Anonym35 Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 (endret) Hei Det er på grensen til samlivsbrudd med meg og samboeren og vi har 2 barn på 2 og 4 år. Nå bor vi annenhver dag med ungene og flytter inn og ut. Egentlig skulle vi ha dratt på ferie sammen i 6 dager, men nå vil han ta med seg ungene uten meg på tur. Han nekter meg å være med. Jeg er bekymret for tilknytningen min til spesielt 2-åringen. Han har nesten ikke vært borte fra meg på 2 år, med unntak av 3 dager for to uker siden. Jeg sier at han enten får dra alene eller at jeg blir med. Han nekter. Jeg har merket at 2-åringen har adskillelsesangst og 4-åringen lurer veldig på hva som skjer mellom meg og pappaen og er mye lei seg på kveldene når jeg er sammen med henne. Da tenker jeg at det ikke er barnas beste å dra på tur uten mammaen i 6 dager. Hva tenker dere? 2-åringen har akkurat fylt 2 år, så han er ikke gammel. Det er stor konflikt mellom meg og han om dem kan dra eller ikke. Jeg ønsker ikke at dem drar, men tenker at jeg kan være med som venn og mamma. Endret 30. juni 2020 av Anonym35
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 Å bytte annenhver dag høres absolutt ikke bra ut. Hvorfor utsetter dere barna for det,?Men tenker du det er bedre å være uten pappa i 6 dager? Anonymkode: 39f25...c91 16
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Ærlig talt!! Skal ikke pappaen få ta med barna på ferie? Skjerp deg, du er helt urimelig!! Anonymkode: 9af38...b7a 11
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 Dere kan da ikke for alvor mene at det er en god ide å bytte annenhver dag? Stakkars unger... Anonymkode: a3859...e8b 17
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 6 dager er ikke en lang ferie. Bit det i deg, så lenge det ikke er noe i veien med fars omsorgsevne bør han absolutt kunne dra på tur i en liten uke sammen med barna dine. Videre går jeg ut fra at dere så snart som mulig finner en bedre samværsordning. Annenhver dag høres fryktelig slitsomt ut for alle parter, hvor det blir veldig vanskelig å ha noen form for kontinuitet og rutine. Det må være veldig stressende for barna med stadige skifter. Anonymkode: 8eb67...247 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 Enig i at det kan være voldsomt for toåringen å være seks dager uten deg. Særlig nå når ting er litt kaotisk fra før. Jeg hadde sagt nei, og at han fikk reise med fireåringen eventuelt. Anonymkode: 3d585...cc7 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #7 Skrevet 30. juni 2020 Jeg tenker du er vrang Anonymkode: 614c1...629 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #9 Skrevet 30. juni 2020 Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev: Ville tatt fvk møte først Det hun sier 👆 Anonymkode: 3df8c...038 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #10 Skrevet 30. juni 2020 Dette høres forvirrende ut for barna i utgangspunktet. Og så kommer en ferie hvor plutselig ikke en av foreldrene ikke er med? Høres ikke ut som en god ide. Fvk vil nok heller bære en bedre ide Anonymkode: f124e...91b 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #11 Skrevet 30. juni 2020 6 dager er ikke en lang ferie. Anonymkode: 064d1...f67 6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #12 Skrevet 30. juni 2020 Uff så trasig.. skaff dere barnefri noen dager, snakk med foreldrene deres om hva som skjer, få avlastning. mat dere en hotell helg bare dere og snakk ut. Er dere sliten? Hva går kranglingen ut på? Kan dere løse dette uten å gå fra hverandre? Anonymkode: 98a35...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #13 Skrevet 30. juni 2020 6 dager er ikke lenge. En på 2 år klarer det. Pappaen er jo der. Anonymkode: 0bddb...4b4 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #14 Skrevet 1. juli 2020 Til forskjell fra de over, tror jeg det er kjempebra at dere flytter inn og ut av huset. På den måten er det dere som tar belastningen ved bruddet (ikke barna som må flytte). En forbedring er kanskje at intervallene med barna blir litt lenger. Mitt råd: Vær raus! Det er det beste for barna. Synd du ikke får være med på ferie. Det taler ikke til hans fordel at han ikke er raus. Anonymkode: 98175...a37 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #15 Skrevet 1. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Til forskjell fra de over, tror jeg det er kjempebra at dere flytter inn og ut av huset. På den måten er det dere som tar belastningen ved bruddet (ikke barna som må flytte). En forbedring er kanskje at intervallene med barna blir litt lenger. Mitt råd: Vær raus! Det er det beste for barna. Synd du ikke får være med på ferie. Det taler ikke til hans fordel at han ikke er raus. Anonymkode: 98175...a37 Det er vel ikke at đet flyttes inn og ut folk reagerer på, men hyppigheten. Anonymkode: 9a534...208 9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #16 Skrevet 1. juli 2020 9 timer siden, Anonym35 skrev: Hei Det er på grensen til samlivsbrudd med meg og samboeren og vi har 2 barn på 2 og 4 år. Nå bor vi annenhver dag med ungene og flytter inn og ut. Egentlig skulle vi ha dratt på ferie sammen i 6 dager, men nå vil han ta med seg ungene uten meg på tur. Han nekter meg å være med. Jeg er bekymret for tilknytningen min til spesielt 2-åringen. Han har nesten ikke vært borte fra meg på 2 år, med unntak av 3 dager for to uker siden. Jeg sier at han enten får dra alene eller at jeg blir med. Han nekter. Jeg har merket at 2-åringen har adskillelsesangst og 4-åringen lurer veldig på hva som skjer mellom meg og pappaen og er mye lei seg på kveldene når jeg er sammen med henne. Da tenker jeg at det ikke er barnas beste å dra på tur uten mammaen i 6 dager. Hva tenker dere? 2-åringen har akkurat fylt 2 år, så han er ikke gammel. Det er stor konflikt mellom meg og han om dem kan dra eller ikke. Jeg ønsker ikke at dem drar, men tenker at jeg kan være med som venn og mamma. Tankegangen din er jo naturlig. Jeg hadde også problemer med å skilles fra min når han var to år, men det handlet om mine følelser. Jeg har akkurat sendt 10-åringen på 4 ukers ferie med sin far og det gjør også vondt. Spesielt når han aldri pleier å være borte mer enn 2 dager, men det er jo mine følelser som jeg må slite med. Foran han så må jeg jo være voksen og passe på at han får en god relasjon til sin far også! Anonymkode: 4fb9e...003 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #17 Skrevet 1. juli 2020 Ofte er det mor som har mer vansker med å være borte fra barnet enn barnet som har vansker med det. Med mindre far ikke greier å ta seg av et barn, og ungen ikke går på sjølstyr mens han drikker, så tenker jeg at det er fint at de får knytte litt bånd de 6 dagene. Annenhver dag hørtes veldig slitsomt ut både for dere og barnet. Anonymkode: e7341...5dc 2
moroklompen Skrevet 1. juli 2020 #18 Skrevet 1. juli 2020 Jeg tenker at her opplever allerede barna en forandring og som mor hadde jeg blitt med på denne ene korte ferien. Om ikke annet, for at barna kan ha en siste ferie med begge foreldrene sine før de blir kastet ut i alt det ett samlivsbrudd betyr. Så må dere snakke med dem! Spesielt for eldste må situasjonen være fryktelig forvirrende om dere ikke har snakket med barna. Hvorfor begynne med annenhver dag uten å informere om hva som skjer? Her hadde jeg blitt med på ferie, bestilt time hos fvk og snakket med barna med en gang vi kom hjem. Utrygghet er noe av det verste for barn. De trenger å vite hva som skjer og hvordan ting blir fremover om dere virkelig har helt bestemt dere for å gå ifra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #19 Skrevet 1. juli 2020 6 dager er ingenting, det må du faktisk tåle, for her er du mer opptatt av deg selv enn barnet. Barna vil mest sannsynlig ha det bedre seks dager alene med far, enn annenhver dag med mor/ far. Stram deg opp, svelg kamelen og la far kose seg på ferie sammen med barna. Du kan bruke tiden til å rydde og pakke i felles bo. Anonymkode: 69f9e...0a1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #20 Skrevet 1. juli 2020 Wow for ett kaos! Barna har det ikke bra, og foreldrene flytter inn/ut av huset annenhver dag? Her må dere voksne skjerpe dere og begynne å tenke på barna deres! Det mest fornuftige av det du skisserer er faktisk at faren reiser på ferie med ungene alene. Da får de seks dager med stabilitet, og en avveksling fra det kaoset dere kaller hverdag. Anonymkode: be355...e9a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå