AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Etter at sønnen til min kjæreste ble diagnostisert med ADHD har jeg lurt på om han også har det.. Hvordan ta det opp med han på en fin måte, eller er det ikke min sak? - Han er impulsiv. Bruker mye penger. Har tidvis hatt mye kredittkortgjeld. Allikevel kan han fint bruke 7000 kr på fritidsutstyr. Eksempelvis.. - Han sitter sjelden i ro. Ofte blir han tom i blikket, fester blikket sitt på noe og ser helt fjern ut. Han rister da spesielt med det ene beinet. - Han starter et prosjekt og kommer seg ikke igang. Han startet oppussing hjemme og reiv vegger og diverse uten å ha en plan på det. 2 mnd senere er lite gjort😳 - Han har hele tiden drømmer og vil kjøpe ting han ikke har råd til eller bruk for. Feks tomt, MC, campingvogn etc. Han ville ha meg til å kjøpe oss en tomt, og mente faktisk på alvor at vi skulle bruke 1 mill på en tomt. Dette måtte jeg nekte han og sa at vi trenger et større hus.. Han mente jeg er kjedelig fornuftig. -Han sier og gjør ting uten å tenke konsekvenser ofte. Han er voksen og jeg er faktisk bekymra innimlm når han skal kjøre bil feks. Grunnet høy fart. Kunne skrevet langt mye mer. Jeg husker han engang sa at han tror det feiler han noe, men så prata vi ikke så mye mer om det. Anonymkode: f150a...064
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Lurer på det samme med mannen min. Men han har jo klart å ta en veldig høy utdanning og er i jobb og har orden på det. Men han er på hælen hele tida, sent ute. Litt vanskelig med å planlegge, holde tida, han blir fort hissig og kan bli rasende om han føler seg motsagt (av meg, sjelden av andre, da kan han også kaste ting, gi meg et slag, spark og blir veldig stygg i munnen, han er impulsiv mtp å kaste seg med på ting, drikker mye når han er ute, "glemmer" å si fra og kan komme hjem langt på natt, bruker maaaaasse penger på klær, sko, utstyr, og er rastløs- ligger sjelden mer enn en time på stranda om vi er på ferie for da må han opp og gå- gjøre noe annet, helst dra et annet sted. Vil gjerne også høre fra andre med adhd. Vet det er vanskelig å ta opp noe sånt med den det gjelder, har ikke klart det selv.. Som sagt har han et veldig sinne og føler seg ekstremt fort "krenket", og da blir han fiendtlig og hatsk. Anonymkode: b820c...98f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på det samme med mannen min. Men han har jo klart å ta en veldig høy utdanning og er i jobb og har orden på det. Men han er på hælen hele tida, sent ute. Litt vanskelig med å planlegge, holde tida, han blir fort hissig og kan bli rasende om han føler seg motsagt (av meg, sjelden av andre, da kan han også kaste ting, gi meg et slag, spark og blir veldig stygg i munnen, han er impulsiv mtp å kaste seg med på ting, drikker mye når han er ute, "glemmer" å si fra og kan komme hjem langt på natt, bruker maaaaasse penger på klær, sko, utstyr, og er rastløs- ligger sjelden mer enn en time på stranda om vi er på ferie for da må han opp og gå- gjøre noe annet, helst dra et annet sted. Vil gjerne også høre fra andre med adhd. Vet det er vanskelig å ta opp noe sånt med den det gjelder, har ikke klart det selv.. Som sagt har han et veldig sinne og føler seg ekstremt fort "krenket", og da blir han fiendtlig og hatsk. Anonymkode: b820c...98f Samme her. Ts Anonymkode: f150a...064
