Gå til innhold

Er sånn hatt UV beskjyttet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er den bra for å unngå sola? Eller må man kjøpe spesielle med uv faktor? 
eller kan man bruke hvilken som helts sånne?

6D98A9E1-C976-4E23-B490-FA3E514C1677.jpeg

Anonymkode: 4f649...dad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både stoff og hatter beskytter mot sola

Anonymkode: 495b6...910

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

En slik hatt gir ansiktet og nakken skygge - samme effekt som en parasoll der den dekker. 

UV beskyttelse tror jeg neppe det er snakk om, heller det at den skygger for solen. Det er effektivt med hatt - jeg bruker det på balkongen, stranden og i syden.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Blondie65 skrev:

En slik hatt gir ansiktet og nakken skygge - samme effekt som en parasoll der den dekker. 

UV beskyttelse tror jeg neppe det er snakk om, heller det at den skygger for solen. Det er effektivt med hatt - jeg bruker det på balkongen, stranden og i syden.

Så det finnes ingen hatt eller caps med UV beksjyttelse? 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Finnes sikkert. Men dyrt og unødvendig når hatten gjør samme nytten

Anonymkode: 495b6...910

Gjest Blondie65
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du viste bilde av en konkret hatt. Det var det jeg svarte på. Jeg har ikke sagt et ord om at det ikke finnes. 

JEG har hatt god beskyttelse av den type hatt eller lignende når jeg har vært ute i solen - jeg hadde blitt brent uten. 

AB ...b06 har svart på om det finnes UV beskyttede hatter. Det finnes også slike hatter for barn. 

Men: Alle folk - bønder, cowboyer og andre arbeidsfolk - har til alle tider brukt helt vanlige hatter uten UV beskyttelse for å skjerme seg fra solen. Derfor mener jeg og flere at det kanskje er dyrt og unødvendig med spesial hatter.

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Blondie65 skrev:

Du viste bilde av en konkret hatt. Det var det jeg svarte på. Jeg har ikke sagt et ord om at det ikke finnes. 

JEG har hatt god beskyttelse av den type hatt eller lignende når jeg har vært ute i solen - jeg hadde blitt brent uten. 

AB ...b06 har svart på om det finnes UV beskyttede hatter. Det finnes også slike hatter for barn. 

Men: Alle folk - bønder, cowboyer og andre arbeidsfolk - har til alle tider brukt helt vanlige hatter uten UV beskyttelse for å skjerme seg fra solen. Derfor mener jeg og flere at det kanskje er dyrt og unødvendig med spesial hatter.

Er det Ikke slik at Hvis den ikke har UV beksjyttelse så kan jeg få rynker?

Gjest Blondie65
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er rynkene det eneste du er redd for?

Jeg går med solhatt for å unngå varmen, unngå å bli solbrent slik at huden blir ødelagt eller enda verre: jeg pådrar meg hudkreft.

Jeg har ikke peiling på solhatter med UV, så jeg har ikke mer å bidra med.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Rynkene kommer, uansett UV-beskyttelse fra hatten. Vil du sikre deg så kjøp en solid hatt. Ikke en som er flettet, hvor UV-strålene slipper gjennom. Kompakt og tett er stikkord.

I tillegg til solfaktor, naturligvis.

Hatten beskytter ikke bare mot solen, men også mot varmen, og er vel så viktig å bruke for å hindre heteslag eller lignende.

Anonymkode: d39b3...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...