Lilletulipan Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Heisann, Ser så mange som har fine regnjakker, eller kåper er kanskje mer korrekt, de rekker midt på låret. De jeg ser er i fine farger, og har gjerne store klaff lommer. Jeg jakter på en sånn, men trenger også at den faktisk holder vannet ute. Ei venninne av meg har slik jeg beskriver fra Cubus til 399,-, men hun har advart meg mot den, da den bare tåler duskregn.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 3 minutter siden, Lilletulipan skrev: Heisann, Ser så mange som har fine regnjakker, eller kåper er kanskje mer korrekt, de rekker midt på låret. De jeg ser er i fine farger, og har gjerne store klaff lommer. Jeg jakter på en sånn, men trenger også at den faktisk holder vannet ute. Ei venninne av meg har slik jeg beskriver fra Cubus til 399,-, men hun har advart meg mot den, da den bare tåler duskregn. Noe sånt? https://www.farmerrain.com/shop-se/kappor/retro-kappa/?color=gul-blank Anonymkode: 112d3...8ba
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 Match har noen ganske rimelige. Anonymkode: cf306...a4f
Bingeline Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 Kan eg få tilrå Norwegian Rain? Dyrt, men det er norsk design og veldig lekkert. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #5 Skrevet 1. juli 2020 40 minutter siden, Bingeline skrev: Kan eg få tilrå Norwegian Rain? Dyrt, men det er norsk design og veldig lekkert. OP skrev "fine farger" og da tror jeg kanskje ikke hun siktet til variasjoner av olivengrønn, mørkeblå og koksgrå (?). Kjedeligere farger å bruke i regnvær finnes vel ikke, og jeg ville nok personlig helst hatt noe som gjorde meg litt mer synlig i trafikken på våte høstkvelder. Anonymkode: 112d3...8ba
Bingeline Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: OP skrev "fine farger" og da tror jeg kanskje ikke hun siktet til variasjoner av olivengrønn, mørkeblå og koksgrå (?). Kjedeligere farger å bruke i regnvær finnes vel ikke, og jeg ville nok personlig helst hatt noe som gjorde meg litt mer synlig i trafikken på våte høstkvelder. Anonymkode: 112d3...8ba Ehm, dei har fleire fargar enn det... Det må vel ikkje vere skrikande fargar for å vere fine fargar? Ein bør uansett bruke masse refleks, fargen på jakka hjelper lite i haustmørket. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #7 Skrevet 1. juli 2020 Jeg har en fantastisk en fra Bergans, en "poncho" vel og merke: (og på salg nå!) Anonymkode: 15cec...642
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #8 Skrevet 1. juli 2020 10 timer siden, Bingeline skrev: Ehm, dei har fleire fargar enn det... Det må vel ikkje vere skrikande fargar for å vere fine fargar? Ein bør uansett bruke masse refleks, fargen på jakka hjelper lite i haustmørket. Jeg fant ihvertfall ikke noen andre farger på hjemmesiden. Og for noen grusomme priser, for å si det mildt. Helt klart et merke for overklassen og finanseliten, etter min mening. Anonymkode: 112d3...8ba
Bingeline Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant ihvertfall ikke noen andre farger på hjemmesiden. Og for noen grusomme priser, for å si det mildt. Helt klart et merke for overklassen og finanseliten, etter min mening. Anonymkode: 112d3...8ba Tøft, då er eg visst overklasse! Prisane reflekterer at det er eit norsk merke. Klede i dag er generelt sett altfor billig, dette er rette prisar for klede, det er avansert handverk, og bør koste. Om klede hadde kosta meir hadde vi kanskje tatt betre vare på dei. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 2 timer siden, Bingeline skrev: Tøft, då er eg visst overklasse! Prisane reflekterer at det er eit norsk merke. Klede i dag er generelt sett altfor billig, dette er rette prisar for klede, det er avansert handverk, og bør koste. Om klede hadde kosta meir hadde vi kanskje tatt betre vare på dei. Tja, linken min var til et svensk merke (også produsert i Sverige), der prisen var ca. en femtedel til en åttendedel av Norwegian Rain. Norwegian Rain produseres derimot i lavkostlandet Polen. Så her er det nok merke og markedsføring man betaler for ja, ikke norsk arbeidskraft... Anonymkode: 112d3...8ba 2
