AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Jeg har klart å få skikkelig mange knottbitt. Over 100, de fleste i ansiktet, halsen og nakken. Jeg reagerer skikkelig på stikkene, og lurer på om noen kan hjelpe meg med hva jeg kan bruke som lindrer kløen. Jeg klør i mange dager, og blir ganske hoven. Jeg har prøvd kortisonkrem, og en ganske sterk steroidkrem.. Uten at det hjelper. Og jeg har testet Autan (cooling gel, med aloevera og kamille), og det bare svir, så begynner det klø igjen. Det eneste som hjelper er å legge isbiter på. Men det holder jo ikke hele natten. Og er ikke så praktisk å ha i hele ansiktet. Har noen prøvd Eurax? Og hjelper det? Noen som også reagerer kraftig på mygg og knottbitt? Anonymkode: 291a2...3fa
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 Xylocain bedøvelseskrem. Reseptfritt på apoteket. Anonymkode: 222c1...635
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Har heldigvis ikke mye erfaring med knott, men desto mer med mygg, vet ikke om det gjør noen forskjell, men uansett. For meg hjelper Xylocain noe, men veldig begrenset effekt. Det mest effektive er varme. Jeg bruker en varmepenn, Bite away, som du får kjøpt på nettet, jeg kjøpte min fra Tyskland i sin tid, husker ikke om det var via Amazon eller ebay eller rett fra produsenten. Anonymkode: 149d2...9f3
FrøkenØ Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har heldigvis ikke mye erfaring med knott, men desto mer med mygg, vet ikke om det gjør noen forskjell, men uansett. For meg hjelper Xylocain noe, men veldig begrenset effekt. Det mest effektive er varme. Jeg bruker en varmepenn, Bite away, som du får kjøpt på nettet, jeg kjøpte min fra Tyskland i sin tid, husker ikke om det var via Amazon eller ebay eller rett fra produsenten. Anonymkode: 149d2...9f3 Jeg klør enda mer når jeg dusjer.. Gjør du også det? Hjelper det likevel med varmepenn?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 9 minutter siden, FrøkenØ skrev: Jeg klør enda mer når jeg dusjer.. Gjør du også det? Hjelper det likevel med varmepenn? Mine myggstikk klør ikke mer etter dusj, så jeg kan dessverre ikke svare på det. Jeg vet ikke hva det er med dusjen som får deg til å klø mer. Tuppen på varmepennen holder 51 grader i noen få sekunder, og den virker ved både å bedøve huden, og å løse opp det stoffet som skaper kløen, det er alt jeg vet. Anonymkode: 149d2...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå