AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Min store lidenskap har hele livet mitt vært trening, aktivitet og hobbyer. Jeg og min kjære har i mange år drømt og snakket om å få barn, og snart er tiden inne.... Men, jeg får litt panikk av tanken av å måtte gi mer eller mindre slipp på hobbyen min. Si takk og farvel til det som gir meg størst glede i livet og som fyller det med mening. Noen ganger streifer tanken meg om å ofre drømmen om barn, for å kunne leve slik jeg ønsker... Er det normalt å tenke slik? Er det egoistisk? Kommer jeg til å angre? Anonymkode: b7901...07d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kommer jeg til å angre? Ja mest sannsynlig Anonymkode: 113d8...9f3 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Det kan du ikke vite nå. Selv valgte jeg å ikke få. Det var rett for meg. Anonymkode: 8fd06...fe9 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si takk og farvel til det som gir meg størst glede i livet og som fyller det med mening. For veldig mange er barna dette. Barn gjør at man ofte endrer perspektiv. om du vil angre? Det er det ingen som vet. Anonymkode: a7833...695
Forever22 Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 Jeg tenkte også sånn. var livredd 😅 men når jeg først fikk barn så endret det synet på ting. Det er garantert den beste avgjørelsen jeg har tatt, fy søren det er fantastisk å få barn. Mine hobbyer er siste prioritet nå, men klarer likevel å skvise det inn av og til ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 Når du får babyen din i armene vil du ikke angre ett sekund! ❤️ å få barn er virkelig livets gave. Jeg er en «egoist» som alltid har prioritert meg og mitt, likt å sove lenge, gjøre hva jeg vil når jeg vil. Men sønnen min er verdt alt. Han er bare 5 måneder, men jeg er positiv at vi vil få mer fritid når han blir litt eldre Vi skal bare ha ett barn da, nettopp for å ha mye og god tid til han, men samtidig ha god tid til oss selv. Anonymkode: 812fc...b10 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #7 Skrevet 30. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Når du får babyen din i armene vil du ikke angre ett sekund! ❤️ å få barn er virkelig livets gave. Jeg er en «egoist» som alltid har prioritert meg og mitt, likt å sove lenge, gjøre hva jeg vil når jeg vil. Men sønnen min er verdt alt. Han er bare 5 måneder, men jeg er positiv at vi vil få mer fritid når han blir litt eldre Vi skal bare ha ett barn da, nettopp for å ha mye og god tid til han, men samtidig ha god tid til oss selv. Anonymkode: 812fc...b10 Det er din erfaring, men vær forsiktig med å pålegge det alle andre. Anonymkode: 49ef2...eb3 13
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #8 Skrevet 30. juni 2020 Å ikke gi barna sine søsken, for å kunne dyrke egne hobbier, er egoistisk synes jeg! Anonymkode: e6951...cf7 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #9 Skrevet 30. juni 2020 Jeg tror det absolutt er mulig å angre, og det er øyenblikk hvor jeg drømmer tilbake til livet før barn, men for meg så har barn oppfylt klisjen om at dette er meningen med livet. Alt jeg brydde meg om før er blitt mindre viktig og det gjør meg ikke så mye å utsette det noen år. Jeg fikk mitt første barn når jeg var 33 år fordi jeg skulle "leve" livet først, og nå angerer jeg veldig på dette fordi jeg trives med livet med barn og pga alderen rekker jeg ikke å få de barna jeg vil ha. Anonymkode: 7e325...f45 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #10 Skrevet 30. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ikke gi barna sine søsken, for å kunne dyrke egne hobbier, er egoistisk synes jeg! Anonymkode: e6951...cf7 Men å få barn som et «tilbehør» til andre barn, når du egentlig ikke har kapasitet mentalt, fysisk eller økonomisk til å følge det opp, det mener du er ok? Anonymkode: d2b41...a40 9
MFO Skrevet 30. juni 2020 #11 Skrevet 30. juni 2020 Trening får du jo tid til selv med barn. Du er jo ikke toppidrettsutøver og trener mange timer hver dag? Er jo mange godt trente mødre der ute, man må bare lære seg å planlegge dagen mer. Mange treningssenter har barnepass, og barnet kan også være med far når du trener. All utendørs aktivitet kan jo barn være med på. Løpevogn og en god bæresele/meis, så kommer du langt. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #12 Skrevet 30. juni 2020 Jeg er egentlig en slabbedask, men etter at jeg fikk barn så ble det slutt på å være en sofasliter. Jeg har alltid fått tid til trening og jeg har ikke lenger noen unnskyldning på å sluntre. Det har uansett gått fint å kombinere fulltidsjobb, hobby og familie. Hvis du ser på enkelte treningsgale foreldre på some, kan du kanskje hente inspo der? Anonymkode: 4fe3f...2f0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #13 Skrevet 30. juni 2020 Jeg tror de aller fleste tenker slik. Du har selvsagt de som mener at barn er meningen med alt, og har tenkt på det siden de selv var barn. Men de fleste av oss går mye frem og tilbake med disse tankene tror jeg. Bare siden jeg ble tante ser jeg jo hvor mye glede det er med barn. Alt jeg liker å gjøre kan jeg jo se min niese oppleve for første gang. Jeg liker å gå i skogen, og det er herlig å ta med henne i skogen. Jeg er glad i dyr, hun elsker dyr. Alt får en litt ny dimensjon gjennom barn. Så jeg kommer i hvert fall til å få en om et par år. Det er selvsagt ting som vil endre seg, i hvert fall den første tiden. Men slik er det med alle større beslutninger, og dette er kanskje den største. Anonymkode: b682a...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #14 Skrevet 30. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å ikke gi barna sine søsken, for å kunne dyrke egne hobbier, er egoistisk synes jeg! Anonymkode: e6951...cf7 Så man burde få et ekstra barn man ikke ønsker, som en gave til barn nummer en? Jeg har valgt å ha bare ett barn. Barnet er med meg og mannen på trening 4-5 dager i uka, er vokst opp på kampsportgymmen. Stortrives der og har en masse voksenpersoner som bryr seg, pluss noen andre barn som også er med sine foreldre flere ganger i uka. De leker der, men lærer seg å leke selvstendig og ikke forstyrre treningen eller gå i veien. Anonymkode: 06df3...1af 2
Silva Pluvialis Skrevet 30. juni 2020 #15 Skrevet 30. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å ikke gi barna sine søsken, for å kunne dyrke egne hobbier, er egoistisk synes jeg! Anonymkode: e6951...cf7 Hvorfor er det egoistisk? Ikke alle ønsker eller har kapasitet til flere enn ett barn. Ikke noe galt i det (selv om det selvsagt er sunt med søsken). Bedre å få et barn man kan ta vare på enn flere som man ikke klarer å følge opp godt nok. 3
Sunnys Skrevet 30. juni 2020 #16 Skrevet 30. juni 2020 Vel, dette er det kun du som må finne ut av.. men når du får et lite barn endrer det perspektiv og du endrer deg. men kan fint kombinere barn med trening. En periode blir det mindre, og når barnet blir større kan du ta med barnet på trening eller la far passe mens du trener. men vær klar over at et barn krever mye og det er babyen som er sjefen i huset i starten og livet ditt planlegges rundt babyen
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #17 Skrevet 1. juli 2020 Så lenge du får barn med en mann som er villig til å stille opp og gi deg egentid, er det virkelig ikke noe problem. (Og selvsagt at du gir ham det samme) Anonymkode: 7e1d7...f73
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. juli 2020 #18 Skrevet 1. juli 2020 Det er for en periode man må ofre litt. Når barna blir eldre og mer selvstendig så kan du prioritere deg selv igjen mer. I tillegg er det viktig at dere som partnere legger opp ukene slik at dere begge kan dyrke litt egentid og hobbyer. Ungene legges gjerne 19.00 og etter det kan du jo dra å trene etc.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #19 Skrevet 1. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ikke gi barna sine søsken, for å kunne dyrke egne hobbier, er egoistisk synes jeg! Anonymkode: e6951...cf7 Søsken er overvurdert. Dessuten viser mange studier at ettbarnsforeldre er lykkeligere enn flerbarnsforeldre og folk uten barn. Anonymkode: 4b657...cf8 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. juli 2020 #20 Skrevet 1. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søsken er overvurdert. Dessuten viser mange studier at ettbarnsforeldre er lykkeligere enn flerbarnsforeldre og folk uten barn. Anonymkode: 4b657...cf8 Ja, mannen min har 2 søsken han aldri snakker med. Å ha søsken betyr ikke automatisk at de blir lykkeligere. Mannen og broren hatet hverandre. De hadde null kjemi. Søsteren var en del eldre og de har ingenting til felles, selv i dag. Jeg har selv aldri ønsket søsken og er lykkelig som enebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå