Gå til innhold

Bestemor strammer ikke bilseler nok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Viste bestemoren åssen hun skulle sette barnet i stolen og stramme osv. Fikk hun til å kjenne på selene hvor stramme de skulle være og fikk bekreftelse fra henne at hun forstod. Etter dette har hun kjørt noe rundt med barnet vårt. 

Så skulle barnet, jeg og hun kjøre en tur sammen og jeg fikk hun til å sette barnet i stolen mens jeg pakka sammen resten. Når jeg skulle gi barnet bamsen så jeg at selen var løs. Så løs at jeg kunne dra seler til siden og løfte barnet ut av stolen 😶 fikk sjokk og fortalte at hadde vi kræsja nå ville barnet fly ut av stolen og at det ikke var i nærheten av stramt nok.

Når vi skulle hjem igjen fikk jeg hun til å sette han i bilstolen og ba henne stramme. Etter å ha bedt hun stramme ytterligere 3 ganger sier hun at hun ikke klarer å stramme mer. Selen var fortsatt ganske løs, men langt fra så ille som første gang jeg kjente. Bilstolen vår er ganske ny og ganske lett å stramme. Vi må da konkludere med at hun ikke har forståelse for hvor stramt det skal være og ikke fysisk makt nok til å klare å sikre barnet vårt riktig og da kan hun desverre heller ikke kjøre noe rundt. Føler på en måte at hun bare har jatta med meg når hun sa at hun forsto hvor stramt det skal være. Føler også at det er synd for dette resulterer i at det vil bli mindre tid de to sammen når hun ikke kan sikre barnet riktig. 

Er det noen kloke hoder som kan komme med noe innspill om åssen vi kan løse dette? Føler det er en lei situasjon når hun gjerne vil ha han med seg. 

Anonymkode: 339b2...d1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Meldt hu til Politi.

Hu setter mange liv i fare.

Onkel P kan ta en prat med henne ....

Anonymkode: 7e184...79f

AnonymBruker
Skrevet

Da kan hun ikke kjøre med han, så enkelt er det. Du og mannen får kjøre og hente dem

Anonymkode: d01b6...3f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er hun veldig gammel eller har leddgikt eller noe?

Anonymkode: 01195...883

AnonymBruker
Skrevet

Uff, dette er vanskelig. Jeg synes det er lettere å stramme når jeg først drar beltet oppover ved skuldrene (slik at det strammes rundt låret), og så drar i snora for å stramme. Da er det veldig lett å dra, skulle tro at selv en eldre person skulle greid det. Har hun sykdom eller lignende som gjør at hun er spesielt svak i armene?

Anonymkode: b74b6...898

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså vi har en ganske ny og grei bilstol vi også, og jeg er en frisk 34 åring, sliter med å stramme jeg også. Jeg får det til, men jeg må virkelig ta i. 

Anonymkode: e744d...382

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en annen og enklere bilstol hun kan bruke? 

Bilstolen vi hadde trengte ikke å strammes hver gang man festet ungen. Man stiller inn så den passer, med den normale mengden klær for årstiden, og så ble den bare klipset sammen. Vanlig 5-punkts.

Anonymkode: f63e1...afe

AnonymBruker
Skrevet

Strammer hun ikke skikkelig, kan hun ikke kjøre med barnet alene, så enkelt er det jo bare. Barnet må sikres ordentlig. 

Vi har også en nymotens bilstol som fikk best i ørten tester, men til tross for at jeg trener mye styrke og er godt over snittet sterk, synes jeg den er skikkelig vanskelig å stramme. Men vi har hatt leiebil med stol som var drøm å stramme. Så seter er nok ulike i strammingen.

Men klarer man ikke stramme, må man få noen andre til å gjøre det. Å kjøre med ikke sikret barn er uaktuelt.

Anonymkode: a7768...720

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, dette er vanskelig. Jeg synes det er lettere å stramme når jeg først drar beltet oppover ved skuldrene (slik at det strammes rundt låret), og så drar i snora for å stramme. Da er det veldig lett å dra, skulle tro at selv en eldre person skulle greid det. Har hun sykdom eller lignende som gjør at hun er spesielt svak i armene?

Anonymkode: b74b6...898

Hun er i tidlig 60 årene, ingen kjent leddgikt. Har fått inntrykk av at hun er i god form og frisk.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså vi har en ganske ny og grei bilstol vi også, og jeg er en frisk 34 åring, sliter med å stramme jeg også. Jeg får det til, men jeg må virkelig ta i. 

Anonymkode: e744d...382

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strammer hun ikke skikkelig, kan hun ikke kjøre med barnet alene, så enkelt er det jo bare. Barnet må sikres ordentlig. 

Vi har også en nymotens bilstol som fikk best i ørten tester, men til tross for at jeg trener mye styrke og er godt over snittet sterk, synes jeg den er skikkelig vanskelig å stramme. Men vi har hatt leiebil med stol som var drøm å stramme. Så seter er nok ulike i strammingen.

Men klarer man ikke stramme, må man få noen andre til å gjøre det. Å kjøre med ikke sikret barn er uaktuelt.

Anonymkode: a7768...720

Bilstolen er ikke så veldig vanskelig å stramme. Jeg trener ikke nevneverdig mye og har aldri hatt problemer med å stramme. Man må ta litt i den siste biten men ikke så man drar arma av seg heller. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp en annen og enklere bilstol hun kan bruke? 

Bilstolen vi hadde trengte ikke å strammes hver gang man festet ungen. Man stiller inn så den passer, med den normale mengden klær for årstiden, og så ble den bare klipset sammen. Vanlig 5-punkts.

Anonymkode: f63e1...afe

Hvilken bilstol var dette? 

Anonymkode: 339b2...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...