AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Min søster har alltid vært spesiell, og med det mener jeg sær, sta, står på sitt, egen og bedreviter. Hun mener hun alltid har rett. Hun har så lenge jeg kan huske snakket nedlatene til meg og kommer med spydige kommentarer. Jeg har oversett det så lenge, og bare latt det gå ut det andre øre, men nå er jeg så lei! Fått meg ny kjæreste og hun sier han ikke er noe for meg osv. Men det er ikke poenget. Poenget er at hun snakker nedlatende til meg, er frekk og bestemmende. Jeg forstår ikke hvorfor? Er hun sjalu? (var en veninne av meg som hadde fått en slik tanke). Men igjen, hva skulle hun vært sjalu på? Hun er av den typen som du ikke bør komme i krangel med eller ha en diskusjon med som hun ikke liker for da blir hun sur og holder seg vekk fra deg i flere måneder og år. Når det er familiesammenkomster snakker hun ikke til deg, bare gir deg dømmende stygge blikk, og hvis man snakker til henne får man ingen svar.(Snakker om siste krangel her). Var på talefot med henne lenge nå sist, og bare overså hennes stygge væremåte og kommentarer, men nå kjenner jeg at jeg har fått nok av hennes oppførsel. Disse tankene har jeg i skrivende stund for meg selv og deler her, nettopp fordi jeg ikke orker at lignende ting skal skje igjen som at hun er en fiende i flere måneder, år osv.. Da det går utover hele familien også. Jeg hadde bestemt meg for å akseptere hun som hun er, og bare ikke bry meg om det negative hun sier, men jeg orker ikke mer. Lurer virkelig på hvorfor hun er som dette? (Jeg har spurt henne om det i en tidligere krangel, men da bare byttet hun til et annet tema) Hun har ingen grunn til å være slik mot meg. Skjønner meg ikke på henne. Husker min mor sa til meg en gang at hun ikke mener noe med det, hun bare sier ting rett frem, men jeg mener det er forskjell på å være direkte stygg enn å si sin mening rett frem. Det har alltid vært sånn, helt siden vi ble tenåringer.. Jeg er 24 og hun er 29. Anonymkode: 2412b...446
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 På hvilken måte påvirker det resten av familien da? Kanskje noen i familien kan hjelpe deg å snakke ut med henne hvis dette er noe alle ser? Du skriver min mor, vil det si at dere ikke har samme mor eller føler du moren din tar storesøsters parti? Tydeligvis noe søskenkjærlighet her som bør snakkes ut om. Anonymkode: d7192...6f2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Har du snakket med foreldrene dine om det? Hva ser de? Hva tenker de? mer hun storesøster? Kanskje hun alltid har vært størst og vet best? Kanskje er det tøft for henne å se at du vokser til og er både smart og flink? Det kan føles truende for henne.. så hun prøver å holde deg nede, så du ikke overstiger henne? Anonymkode: 24aca...1a1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 Jeg har også en søster som er lignende din. Men det har eskalert nå siste to årene. Jeg forstår ikke oppførselen hennes. Hun er også en som sier ting rett ut og tåler ikke noen form for motstand. Tror det bunner i kontrollbehov. Du må bare fortsette å stå opp for deg selv. Samtidig kan du også trekke deg litt unna og kun møte henne når det er nødvendig. Når hun er frekk, så bruk teknikker for å avvæpne henne. Les om manipulator og teknikker for å håndtere. Jeg har ikke fått prøvd ut dette selv for orker ikke nye og lange dager med utskjelling på sms. Men jobber med saken. I mellomtiden gjør jeg som deg og overser de frekke og nedlatende kommentarene. Anonymkode: bbeca...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå