AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 Eller er det usunt? Føler at det fungerer som mellommåltid de dagene jeg spiser sen middag. Anonymkode: 6c15b...0fa 1
Gjest Ishm Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Ikke hver dag, 1-3 ganger i uka dermed er greit :)
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 Mer sundt enn mye annet. Anonymkode: 30ed4...b94
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 Hvorfor skulle ikke det være greit ?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #5 Skrevet 1. juli 2020 Tenker du på kunsit søtning? Eg trur ikkje det kan vere uheldig med eit par slike for dagen. Grensa for Akkurat nå, Ishm skrev: Ikke hver dag, 1-3 ganger i uka dermed er greit Kvifor? Pga kunstig søtning? VIss det var farlig å ete slike kvar dag, ville dei nok ikkje vore i sal i butikken. Det er jo mange som drikk brus med kunstig søtning kvar dag, utan å komme over inntaksgrensa for søtningsmiddel. Anonymkode: 78905...870 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 Huff, masse skrivefeil i innlegg over. Noko rart skjedde med tastaturet. Skal skjerpe meg.😊 Anonymkode: 78905...870
Gjest Ishm Skrevet 1. juli 2020 #7 Skrevet 1. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du på kunsit søtning? Eg trur ikkje det kan vere uheldig med eit par slike for dagen. Grensa for Kvifor? Pga kunstig søtning? VIss det var farlig å ete slike kvar dag, ville dei nok ikkje vore i sal i butikken. Det er jo mange som drikk brus med kunstig søtning kvar dag, utan å komme over inntaksgrensa for søtningsmiddel. Anonymkode: 78905...870 Ingenting er bra å spise hver dag Uansett hvor sunnt det måtte være! er derfor jeg begrenset 1-3 dager
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #8 Skrevet 1. juli 2020 2 minutter siden, Ishm skrev: Ingenting er bra å spise hver dag Uansett hvor sunnt det måtte være! er derfor jeg begrenset 1-3 dager Er det noko du tenker sjølv, eller har du sett info om dette? Eg kjøper sjelden mat med kunstig søtning, men er ikkje redd dette er ugunstig på nokon måte. I følge forskning, skal det mange liter til med sukkerfri brus før vi kan snakke om at det blir farlig (kullsyre er jo ikkje bra for tennene da). Kva slags skadelige (usunne) virkninger er du redd for viss nå ts begynner å innta ein slik pose daglig? 😊 Eg kan forresten nevne fleire matvarer som eg et kvar dag, utan at eg er bekymra over at det kan vere usunt. Anonymkode: 78905...870 2
Candiru Skrevet 1. juli 2020 #10 Skrevet 1. juli 2020 13 minutter siden, Ishm skrev: Ingenting er bra å spise hver dag Uansett hvor sunnt det måtte være! er derfor jeg begrenset 1-3 dager Rar påstand. 7
Gjest Ishm Skrevet 1. juli 2020 #11 Skrevet 1. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noko du tenker sjølv, eller har du sett info om dette? Eg kjøper sjelden mat med kunstig søtning, men er ikkje redd dette er ugunstig på nokon måte. I følge forskning, skal det mange liter til med sukkerfri brus før vi kan snakke om at det blir farlig (kullsyre er jo ikkje bra for tennene da). Kva slags skadelige (usunne) virkninger er du redd for viss nå ts begynner å innta ein slik pose daglig? 😊 Eg kan forresten nevne fleire matvarer som eg et kvar dag, utan at eg er bekymra over at det kan vere usunt. Anonymkode: 78905...870 Jobber i helsevesenet. Selvføgleig kan du spise det hver dag en periode. Men denne hver eneste dag over lang periode vil ikke være så sunn for kroppen
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #12 Skrevet 1. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du på kunsit søtning? Eg trur ikkje det kan vere uheldig med eit par slike for dagen. Grensa for Kvifor? Pga kunstig søtning? VIss det var farlig å ete slike kvar dag, ville dei nok ikkje vore i sal i butikken. Det er jo mange som drikk brus med kunstig søtning kvar dag, utan å komme over inntaksgrensa for søtningsmiddel. Anonymkode: 78905...870 Du, det er mye man kan kjøpe på butikken som ikke bør spises hver dag. Sjokolade, chips, alkohol for å nevne et par ting. Hvis kriteriet ditt for hva som er greit å spise hver dag er hva som selges i butikken, så tror jeg du bør lese deg opp litt TS, ser ikke noe galt i å spise akkurat den yoghurten hver dag, men ville selv blitt lei og prøvd å variere litt mer. Anonymkode: 19fe9...2ee
Candiru Skrevet 1. juli 2020 #13 Skrevet 1. juli 2020 8 minutter siden, Ishm skrev: Jobber i helsevesenet. Selvføgleig kan du spise det hver dag en periode. Men denne hver eneste dag over lang periode vil ikke være så sunn for kroppen Jeg jobber også i helsevesenet og jeg er ikke enig. Uansett, det er mye man spiser så og si hver dag i et normalt kosthold. Korn, ost, kjøtt, melk, samme type grønnsak, osv osv. Hvis dette skulle vært et problem for mennesker så burde det vel være noe alle visste? 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #14 Skrevet 2. juli 2020 23 timer siden, Ishm skrev: Ikke hver dag, 1-3 ganger i uka dermed er greit Dette er bare tull. Ts, spis skyr med GOD samvittighet! Næringsrikt og proteinrikt. Anonymkode: f7d11...45b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #15 Skrevet 2. juli 2020 Ernæringsfysiologen min sier Skyr er gull! Spus så mange du vil. Full av proteiner som holder deg mett lenge. Anonymkode: 8f15d...b97 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #16 Skrevet 2. juli 2020 Yoghurt kan være godt for å holde magen i gang. Jeg prøver å få i meg en om dagen av den grunn. Ser ikke noe galt i å spise det to ganger til dagen heller, annet enn at du kan gå litt lei 😅 Anonymkode: 07b7b...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå