Gå til innhold

Ryggmargsbrokk

BlaBla

Anbefalte innlegg

Jeg har tre i familien som har mistet barn pga. ryggmargsbrokk + andre ting. Kan man få ekstra oppfølging pga det? eller må jeg gå privat eller utenlands? Er det noen som har erfaringer eller hørt om noen steder man kan henvende seg. Testet positiv igår.

Blir veldig glad for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper du har tatt 4 mg folat (ikke 0,4 mg)? Hvis ikke bør du gå til legen å få det i morgen. Det senker risikoen betraktelig for at du skal få barn med samme sykdom.

Du kan ha krav på fostervannsprøve om du vil, kommer ann på hvor nær familie det er. Når det er snakk om så mange er det nok sjanse for at du får det. Tror også man kan få tidlig ultralyd, men ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har tatt 4 mg folat (ikke 0,4 mg)? Hvis ikke bør du gå til legen å få det i morgen. Det senker risikoen betraktelig for at du skal få barn med samme sykdom.  

Er det anbefalt pga den høye risikoen? For det er 0,4 mg som anbefales generelt, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det anbefalt pga den høye risikoen? For det er 0,4 mg som anbefales generelt, er det ikke?

0,4 for "vanlige folk", 4 mg for folk som har det i nær familie. Nå vet vi ikke om dette er nær familie eller ei, men siden hyppigheten er stor i denne familien vil jeg tippe at det er den rette dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,4 for "vanlige folk", 4 mg for folk som har det i nær familie. Nå vet vi ikke om dette er nær familie eller ei, men siden hyppigheten er stor i denne familien vil jeg tippe at det er den rette dosen.

Ok, takk! Ble bare litt redd for at jeg har tatt for lite i 10 uker... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...