AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Hei. Jeg lurer litt på om det er mange av dere som har egen barneforsikring til barnet deres? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvilken forsikring har du eventuelt? Jeg har vurdert det en stund, men så sier kjæresten at i Norge er det egentlig unødvendig med slikt.. Har ikke så altfor god råd akkurat nå heller. Bør vi prioritere dette? Anonymkode: 0198d...372
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 Jeg har det på min datter. Ulykke og kritisk sykdom. Jeg har ikke god råd i utgangspunktet så det er vel derfor jeg har det. Det er mange som sier det ikke er nødvendig og det er nok sant for de som har normalt god råd. Anonymkode: cc430...393
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Vi har det fordi vi har mye kronisk sykdom og mange uføre i familien. For et gjennomsnittlig barn så vil det jo ikke lønne seg, ettersom forsikringsselskapene jo går med overskudd... Men vårt barn har høyere risiko enn gjennomsnittet for å få bruk for forsikringen. Anonymkode: 33d7c...46b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 Hei. jeg har barneforsikring på barnet mitt. Hatt det siden han var liten. Codan forsikring. det var egentlig noe jeg bare hadde uten å tenke så veldig mye over det. Men så ble sønnen min kronisk syk, og da fikk han er stor sum i erstatning som står på låst konto til han er voksen. Og vi fikk en god slant i erstatning for de 2 ukene vi lå på sykehuset. Også har de sagt vi bare skal si fra hvis det er noe han trenger osv i forbindelse med sykdommen 😊 så er veldig glad nå for at vi valgte å ha forsikring på han! Anonymkode: 8f9f9...fc5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 Jeg har forsikring på min eldste, vet at det vi/hun får blir i tillegg om det skulle skje noe og man kan aldri ha for mye når slikt inntreffer. Bare det å vite at økonomien ikke trengs å tenkes på i første omgang er verdt det. Min yngste får ikke forsikring. Anonymkode: 8f639...211
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 Vi har ikke på våre barn (enda) men har blitt fortalt at man bør ha det for å unngå at barna blir minstepensjonister dersom de blir syke før de blir voksne. Anonymkode: c4205...c97
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #7 Skrevet 30. juni 2020 Vi har den pluss forsikringen hos Gjensidige til 339 kr måneden. Vi syns det er nødvendig, i tilfelle noe skulle skje. Som ulykke så vi må bygge om bolig, sikkre økonomi ved sykdom hvor vi får mye fravær fra jobb pga ulykke eller sykdom og mye mer. Og sikkert god økonomi for barnet om han skulle bli syk eller ufør. Har også gravid- og spebarnsforsikring få lille i magen. Anonymkode: d93a0...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå