt her. Mellom 550 og 600k. Anonymkode: fc091...eb0 Helt normal lønn for kvalitetsleder. Anonymkode: a7122...536 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #12 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kvalitetsleder. Ikke personalansvar. Har fått tilbudt stilling og lurer på om jeg skal takke ja, men må si at lønnen som tilbys er mye lavere enn de som er nevnt her. Mellom 550 og 600k. Anonymkode: fc091...eb0 Det er jo knapt nok en lederstilling, i alle fall slik de fleste tenker på det. Ville tenkt ca 600’ ja. Anonymkode: 19589...275 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #13 Skrevet 1. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo knapt nok en lederstilling, i alle fall slik de fleste tenker på det. Ville tenkt ca 600’ ja. Anonymkode: 19589...275 Enig i dette. Svarene på 1 mill+ forutsetter nok en adm.dir eller i alle fall langt oppe i systemet. Det er egentlig ikke en kvalitetsleder. Du har også kort arbeidserfaring. Men ta gjerne en telefon til fagforeningen for å få oppdaterte tall. Anonymkode: 51c67...dc7 2
Zienna Skrevet 1. juli 2020 #14 Skrevet 1. juli 2020 Du kan forvente en lønn på 500-600.000 kr. Pluss overtid. Og noe avhengig av hvor sentralt bedriften ligger.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #15 Skrevet 2. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo knapt nok en lederstilling, i alle fall slik de fleste tenker på det. Ville tenkt ca 600’ ja. Anonymkode: 19589...275 Så en kvalitersleder er ikke en leder? Litt ubehagelig lesing, men tolker da fra noen svar at en kvalitetsleder er en mindreverdig leder og lønn derfor mindre enn for andre ledere. Anonymkode: fc091...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #16 Skrevet 2. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så en kvalitersleder er ikke en leder? Litt ubehagelig lesing, men tolker da fra noen svar at en kvalitetsleder er en mindreverdig leder og lønn derfor mindre enn for andre ledere. Anonymkode: fc091...eb0 Blir ikke det som en disiplinleder? Det skal selvsagt ikke anses som en linjeleder (med personalansvar) eller lønnes likt. Anonymkode: 75eed...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #17 Skrevet 2. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke det som en disiplinleder? Det skal selvsagt ikke anses som en linjeleder (med personalansvar) eller lønnes likt. Anonymkode: 75eed...7d1 Jeg vet ikke hva menes med disiplinleder. Ansvarsgraden og arbeidsbelastning er høy og man må kunne faget sitt . Hvis ikke en kvalitetsleder med den arbeidsmengden og ansvaret skal lønnes like høyt som en annen mellomlederstilling ja, da er jeg nok ikke interessert. Har en jobb i dag med mindre ansvar og omtrent samme lønn, så jeg vil ikke ha det ekstra ansvaret og strevet bare for en tittel. Anonymkode: fc091...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #18 Skrevet 2. juli 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så en kvalitersleder er ikke en leder? Litt ubehagelig lesing, men tolker da fra noen svar at en kvalitetsleder er en mindreverdig leder og lønn derfor mindre enn for andre ledere. Anonymkode: fc091...eb0 En kvalitetsleder har en veldig viktig rolle, men ligger ikke på samme nivå som daglig leder, coo/driftsdirektør, avdelingsledere osv. I vår bedrift ligger avlønning omtrent slik på diverse ledere: Daglig leder: ? Usikker men tipper 1,5 mill Coo: 1,2 mill Avdelingsledere med personalansvar: ca 850.-950.000 Kvalitetsleder: 600.-700.000 Andre ledere med fagansvar: 600.-750.000 Forskjellen på avlønning går på graden av ansvar og om man har personalansvar. Anonymkode: a7122...536 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #19 Skrevet 2. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva menes med disiplinleder. Ansvarsgraden og arbeidsbelastning er høy og man må kunne faget sitt . Hvis ikke en kvalitetsleder med den arbeidsmengden og ansvaret skal lønnes like høyt som en annen mellomlederstilling ja, da er jeg nok ikke interessert. Har en jobb i dag med mindre ansvar og omtrent samme lønn, så jeg vil ikke ha det ekstra ansvaret og strevet bare for en tittel. Anonymkode: fc091...eb0 Dersom du tar på deg ekstra ansvar kun for lønnen er du neppe riktig person for stillingen uansett. Økning i lønn i slike type stillinger kommer ofte etter man prestert og bevist hva man er god for. Men jeg har aldri hørt om kvalitetsledere som avlønnes likt som daglig leder, coo og lignende stillinger, så dette er nok svært urealistisk dersom du har forestilt deg det. Anonymkode: a7122...536 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #20 Skrevet 2. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du tar på deg ekstra ansvar kun for lønnen er du neppe riktig person for stillingen uansett. Økning i lønn i slike type stillinger kommer ofte etter man prestert og bevist hva man er god for. Men jeg har aldri hørt om kvalitetsledere som avlønnes likt som daglig leder, coo og lignende stillinger, så dette er nok svært urealistisk dersom du har forestilt deg det. Anonymkode: a7122...536 Jeg skjønner ikke hvorfor noen personer alltid må svare på en så totalt frekk måte. Helt unødvendig! På hvilken tidspunkt har jeg sammenlignet kvalitetsleder med coo eller adm.dir? Aldri! Jeg har hele tiden snakket om en lederstilling ikke mer ikke mindre. Og med mindre du tenker at en avdelingsleder, linjeledere, kvalitetsledere ikke er ledere så har jeg ikke sagt noe feil, men burde presisert mellomleder eller noe sånt! Om jeg er rett person til stillingen eller ikke vet du ingenting om. Men hvem er det som vil jobbe og ha ansvar bare av hjertets godhet i dag. Da må nok firmaet satse på å finne "den uslepne diamant" værsågod, ikke mange av de der ute. Anonymkode: fc091...eb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå