AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 Spørte et enkelt spørsmål angående utdanning og lønn. Fikk til svar at de skulle sjekke opp i det. Jeg sendte ny melding og de svarte at de skulle purre på til riktig person. Enda ikke fått noe. Her betaler vi ganske mye i måneden. Er ikke dette litt dårlig? Anonymkode: 6a328...8df 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 Nei, syns ikke det . Det er juli måned og de driver ferieavvikling som alle andre. Jeg var tillitsvalgt i 8 år , og det er ikke kun å svare på spm ift hovedtariff og AMG du betaler fagforbundet for. Du har vel en veldig bra innbo forsikring også i det kontinentet også. Er det stor hast å få svar ? Anonymkode: 12e36...f1b 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, syns ikke det . Det er juli måned og de driver ferieavvikling som alle andre. Jeg var tillitsvalgt i 8 år , og det er ikke kun å svare på spm ift hovedtariff og AMG du betaler fagforbundet for. Du har vel en veldig bra innbo forsikring også i det kontinentet også. Er det stor hast å få svar ? Anonymkode: 12e36...f1b AML * Anonymkode: 12e36...f1b
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #5 Skrevet 1. juli 2020 Spør din lokale tillitsvalgt? De har tilgang til lønnsoversikten på arbeidsplassen din. Anonymkode: f0ace...1cf
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør din lokale tillitsvalgt? De har tilgang til lønnsoversikten på arbeidsplassen din. Anonymkode: f0ace...1cf Det er hun jeg har snakket med. Hun vet det ikke, så hun skrev at hun har sendt spørsmålet videre. Anonymkode: 6a328...8df
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #7 Skrevet 1. juli 2020 Gå inn å sjekk på tabellen selv om du ikke gidder å vente På svar? En plasstillitsvalgt får ikke lønn i det hele tatt, og iallefall ikke for å drive å sjekke opp i sånt midt i ferien. Anonymkode: 12e36...f1b 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #8 Skrevet 1. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå inn å sjekk på tabellen selv om du ikke gidder å vente På svar? En plasstillitsvalgt får ikke lønn i det hele tatt, og iallefall ikke for å drive å sjekke opp i sånt midt i ferien. Anonymkode: 12e36...f1b Sjekke på tabellen? Det har ikke noe med det å gjøre. Hadde jeg kunne sjekka selv hadde jeg gjort det. Anonymkode: 6a328...8df 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #9 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, syns ikke det . Det er juli måned og de driver ferieavvikling som alle andre. Jeg var tillitsvalgt i 8 år , og det er ikke kun å svare på spm ift hovedtariff og AMG du betaler fagforbundet for. Du har vel en veldig bra innbo forsikring også i det kontinentet også. Er det stor hast å få svar ? Anonymkode: 12e36...f1b Joda, men har mye billigere innbo hos gjensidige. Så det er ikke derfor jeg er medlem hos fagforbundet... Anonymkode: 6a328...8df
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #10 Skrevet 1. juli 2020 Kommer jo an på hva det gjelder da. Anonymkode: 62794...f4e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #11 Skrevet 1. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer jo an på hva det gjelder da. Anonymkode: 62794...f4e Det gjeldet det å få riktig lønn i forhold til utdanning osv. Jeg blir lønnet som assistent, men har en helsefaglig utdanning, og mange jeg kjennet får betalt for fagarbeider pga den utdanningen. Derfor vil jeg vite hva som er riktig. Hvorfor jeg får betalt som assistent, mens andre som fagarbeidere. Anonymkode: 6a328...8df
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #12 Skrevet 1. juli 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjeldet det å få riktig lønn i forhold til utdanning osv. Jeg blir lønnet som assistent, men har en helsefaglig utdanning, og mange jeg kjennet får betalt for fagarbeider pga den utdanningen. Derfor vil jeg vite hva som er riktig. Hvorfor jeg får betalt som assistent, mens andre som fagarbeidere. Anonymkode: 6a328...8df Ja, da syntes jeg du bør få et svar innen rimelig tid. Men husk at det også er ferie, ting kan ta litt lenger tid enn vanlig. Men du bør absolutt være på saken slik at de ikke "glemmer" den. Anonymkode: 62794...f4e
Glitnir Skrevet 1. juli 2020 #14 Skrevet 1. juli 2020 Dersom du mener du er feil lønnsplassert, ville jeg heller tatt det med arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #15 Skrevet 2. juli 2020 14 timer siden, Glitnir skrev: Dersom du mener du er feil lønnsplassert, ville jeg heller tatt det med arbeidsgiver. Har gjort det, og fikk beskjed om å sende email til lønnskontoret. Gjorde det også og fikk beskjed om at hun har sendt melding videre til Etaten angående dette, og at jeg får muligens svar over sommeren. Altså, dette kan da ikke være godt nok? Fagforbundet har enda ikke svart... TS Anonymkode: 6a328...8df
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juli 2020 #16 Skrevet 2. juli 2020 Men TS, hvorfor haster det? Hvis du er feil plassert, vil du jo få etterbetalt for hele perioden du har vært feilplassert, vil du ikke? På generell basis synes jeg det er en uting at man ikke kan ha en offisiell svarfrist. Min fagforening fikk pålagt det etter en strøm av klager på sendrektighet fra oss organiserte. Når de må avvike svarfristen (tre dager) gjør de oppmerksom på det. F.eks. ved å sende ut en sommerhilsen der de gjør oppmerksom på at kontoret er sommerstengt eller at pga ferieavvikling vil svarfristen være noe lenger en de avtalte virkedagene.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #17 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, Blondie65 skrev: Men TS, hvorfor haster det? Hvis du er feil plassert, vil du jo få etterbetalt for hele perioden du har vært feilplassert, vil du ikke? På generell basis synes jeg det er en uting at man ikke kan ha en offisiell svarfrist. Min fagforening fikk pålagt det etter en strøm av klager på sendrektighet fra oss organiserte. Når de må avvike svarfristen (tre dager) gjør de oppmerksom på det. F.eks. ved å sende ut en sommerhilsen der de gjør oppmerksom på at kontoret er sommerstengt eller at pga ferieavvikling vil svarfristen være noe lenger en de avtalte virkedagene. Ja det håper jeg? Jeg har lest at man ikke får etterbetalt lengre tilbake enn 3 år? Dvs at jeg taper jo penger dess lengre tid det går...? Det er ganske stor forskjell på assistentlønn og faglønn. Helt enig med deg. Veldig kjedelig å gå å vente, og ikke vite noe om når man kan forvente svar. Anonymkode: 6a328...8df
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juli 2020 #18 Skrevet 2. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det håper jeg? Jeg har lest at man ikke får etterbetalt lengre tilbake enn 3 år? Dvs at jeg taper jo penger dess lengre tid det går...? Det er ganske stor forskjell på assistentlønn og faglønn. Helt enig med deg. Veldig kjedelig å gå å vente, og ikke vite noe om når man kan forvente svar. Anonymkode: 6a328...8df Så lenge du har sagt fra, så skal jo tilbakebetalingsdato gjelde fra du meldte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå