Gå til innhold

Jobber i barnehage og er syk hele tiden. Normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så frustrert nå og tenker at det er noe alvorlig som feiler meg. Har nå bestilt legetime men vil høre om noen har erfaring med dette. Har jobbet som ped. Leder i ett år nå. Tror jeg har vært mer hjemme med sykdom enn på jobb. Det går ikke mer enn to, tre uker før jeg igjen får feber og halsbetennelse og må være hjemme i to-tre dager. Ellers er jeg konstant forkjølet. Så, er det noen som har opplevd det samme som meg? 

Takk for svar

Anonymkode: 1255a...0a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere som var mye syke det første året de jobbet i barnehage, men så ofte som du er syk høres litt ekstremt ut

Anonymkode: 4335d...6ce

AnonymBruker
Skrevet

Hold ut. Du får sterkere immunforsvar i løpet av det neste året 👍🏼
Ganske vanlig det første året i bhg det der, både for barn, foreldre og ansatte 😉

Anonymkode: 8b9e7...077

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Det er så utmattende dette her 😞 Jeg har i tillegg både skolebarn og barnehagebarn selv, men aldri blitt syk pga dem. 😕

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ekstremt mye syk i en periode på 1-2 år, og uten at jeg skjønte det selv så var jeg så alvorlig utbrent at jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne la det gå så langt, var syk hele tiden alt fra 40 i feber som vedvarte i 3 uker (altså selve sykdommen, hadde 40 i feber i noen dager), hadde kikhoste, ble syk hver eneste gang jeg dro på fest (fikk alt av smitte). Har holdt på med behandling i 2 år, og er fortsatt ikke bra - men mye bedre.

Kanskje ikke det er tilfellet for deg men ønsket å legge det til, da legen først heller ikke skjønte hvorfor jeg var syk hver eneste måned. Etter livsstilsendring og behandling har jeg faktisk ikke vært syk siden januar nå. 

Men det er vel uansett mye sykdom i barnehage, så kan jo være det blir mye bedre etter hvert som immunforsvaret bygges opp?

Anonymkode: 1588a...12d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var ekstremt mye syk i en periode på 1-2 år, og uten at jeg skjønte det selv så var jeg så alvorlig utbrent at jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne la det gå så langt, var syk hele tiden alt fra 40 i feber som vedvarte i 3 uker (altså selve sykdommen, hadde 40 i feber i noen dager), hadde kikhoste, ble syk hver eneste gang jeg dro på fest (fikk alt av smitte). Har holdt på med behandling i 2 år, og er fortsatt ikke bra - men mye bedre.

Kanskje ikke det er tilfellet for deg men ønsket å legge det til, da legen først heller ikke skjønte hvorfor jeg var syk hver eneste måned. Etter livsstilsendring og behandling har jeg faktisk ikke vært syk siden januar nå. 

Men det er vel uansett mye sykdom i barnehage, så kan jo være det blir mye bedre etter hvert som immunforsvaret bygges opp?

Med behandling mener jeg behandling av utbrenthet.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det høre ikke bra ut. Jeg har vært utbrent før, og derfor har jeg faktisk bare jobbet 70% det siste halvåret. Fra høsten så skal jeg opp til 100% igjen, og gruer meg til deg, nettopp fordi jeg ikke vil fortsette å være syk hele tiden og ha enda mer fravær 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...