Gunnhild87 Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 Hei. Jeg har akkurat møtt min drømmemann. Vi opplevde kjærlighet ved første blikk, og alt kjennes helt riktig ut på alle vis. Vi snakket om barn og framtid allerede samme dag som vi møttes(ganske merkelig, men likevel naturlig for oss). Vi ønsker begge to flere barn-vi har begge to et tilnærmet voksent barn fra tidligere forhold. Vi er i midten av tredveårene og hat livet på stell på alle vis. Så, hvor tidlig kan man egentlig starte å prøve å lage barn? Uten å virke(eventuelt være) helt sinnsykt 🤷🏻♀️☺️
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Tenker det er lurt å bo sammen en stund før man får barn. Men samtidig, hvis dere vil ha flere barn kan det jo være lurt å starte snart hvis dere føler det er greit pga alderen deres. Jeg ble gravid ganske fort, før vi flyttet sammen, og ingen trodde det kom til å vare siden det gikk så fort. Ikke helt planlagt. Vi har nå tre barn og vært samboere i 8 år. 😊 Anonymkode: 6ae06...6b4 1
Gunnhild87 Skrevet 1. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2020 Takk for svar. Lover godt☺️Vi har snakket om å flytte sammen nå til høsten og lage barn til våren. Men møttes for kunne en måned siden🙈så føler oss litt gale.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 Bo sammen minimum ett år sammen. Det er vel slik at folk som blir impulsivt sammen med noen, også impulsivt kan forlate forholdet.. Å få barn i nyforelskelsesfasen anbefales ikke. Skrikende baby gjør ikke underverk for romanse. Og det å finne ut av hvordan dere skal tilpasse dere felles bolig og liv blir vanskelig med et barn som krever sitt Anonymkode: 89953...70c 4
Nerine_ Skrevet 1. juli 2020 #5 Skrevet 1. juli 2020 Man bør ha bodd sammen i minst ett par år tenker jeg. Foreløpig er dere jo ikke engang i nærheten av å kjenne hverandre, slikt tar tid.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 Kommer an på hva dere føler. Hvis begge ønsker det så hvorfor ikke? Litt dumt å starte prøvingen når man er 40 for min del, mens for andre så er det normalt. Anonymkode: 10e40...f94
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #7 Skrevet 1. juli 2020 Ville helt klart bodd minst et år sammen, kanskje helst to, før jeg i det hele tatt vurdert barn, for å se hvor kompatible dere faktisk er. Det kan selvfølgelig gå kjempefint. Men: Er selv i siste halvdel av 30-årene og har de siste par årene sett et par venninner på 35+ brenne seg stygt på å hoppe inn i barneplanlegging for fort fordi klokka begynte å tikke for dem. De ble raskt alenemødre. Ei av dem har nå funnet drømmemannen i en annen by, men hun er låst til nåværende by i mange år pga barnet hun nå har med en barnefar som viste seg å være en annen enn hun først trodde. Hun sier hun skulle ønske hun hadde is i magen og ventet med barn. Anonymkode: fcdc7...5d5 3
Ulrikke Skrevet 1. juli 2020 #8 Skrevet 1. juli 2020 Vi kjøpte hus sammen etter tre mnd. Mange syntes vi var gale også, og det var vi nok. Han hadde i tillegg barn fra før. Helt utenfor alle anbefalinger altså... Dette er nå over 18 år siden, vi bor fortsatt sammen i det samme huset. I tillegg har vi et felles barn på snart 15. Det gikk fint med oss! Men ville jeg objektivt anbefalt noen andre å gjøre det samme? Nei. Angrer vi på at vi gjorde det sånn? Nei! Man må ta sine avgjørelser på best mulig grunnlag. Hvis du sier at dere vil bli gravide til våren har dere jo vært sammen ca et år. Fortsatt tidlig kanskje, men ikke like "ille" som en måned! 😉 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #9 Skrevet 1. juli 2020 Vi er i midten av 30-årene, jeg har et barn fra før og han har ingen. Nå har jeg nettopp blitt gravid og vi har vært sammen i 9 måneder, bodd sammen i ca 6 måneder. Trodde aldri at alt skulle gå så fort fram, men for oss er dette det rette. Uten luksusen det er å være 25 og ha all verdens tid til å bli kjent så valgte vi å hoppe i det. Vi har like verdier og har det utrolig fint sammen, både oss to og vi tre med mitt barn. Det er ingen fasit på hva som fungerer, alle må finne sin egen vei Anonymkode: d0864...710
Gjest Warrior Skrevet 1. juli 2020 #10 Skrevet 1. juli 2020 Selvfølgelig er det for tidlig! Ikke sikkert forholdet holder en gang når dere nettopp har funnet hverandre. Vent minst et halvt år. Helst et år.
Fru Uperfekt Skrevet 1. juli 2020 #11 Skrevet 1. juli 2020 2 timer siden, Gunnhild87 skrev: Hei. Jeg har akkurat møtt min drømmemann. Vi opplevde kjærlighet ved første blikk, og alt kjennes helt riktig ut på alle vis. Vi snakket om barn og framtid allerede samme dag som vi møttes(ganske merkelig, men likevel naturlig for oss). Vi ønsker begge to flere barn-vi har begge to et tilnærmet voksent barn fra tidligere forhold. Vi er i midten av tredveårene og hat livet på stell på alle vis. Så, hvor tidlig kan man egentlig starte å prøve å lage barn? Uten å virke(eventuelt være) helt sinnsykt 🤷🏻♀️☺️ Det er det bare dere to som kan svare på. Selv syntes de fleste i omgangskretsen min jeg var passe gal når jeg og min mann giftet oss litt under 2 mnd etter første date, men nå 12 år senere skjønner de at vi bare visste
Hudpleier Skrevet 1. juli 2020 #12 Skrevet 1. juli 2020 Ville giftet meg først uten tvil. Du står mye sterkere ved evt skilsmisse og dødsfall. Må ikke finne på å gå i kvinnefella med å få barn uten å gifte deg. Er han god nok som far er han god nok som ektemann!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #13 Skrevet 1. juli 2020 Synes dere kan vente et år. Kjærlighet gjør blind. Forelskelse kan katagoriserers som en sinnsykdom. Alle som har vært skikkelig døds-forelsket vet det godt men ser det ikke mens det pågår. 😛 Tenk ikke på dere, men tenk på barnet. Anonymkode: 015a1...971 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #15 Skrevet 1. juli 2020 Jeg møtte mannen min en høst, ett år senere flyttet vi sammen, et halvt år etter det ble jeg gravid. Vi fikk dermed første barnet 2 år og 3 mnd etter vi møttes. Hadde vi hatt (små) barn fra før hadde jeg nok ønsket å bo sammen litt til, men det avhenger også av min alder på tidspunktet. Anonymkode: dc1fb...6de
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #16 Skrevet 1. juli 2020 Det kommer litt an på dere som personer. Er dere veldig spontane? Eller er det stabilt rundt dere med tanke på jobb, boforhold, økonomi, relasjoner osv? Anonymkode: cce49...be8
Gunnhild87 Skrevet 1. juli 2020 Forfatter #17 Skrevet 1. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer litt an på dere som personer. Er dere veldig spontane? Eller er det stabilt rundt dere med tanke på jobb, boforhold, økonomi, relasjoner osv? Anonymkode: cce49...be8 Vi er begge spontane, men har alt på stell. Gode jobber, form familier, gode relasjoner og hver vår bolig som vi eier. Vi er begge stødige mennesker vil jeg si.
Gunnhild87 Skrevet 1. juli 2020 Forfatter #18 Skrevet 1. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes dere kan vente et år. Kjærlighet gjør blind. Forelskelse kan katagoriserers som en sinnsykdom. Alle som har vært skikkelig døds-forelsket vet det godt men ser det ikke mens det pågår. 😛 Tenk ikke på dere, men tenk på barnet. Anonymkode: 015a1...971 Takk for fint innspill. Det er nok et år vi heller i mot å vente🍀
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #19 Skrevet 1. juli 2020 4 timer siden, Gunnhild87 skrev: Takk for svar. Lover godt☺️Vi har snakket om å flytte sammen nå til høsten og lage barn til våren. Men møttes for kunne en måned siden🙈så føler oss litt gale. Våren er ennå en stund til, så jeg tenker at det ikke høres så galt ut 😊 Anonymkode: 8122a...517
Gunnhild87 Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #20 Skrevet 2. juli 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er i midten av 30-årene, jeg har et barn fra før og han har ingen. Nå har jeg nettopp blitt gravid og vi har vært sammen i 9 måneder, bodd sammen i ca 6 måneder. Trodde aldri at alt skulle gå så fort fram, men for oss er dette det rette. Uten luksusen det er å være 25 og ha all verdens tid til å bli kjent så valgte vi å hoppe i det. Vi har like verdier og har det utrolig fint sammen, både oss to og vi tre med mitt barn. Det er ingen fasit på hva som fungerer, alle må finne sin egen vei Anonymkode: d0864...710 Høres ut som en fin setting og timing. Men kjennes det rett ut så er vel det det viktigste ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå