Gå til innhold

Du som handler de største str i vanlig butikk, hvor stor er du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert en veldig rar tråd. Men jeg jobber med nedover i vekt og må foreløpig handle klærne på spesialbutikk for store mennesker. Den våte drømmen nå er når jeg kan gå og finne meg fine klær i "vanlig" butikk. Men når er det?

Anonymkode: ed919...e42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varierer veldig, men str. 46/48 finnes jo ofte i vanlige butikker. Mange nettbutikker har også bra utvalg, type Ellos og Zalando. I tillegg har pluskolleksjoner blitt mer vanlig i enkelte merker, f.eks Mango, Asos, Kaffe, Adidas, Nike, Levi's osv. 

Størrelser kan være så forskjellig også Jeg er ganske stor, men kjøpte nylig en bukse i str. 46 på Lene V. Så du må egentlig se deg litt rundt om hvis du er mellom 46 og 50 i størrelse. 

Anonymkode: 39841...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner rundt 100kg kan fint handle innenfor vanlige størrelser opp til XL. Så har du flere butikker som tilbyr oversized plagg, slik at jeg som er en strl 54 passer ganske lett inn i XL (44-48?) hos Monki i den type klær som de har mye av. 

Anonymkode: 64eca...454

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Varierer veldig, men str. 46/48 finnes jo ofte i vanlige butikker. Mange nettbutikker har også bra utvalg, type Ellos og Zalando. I tillegg har pluskolleksjoner blitt mer vanlig i enkelte merker, f.eks Mango, Asos, Kaffe, Adidas, Nike, Levi's osv. 

Størrelser kan være så forskjellig også Jeg er ganske stor, men kjøpte nylig en bukse i str. 46 på Lene V. Så du må egentlig se deg litt rundt om hvis du er mellom 46 og 50 i størrelse. 

Stemmer det, jeg er mest nysgjerrig på hvor langt ned i vekt jeg må for å kunne bruke de størrelsene :)

4 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste jeg kjenner rundt 100kg kan fint handle innenfor vanlige størrelser opp til XL. Så har du flere butikker som tilbyr oversized plagg, slik at jeg som er en strl 54 passer ganske lett inn i XL (44-48?) hos Monki i den type klær som de har mye av. 

Anonymkode: 64eca...454

Takk! Ja, jeg vil jo helst unngå de stor person-avdelingene (de passer jeg i), drømmer om den dagen jeg kan faktisk se fine klær i butikkvinduet og gå inn og prøve de :)

Gjest Aniita
Skrevet (endret)

Hvor mye veier du og hvor høy er du?

Spesialbutikk? Hva heter den? 

Zalando har utvalg i flotte klær opp til størrelse 54/56, jeg bruker 50/52 og har funnet mange flotte designerklær der. 

Ellers så kjøper jeg gensere hvis størrelsen er XXL, og det står at plagget er stor i størrelsen. Fikk en i posten i går, og den passet :)

Kan jo tilføye at vanlige motebutikker går opp til 44, noen til 46.

Men jeg hadde heller hatt fokuset på her og nå. Det er nå du lever :) Og man kan absolutt kle seg pent som stor.

Endret av Aniita
AnonymBruker
Skrevet

Dette er så individuelt og har alt med fasong og høyde å gjøre. Er man for høy for en størrelse spiller det ingen rolle hvor slank man er, har man for store pupper, er for lang i ryggen eller har for tykke legger gjelder det samme. Og har man for eksempel lipødem går det ofte andre veien - man er smalere og bruker mindre størrelser enn vekta skulle tilsi.

Jeg er for eksempel 128 kg og kan innimellom bruke størrelser fra de vanlige avdelingene, mens venninna mi som er 56 kg må innimellom over i stormoteavdelingene. 

Anonymkode: 76452...eb7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette varierer som hun over sier. Jeg veide 130 kg og brukte da strl 54, rundt 100 kg brukte jeg 46. Rundt 90 kg strl 44. Nå veier jeg 73 kg og bruker 38/40, men jeg har fortsatt enorme pupper og må opp i strl på overkroppen pga de. Midjen er liksom 75 cm, mens rundt brystet er jeg 112 cm.

Anonymkode: 185e9...e74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på det samme. Jeg går også ned i vekt og gleder meg til å kunne handle i fysiske butikker igjen. Nå veier jeg 108 kg og bruker str 48/50, litt mindre i noen klær. Jeg er høy, med timeglassfigur. Har gått ned 17 kg,  fra str 50/52. Men nå er klærne mine ganske løse så tror ikke det er mange kg til jeg kan gå ned en str til. Men str 44 føler jeg er så langt unna, kanskje fordi jeg ikke helt vet hvilken vekt det vil innebære for meg.