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter at sønnen til min kjæreste ble diagnostisert med ADHD har jeg lurt på om han også har det.. Hvordan ta det opp med han på en fin måte, eller er det ikke min sak? - Han er impulsiv. Bruker mye penger. Har tidvis hatt mye kredittkortgjeld. Allikevel kan han fint bruke 7000 kr på fritidsutstyr. Eksempelvis.. - Han sitter sjelden i ro. Ofte blir han tom i blikket, fester blikket sitt på noe og ser helt fjern ut. Han rister da spesielt med det ene beinet. - Han starter et prosjekt og kommer seg ikke igang. Han startet oppussing hjemme og reiv vegger og diverse uten å ha en plan på det. 2 mnd senere er lite gjort😳 - Han har hele tiden drømmer og vil kjøpe ting han ikke har råd til eller bruk for. Feks tomt, MC, campingvogn etc. Han ville ha meg til å kjøpe oss en tomt, og mente faktisk på alvor at vi skulle bruke 1 mill på en tomt. Dette måtte jeg nekte han og sa at vi trenger et større hus.. Han mente jeg er kjedelig fornuftig. -Han sier og gjør ting uten å tenke konsekvenser ofte. Han er voksen og jeg er faktisk bekymra innimlm når han skal kjøre bil feks. Grunnet høy fart. Kunne skrevet langt mye mer. Jeg husker han engang sa at han tror det feiler han noe, men så prata vi ikke så mye mer om det. Anonymkode: f150a...064 Det er din sønn. Selvfølgelig har du noe med det. Jeg ser udiagnostiserte voksne som får et unødvendig problematisk liv for seg selv og de rundt seg på grunn av av de ikke har fått diagnose og behandling. Anonymkode: f0775...052 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #5 Skrevet 1. juli 2020 Mannen min utredes for ADHD nå. Han er elendig til planlegging av tid, en veldig indre uro, rastløs, sliter med depresjon og angst, er hissig, roter bort ALT, osv. Han har slitt med økonomien og kan til tider fortsatt sløse bort penger på unødige ting. Henger seg veldig opp i ett tema som er alt han prater om i noen uker, og så går det over til noe annet. Sliter med konsentrasjon og fokus. Er spent på hva de finner ut, han sliter med noe, så håper han har det så det går an å ta tak i problemene. Anonymkode: a0382...5f8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mannen min utredes for ADHD nå. Han er elendig til planlegging av tid, en veldig indre uro, rastløs, sliter med depresjon og angst, er hissig, roter bort ALT, osv. Han har slitt med økonomien og kan til tider fortsatt sløse bort penger på unødige ting. Henger seg veldig opp i ett tema som er alt han prater om i noen uker, og så går det over til noe annet. Sliter med konsentrasjon og fokus. Er spent på hva de finner ut, han sliter med noe, så håper han har det så det går an å ta tak i problemene. Anonymkode: a0382...5f8 Akkurat sånn har jeg det og. Er voksen kvinne. Er lei av mitt eget kaos. Venter på utredning jeg og Anonymkode: 5e1b0...fc6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #7 Skrevet 1. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Akkurat sånn har jeg det og. Er voksen kvinne. Er lei av mitt eget kaos. Venter på utredning jeg og Anonymkode: 5e1b0...fc6 Det er slitsomt å leve med en partner som har det sånn, så det må være enda verre å ha det sånn selv. Håper de finner ut av det ❤ Anonymkode: a0382...5f8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #8 Skrevet 1. juli 2020 10% av befolkningen har ADHD. Det er ikke sjelden og svært sannsynelig. Anonymkode: e8cbc...c12
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #9 Skrevet 1. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: 10% av befolkningen har ADHD. Det er ikke sjelden og svært sannsynelig. Anonymkode: e8cbc...c12 3-5% av barn i skolealder har ADHD. Ts, det kan godt være at din sønn har ADHD, men har han konsentrasjonsvansker i tillegg? Problemer med å følge med, er «fjern» etc? Hvis han har det kan det godt være ADHD. Har ADHD, og jeg er noenlunde lik, men jeg har alltid hatt problemer med å følge med på f.eks forelesninger, når jeg leser osv. Faller ut hele tiden, sliter med å få med meg hva folk sier osv, fordi jeg har et kaos i hodet, og har tusen tanker samtidig. Anonymkode: 77c42...54a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå