Gå til innhold

Har du en enkel eller moderne hytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med moderne mener jeg

- innlagt vann

- dusj

- strøm

- vanlig do

- kjøleskap

Eller har du en enkel hytte som mangler flere av disse tingene.

Anonymkode: e5772...5cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har moderne hytte.  I utgangspunktet et 100 år gammelt småbruk som vi har rehabilitert selv.  Myyyyye arbeid. Gammel stil, men inneholder alt av moderne fasiliteter.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si enkel. Har strøm, kjøleskap og parabol, men utedo og ikke innlagt vann.

Mitt lille paradis ❤️ 

Anonymkode: 33321...42e

AnonymBruker
Skrevet

Null strøm, null vann og ikke noe moderne. Har ikke dekning engang. Det kaller jeg hytte. Dersom du har strøm og vann vil jeg heller kalle det fritidshus

Anonymkode: 4575e...de5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Moderne

Anonymkode: 7149e...abe

AnonymBruker
Skrevet

Har ekte hytte med utedo, uten vann og strøm. Det er over 4 kilometer å gå fra parkeringen og det kan gå månedsvis om ikke år før man ser andre mennesker der.

Skjønner meg ikke på folk som har hytte i en hyttelandsby med alle fasiliteter, de bor ofte i blokk eller rekkehus og når de er på hytta så er det naboer på alle kanter der også.

Anonymkode: a9d8f...07c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ekte hytte med utedo, uten vann og strøm. Det er over 4 kilometer å gå fra parkeringen og det kan gå månedsvis om ikke år før man ser andre mennesker der.

Skjønner meg ikke på folk som har hytte i en hyttelandsby med alle fasiliteter, de bor ofte i blokk eller rekkehus og når de er på hytta så er det naboer på alle kanter der også.

Anonymkode: a9d8f...07c

Geilo er mer som Manglerud/Abildsø enn et hytteområde.😁

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Med moderne mener jeg

- innlagt vann

- dusj

- strøm

- vanlig do

- kjøleskap

Eller har du en enkel hytte som mangler flere av disse tingene.

Vi har alt dette på hytta, og vei helt frem! Men den er ikke så fancy eller moderne i utseende da, liten hytte ved sjøen fra tidlig 90tallet i tradisjonell enkel stil. 

Vi har også flere hytter i familien uten vann og strøm og bad og vei, og foretrekker nok kanskje helst å kunne ta en varm dusj og gå på do inne 😇

Anonymkode: 0ae5b...ad1

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg har en hytte uten strøm, må hente vann i en brønn og den har utedo. Det er det som er hytte, de moderne kaller jeg ferieboliger, de er ikke hytter.

AnonymBruker
Skrevet

En hytte som er helt moderne, er samme standard som et hus. Synes det er spesielt lettvint på vinteren å ha do inne og muligheten til å ta seg en varm dusj. 
Den andre hytten er det sommervann, og strøm, så vi har cinderella-do. Ingen dusj. Synes det er koselig å være der, men jeg unngår å dra dit på hardeste vinteren. 
Begge hyttene står for seg selv og ikke i en «hyttelandsby». 

Anonymkode: a3b63...e62

Skrevet

Foreldrene og besteforeldrene mine bygget en hytte på en tomt, med uthus og utedo. Strøm etter hvert men ikke innlagt vann. (Var fint og stor idyll en lang periode, men nå er det mange hyttefelt og grådige tomteeiere som ødelegger. Mange folk som ikke vet å oppføre seg heller ._. )

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei enkel fjellhytte uten strøm eller innlagt vann. Et godt stykke til nærmeste nabo, men bilvei nesten helt fram (på sommeren). 

Har gass, så jeg har komfyr, kjøleskap og cindarella. Har også solcellepanel slik at jeg har lamper. 

Veldig koselig, men jeg begynner å bli såpass gammel (52) 😊 at jeg gjerne skulle hatt vanlig strøm og innlagt vann. Er alene slik at alt arbeid faller på meg. Ganske tungt å bære vann når man skal være der ei stund.

Men plasseringen og størrelsen ville jeg ikke endret. 

Anonymkode: 1f33b...e5e

AnonymBruker
Skrevet

Enkel, men likevel ganske moderne.

Har ikke innlagt vann, men har en stor vanntank som kan fylles med brønnvann og pumpe ved behov. Fra tanken har vi solcelledrevet pumpe som går til både håndvask og dusj inne. Her varmes varmtvannet opp via en gassbrenner. 

Med solcellepanel tilkoblet stort batteri har vi strøm til både lys og TV.

Vi har kjøleskap og komfyr som går på gass. 

Vi har også ring hytta varm, så vi slipper å komme fram til iskulde på vinteren. Dette er en parafinovn som tennes ved hjelp av et solcelleladet batteri. 

Det minst moderne er doen. Vi har enn så lenge snurredass, men tenker seriøst på å oppgradere til gassforbrenningstoalett. Doen er heldigvis inne på hyttebadet, og med avtrekksvifte slik at det ikke lukter. 

Anonymkode: cdd9d...2d2

AnonymBruker
Skrevet

Har begge deler. 

En ny og moderne tømmerhytte rett ved et skisenter. 

Og et over 100 gammelt eldre hus som vi bruker som fritidsbolig i sommermånedene. 

Liker best den gamle hytta, mest sjarm og har vært i familien i alle år 🙂

Anonymkode: b0ee2...cfb

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte ett sted hvor vi må gå over ett lite fjell for å komme til (ca 15 min). Har innlagt strøm, 2 hyttedo, 6 soverom, hems, og to stuer. Er ikke innlagt vann eller kloakk og utenom to hytter eid av familien kommer aldri noen den veien hvis de ikke kommer med båt. Vi har en fantastisk utsikt, strandlinje og opplever absolutt å finne roen her🌸

Anonymkode: 2cce0...c9a

AnonymBruker
Skrevet

God blanding, kanskje? Pappa og mamma ønsket egentlig å ikke ha verken vann eller strøm, men planene ble kjapt endret. Vi innså fort at å bytte ut det eksisterende mini-solcelleanlegget (fulladet klarte det å la én lampe lyse i litt over tre minutter) med et større var ren idioti da det ville kostet mer enn hytta var verdt, så det ble til at vi la inn strøm. Det er elektrisk kjøleskap og komfyr på kjøkkenet, og lamper i alle rom, ute og inne på utedoen.

Vann kommer vi ikke til å legge inn med mindre kommunen avslår søknad om å sette opp vannoppsamlingssystem. Det kan hende de avslår det da hytta ligger i et beiteområde for sau og rein, men det får man ta da. Hvis alt går etter planen, vil det bli satt opp vannoppsamlingssystem som kobles til en rensestasjon og inn i hytta, sånn at vi kan sette opp en pumpedusj og dusje i smeltevann. Snurredo skal settes inn uansett hva det blir til. ☺️

Anonymkode: 202bf...7a5

Skrevet

Familien har gammeldags hytte. Utedo, vann i bekken, kun ti minutter å gå opp fra parkering. Høydepunktet er stamp med vedfyring! 

Det mest moderne der er vel solcellepanel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...