Anonymkode: 301db...a2c

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det, jeg er mest nysgjerrig på hvor langt ned i vekt jeg må for å kunne bruke de størrelsene :)

Takk! Ja, jeg vil jo helst unngå de stor person-avdelingene (de passer jeg i), drømmer om den dagen jeg kan faktisk se fine klær i butikkvinduet og gå inn og prøve de :)

Meg som svarte her. Det er umulig å si. Jeg veier 121 kg og bruker aldri større enn 50. Kan som nevnt være nede i 46 også, så det kommer mye an på både kroppsbygning og hvordan størrelsene er. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på det samme. Jeg går også ned i vekt og gleder meg til å kunne handle i fysiske butikker igjen. Nå veier jeg 108 kg og bruker str 48/50, litt mindre i noen klær. Jeg er høy, med timeglassfigur. Har gått ned 17 kg,  fra str 50/52. Men nå er klærne mine ganske løse så tror ikke det er mange kg til jeg kan gå ned en str til. Men str 44 føler jeg er så langt unna, kanskje fordi jeg ikke helt vet hvilken vekt det vil innebære for meg.

Jeg har også timeglassfigur, og brukte 48/50 rundt 108 kg. Veide rundt 90 kg da jeg brukte 44. 80 kg på strl 42, strl 40 rundt 75 kg.. og nå som jeg nærmer meg 70 kg går jeg også inn i 38.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg veide 100 kilo så brukte jeg str 44 og da satt buksene godt med en god valk over. Hadde noen turbukser i str XL som jeg ikke kunne gå i fordi de var for trange.

Er 168 høy og hadde BMI på 35,4. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har også timeglassfigur, og brukte 48/50 rundt 108 kg. Veide rundt 90 kg da jeg brukte 44. 80 kg på strl 42, strl 40 rundt 75 kg.. og nå som jeg nærmer meg 70 kg går jeg også inn i 38.

Er 172 cm høy

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så individuelt og har alt med fasong og høyde å gjøre. Er man for høy for en størrelse spiller det ingen rolle hvor slank man er, har man for store pupper, er for lang i ryggen eller har for tykke legger gjelder det samme. Og har man for eksempel lipødem går det ofte andre veien - man er smalere og bruker mindre størrelser enn vekta skulle tilsi.

Jeg er for eksempel 128 kg og kan innimellom bruke størrelser fra de vanlige avdelingene, mens venninna mi som er 56 kg må innimellom over i stormoteavdelingene. 

Dette har jeg vanskelig for å tro på. Har aldri hørt om noen som veier noe og 50 som ikke bruker S eller M. Og at hun handler plus size...😮Liker hun bare klær som sitter som et telt på kroppen? 

Anonymkode: c4d09...42e

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er 172 cm høy

Takk! :) Jeg er 1.75 så ganske likt da. Fint med noen tall som referanser :) Bra jobba med vektnedgangen forresten!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg vanskelig for å tro på. Har aldri hørt om noen som veier noe og 50 som ikke bruker S eller M. Og at hun handler plus size...😮Liker hun bare klær som sitter som et telt på kroppen? 

Hun bruker ikke for store klær, nei, men hun har bred rygg og er storbrystet. Ikke alle slanke mennesker har en petite kroppsbygning. Hun bruker som oftest en 44 i str, innimellom 40 eller 42, innimellom 46 eller større. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der tror jeg null på, sorry :P

Anonymkode: 87003...366

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der tror jeg null på, sorry :P

Anonymkode: 87003...366

Ok. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

venninna mi som er 56 kg må innimellom over i stormoteavdelingene. 

Jeg er 153 cm høy og veier 54 kg. Jeg bruker XS i norske klesbutikker. 

Anonymkode: a55c7...523

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, addict said:

Da jeg veide 100 kilo så brukte jeg str 44 og da satt buksene godt med en god valk over. Hadde noen turbukser i str XL som jeg ikke kunne gå i fordi de var for trange.

Er 168 høy og hadde BMI på 35,4. 

Og jeg er 100kg på 168 Cm og bruker 48 i bukser. 44 bruker jeg når jeg veier 80 kg.  Det er helt avhengig av kroppsfasong. 

Anonymkode: 54502...115

Skrevet (endret)
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror ikke jeg heller på, isåfall må hun være pygme, for jeg bruker S og M nå når jeg veier 71 kilo og jeg skal igjennom en brystreduksjon så jeg er ikke veldig liten i overkroppen heller 🙃 38 i bukser og 38/36 i gensre, kjoler og topper. 

Endret av addict
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...