Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Aktiviteten er ulovlig og hva gjør man når noen gjør noe ulovlig? Man anmelder.

Dette er en suppegjøk uten sertifisering som ikke aner hva han driver med (utover ren kikking) og det bør anmeldes. 

Jeg hadde hatt en plakat klar til neste gang den kommer der det stod i klartekst at forholdet er anmeldt siden det er ulovlig å bruke droner til pervers kikking på naboer. Og så hadde jeg tatt bilde av dronen hver gang den ankom.

Ellers hadde en omgang med hageslange eller et garn til å kaste over gjort susen.

Men jeg anbefaler å anmelde og varsle politiet om hvor dere tror han filmer fra. Jeg tror ikke det med høyde er nødvendig - man får gjort mye ugagn ved å stå på flat mark i nærheten.

En annen viktig ting med anmeldelse er jo at man bør kreve sertifisering for at det skal være lov å kjøpe drone. Hvordan får man myndighetene på gli - jo ved å anmelde slik at de ser at det er et reelt problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en forbanna uting, og de ødelegger for oss som flyr drone ordentlig. Med lisens, på jobb. 

Men det de driver med er ulovlig, så får dere tak i vedkommende så anmeld!

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet
14 minutter siden, Jodaneida skrev:

Det er en forbanna uting, og de ødelegger for oss som flyr drone ordentlig. Med lisens, på jobb. 

Men det de driver med er ulovlig, så får dere tak i vedkommende så anmeld!

Jeg tenker at de skal anmelde det ulovlige forholdet, uavhengig om de får tak i vedkommende eller ei. Man er ikke avhengig av å vite hvem som har begått et lovbrudd for å anmelde. Har man innbrudd i en butikk kan man anmelde selv om en ikke vet hvem tyven er. Derfor: anmeld - spesielt når det ikke er slik at man ved et uhell fløy for nær, men fordi det åpenbart er med hensikt.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Blondie65 said:

Jeg tenker at de skal anmelde det ulovlige forholdet, uavhengig om de får tak i vedkommende eller ei. Man er ikke avhengig av å vite hvem som har begått et lovbrudd for å anmelde. Har man innbrudd i en butikk kan man anmelde selv om en ikke vet hvem tyven er. Derfor: anmeld - spesielt når det ikke er slik at man ved et uhell fløy for nær, men fordi det åpenbart er med hensikt.

Man bør anmelde uansett ja, men saken blir henlagt straks hvis de ikke vet hvem det er. Hvis de vet hvem som står bak er det større sjans for at det faktisk nytter. 

Anonymkode: e7701...52e

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gjort det mannen din vil, nemlig å skyte den ned. En drone koster en del penger, det er ganske kjipt for eieren å miste den. 

Anonymkode: b3282...4d5

Hadde lett gjort det samme selv! Har selv bygd hus og lagd tomten helt fri for innsyn osv, helt privat ønsker jeg å bo og det gjør jeg også. Hadde det kommet en plagsom drone på besøk, hadde jeg fått den ned på et vis. Uten å tenke på konsekvensene av den ødeleggelsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...