Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I huset der jeg bor nå er det ingen av delene, men jeg er en liten TV-slave og ønsker meg flere kanaler...

Er det bedre å ha kabel-TV enn parabolantenne dersom vi har mulighet til å koble oss til det? Hva anbefaler dere andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Rent logisk sett vil jeg tro kabel er mer stabilt, fordi en parabol er utsatt for vær og vind. Men om min teori stemmer, det kan kanskje andre svare bedre på...

Skrevet

Vi har hatt både kabel og parabol og sånn kvalitetsmessig sett er de likestilt synes jeg. Vi har parabol nå, og jeg synes det er greit av den grunn at vi har flere kanaler.

Gjest gjesten
Skrevet

Ett problem med parabol kontra kabel-tv er vel at med parabol så er det ikke så enkelt å ha flere tv-er i huset slik at man kan se på forskjellige programmer samtidig. Rent teknisk er det sikkert løsbart, men jeg er ingen stor fan av eksterne bokser bare for å se et tv-program og med parabol trenger man vel i tillegg et dekoderkort per. tv vil jeg tro (=dyrt?)

Gjest valnøtt
Skrevet

Jeg har hatt begge deler og trives mye mer med kabel enn med parabol nettopp fordi parabolen ble utsatt for mye vær slik at vi satt uten tv mange ganger.

Gjest tallerken
Skrevet

Med parabol har du mye flere muligheter til å ta inn det du vil selv. Og så kommer det an på om kabel tv der du bor er digitalt eller analogt.

Har du bare analog tilknytning er absolutt digialt løsning å anbefale. Mye klarere bilder og skikkelig lyd.

Gjest Catwoman
Skrevet

Kommer vel osgå an på hvilke kanaler som er viktige for deg. Hvis du vil ha både tv3 og tv2 må du ha både canal digital og viasat på parabolen for å ha begge (med mindre du setter en svær tv2 antenne oppå tv'n som vi har gjort, med brukbart men ikke perfekt tv2 bilde :ler: ) Og det kan fort bli dyrt å betale begge abbonementene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...