Bingeline Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, linken min var til et svensk merke (også produsert i Sverige), der prisen var ca. en femtedel til en åttendedel av Norwegian Rain. Norwegian Rain produseres derimot i lavkostlandet Polen. Så her er det nok merke og markedsføring man betaler for ja, ikke norsk arbeidskraft... Anonymkode: 112d3...8ba Du kan då verkeleg ikkje samanlikne oljehyre med pustande regntøy? Berre stoffet kostar ein brøkdel av det gore-texen gjer. Litt uviss på om NR brukar GTX forresten, men jakkene deira pustar bra, i alle fall. Eg brukar mi mykje, mellom anna fordi ho ikkje ser ut som ei regnjakke, men er ei lekker kåpe. God design kostar, det same gjer det når ein ikkje lagar så mange klede av gongen. Eg meiner at klede skal koste så mykje at ein tek vare på det ein har, og fuglane veit at eg passar på Noir Femme'n min! 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 3 timer siden, Bingeline skrev: Du kan då verkeleg ikkje samanlikne oljehyre med pustande regntøy? Berre stoffet kostar ein brøkdel av det gore-texen gjer. Litt uviss på om NR brukar GTX forresten, men jakkene deira pustar bra, i alle fall. Eg brukar mi mykje, mellom anna fordi ho ikkje ser ut som ei regnjakke, men er ei lekker kåpe. God design kostar, det same gjer det når ein ikkje lagar så mange klede av gongen. Eg meiner at klede skal koste så mykje at ein tek vare på det ein har, og fuglane veit at eg passar på Noir Femme'n min! Man behøver ikke å bruke en formue på Gore-Tex klær heller, om det er det man foretrekker. Eksempel: https://www.outnorth.no/arc-teryx/codetta-coat-women-s?gclid=CjwKCAjwi_b3BRAGEiwAemPNUwJrwtImhQm0O2IXSrmg57cHKTHauwSwxIaT7vciN_JFPGm8GZLUyxoCpAkQAvD_BwE#Black Men klart, alle vekter egenskapene forskjellig. Selv har jeg ikke bruk for regntøy som ikke ser ut som regntøy, og ønsker ikke å bruke femsifrede beløp på slikt heller. Det spiller heller ingen rolle for meg om plagget er produsert i 2 eller 25.000 eksemplarer. Noen er opptatt av design, og synes 40.000,- for en stol og 70.000,- for en lampe er røverkjøp. For de fleste av oss er slikt derimot helt fremmed. Anonymkode: 112d3...8ba
Bingeline Skrevet 2. juli 2020 #13 Skrevet 2. juli 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man behøver ikke å bruke en formue på Gore-Tex klær heller, om det er det man foretrekker. Eksempel: https://www.outnorth.no/arc-teryx/codetta-coat-women-s?gclid=CjwKCAjwi_b3BRAGEiwAemPNUwJrwtImhQm0O2IXSrmg57cHKTHauwSwxIaT7vciN_JFPGm8GZLUyxoCpAkQAvD_BwE#Black Men klart, alle vekter egenskapene forskjellig. Selv har jeg ikke bruk for regntøy som ikke ser ut som regntøy, og ønsker ikke å bruke femsifrede beløp på slikt heller. Det spiller heller ingen rolle for meg om plagget er produsert i 2 eller 25.000 eksemplarer. Noen er opptatt av design, og synes 40.000,- for en stol og 70.000,- for en lampe er røverkjøp. For de fleste av oss er slikt derimot helt fremmed. Anonymkode: 112d3...8ba Eg likar måten du gjer deg sjølv til normalen på. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #14 Skrevet 2. juli 2020 På 1.7.2020 den 12.18, AnonymBruker skrev: Jeg har en fantastisk en fra Bergans, en "poncho" vel og merke: (og på salg nå!) Anonymkode: 15cec...642 Den har jeg sett på flere i Bergen og den er så hæslig på. Anonymkode: 3ba5a...2db 1
Manglerud19 Skrevet 11. september 2021 #15 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 30.6.2020 den 22.37): Noe sånt? https://www.farmerrain.com/shop-se/kappor/retro-kappa/?color=gul-blank Anonymkode: 112d3...8ba Jeg kjøpte denne i rød . Veldig fin unisexmodell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå