Gå til innhold

Baneheia- den aller verste drapssaken i norsk historie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare fulgt saken gjennom media og vet bare det som har stått der gjennom årene. Og selvfølgelig er det en grusom sak, jeg får helt vondt i meg av å tenke på det. Jeg vet jo hva som har skjedd.. voldtekt og drap. Men får inntrykk av at mange vet mye mer enn meg. De må jo nesten ha lest dommen som ligger tilgjengelig på nett og jeg vet at den inneholder sterke skildringer. Altså, knivdrap er fryktelig i seg selv og mot barn så uendelig mye verre. 

Dette innlegget ble kanskje litt rotete men er drapet karakterisert som det verste fordi drapet er spesielt ille i seg selv, ved siden av det faktum at to barn var ofre? Og dere som har lest dommen, anbefaler dere å la være? Står det jævlige ting der?

Anonymkode: 997b6...874

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har dessverre mange voldtekter. og/eller drap av barn i Norge og vet ikke om Baneheiadrapet er verre enn mange av de andre. Ser ingen grunn til å rangere barns lidelser på den måten. Og ja, dommen inneholder naturligvis grufulle detaljer. Hvis du ikke er forberedt på det bør du ikke lese. 

Anonymkode: 89765...4fe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

...og forbryterne slipper ut igjen. Helt sykt.

Anonymkode: 0fdc0...8f9

Skrevet

Jeg tror ikke det er mulig å si at en sak er den verste drapssaken i Norges historie. siden jeg vil tippe at det er ganske mange grusomme drapssaker som har skjedd i historie, hvor mange kjenner f.eks til en drapssak fra 1833 i Randsfjorden i Oppland, hvor Nils Narumseie drepte 2 ektepar og 4 barn med øks, så brant han ned huset. Og dette gjorde han bare fordi han ville skjule at han stjal en klokke.

Også er det sikkert mange saker som er glemt av historien. 

Men man kan si at Baneheia saken er en av de verste drapssaker i norsk historie. men mest sannsynlig er det nok ikke den verste. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...