Gå til innhold

Kvinner, hvorfor velger dere tidsklemma? Det er jo selvvalgt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest tidenes bok så forstår jeg det nå.

Hvorfor jeg som 2 barnsmor og fulltidsjobb ikke strekker til, det er jo ikke meningen at man skal det. Å prestere på alle områder å aldri føle seg uthvilt, men utbrent. Nesten ingen forstår hvor mye jobb og endring av livet det er å få barn!

JA, jobb deltid! Livet er NÅ!! 

Til gale feminister som fronter småbarnsmødre i fulltidsjobb: Fuck off!!

Anbefaler alle å lese denne: https://bokelskere.no/bok/er-jeg-fri-naa-tidsklemme-i-verdens-beste-land/382069/

Anonymkode: ec07f...4d1

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har valgt å ikke få barn og unngår dermed hele tidsklemma.

Anonymkode: 74b75...6ca

Det forstår jeg veldig godt!! 🙂 Ville valgt det samme selv, men står i det med 2stk siden jeg er der. Får ikke endret på det.

Men det er viktig å fortelle at man trenger ikke få barn, i dag skal man hjelpe kvinner til å bli gravide. For en galskap, kvinner som ikke forstår hva det innebærer å få barn. Når de først har brukt masse tid på å bli gravide, så har det jammen ikke tid til barna sine som småbarn. Da er det karriere som gjelder! Dette får vi trøkka inn i huet heletiden av samfunnet.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Bjæk skrev:

Noen av oss galne feminister evner faktisk å ha både full jobb og familie med flere barn. Tenk det. 

Mange skryter av dette, mens de egentlig sliter som faen. Men vil jo ikke innrømme det.

• Liker 39
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange skryter av dette, mens de egentlig sliter som faen. Men vil jo ikke innrømme det.

Så så, ikke projiser dine problemer over på meg. 

• Liker 46
Skrevet (endret)

Vel.. full jobb må jeg ha, for barn koster også penger. Og jeg vil ha det godt økonomisk så jeg kan forsørge mine barn på det nivået som de fortjener. Ja, jeg er utslitt innimellom. Men det er jo livet. Livet kan være utfordrende, både med og uten barn. 

Klarer likevel å strekke til, fordi jeg prioriterer. Å være sliten er en del av å være småbarnsmamma. Jeg har ei venninne som har et barn som er 1 år. Hun jobber ikke i det hele tatt men hun er utbrent likevel. 

Endret av Forever22
  • Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også det handler om personlighet. Noen takler mer enn 100 % jobb, ørten unger, forskjellige verv, trenerjobber og hobbyer. 

Jeg blir sliten bare av tanken på 100% jobb og tre barn. 

Anonymkode: 37297...35c

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Bjæk skrev:

Noen av oss galne feminister evner faktisk å ha både full jobb og familie med flere barn. Tenk det. 

Å evne er en ting. Jeg mener at man bør roe litt ned da barna kommer til verden. Heier på mødre som velger tid med barna..

Anonymkode: 3fec4...741

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Bjæk said:

Jepp. Vi valgte tre barn og en hjemmeværende far på heltid til yngste var 3 år, deretter jobbet han 40%. Siden jeg er en gal feminist forsørger jeg ham gjerne. 

Anonymkode: bf68e...15d

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Forever22 skrev:

Vel.. full jobb må jeg ha, for barn koster også penger. Og jeg vil ha det godt økonomisk så jeg kan forsørge mine barn på det nivået som de fortjener. Ja, jeg er utbrent innimellom. Men det er jo livet. Livet kan være utfordrende, både med og uten barn. 

Klarer likevel å strekke til, fordi jeg prioriterer. Å være sliten er en del av å være småbarnsmamma. Jeg har ei venninne som har et barn som er 1 år. Hun jobber ikke i det hele tatt men hun er utbrent likevel. 

Utbrent eller utslitt? 

Tro meg - jeg er på vei tilbake fra å være utbrent. Det er ikke det samme som å være utslitt. 

Anonymkode: 9cfc4...aeb

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint. Deler alt 50/50 med mannen min, jobber ofte litt på kvelden så jeg kan dra til/fra jobb tidligere for å hente i barnehagen eller ta noen timer for meg selv en gang i blant.

Anonymkode: b1fb1...533

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å jobbe deltid er helt perfekt dersom du ønsker redusert pensjon👍

Anonymkode: cc09d...111

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å evne er en ting. Jeg mener at man bør roe litt ned da barna kommer til verden. Heier på mødre som velger tid med barna..

Heier på mødrene som jobber for at barna skal få det godt jeg. Og tid med barna får vi. I plenty! Jobber selv fulltid og har 2 små barn. Jeg PRIORITERER.  

Anonymkode: 0d960...d20

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger bort barn. Jeg har hele livet hatt psykisk sykdom som har gjort at jeg har prestert dårlig på skolen og sosialt. Er ikke så ille nå lenger sånn egentlig. Men jeg har fremdeles ikke høyere utdannelse. 
Psykdommen min er arvet, ser på morslekten min og alle har vært i jobb, klart å skaffe seg greie nok liv med fast inntekt og prioritert det som passet dem enten det var reising, shopping, norgestur, bare ta seg fri hjemme eller på noen kaféturer.

Pappas slekt er bare trøbbel. Rusmisbruk, diagnoser som adhd, bipolar, alkoholikere og aspergere. Garantert mye mer som FIV personlighetsforstyrrelser. Dessverre ble jeg arvelig belastet og ser dette også på broren min. Ingen av oss er skikket til å få barn. 

Men i motsetning til pappa tar jeg ansvar. Også i motsetning til alle unge alenemødre rundt om som bare går på nav og ble gravid med et «uhell» med en mann som aldri ville ha dem. Jeg gidder ikke å føre det videre.

verden er overbefolket nok. Nøden er så stor noen steder at folk dreper hverandre, sulter ihjel og flykter. Her på berget skal færrest mulig jobbe seg ihjel, mens resten skal ha deltidsjobb, være ledige og leve på støtte eller ikke ha sjans til å delta i samfunnet pga de ikke er etter denne snevre oppskriften.

Anonymkode: 0500b...aa4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Bjæk skrev:

Nåja, du er vel ikke akkurat en tilstedeværende mor da. Men du kan jo innbille deg at det går strålende...

Anonymkode: 0131a...dfa

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heier på mødrene som jobber for at barna skal få det godt jeg. Og tid med barna får vi. I plenty! Jobber selv fulltid og har 2 små barn. Jeg PRIORITERER.  

Anonymkode: 0d960...d20

Hva med tiden du mister med barna? Er jo verdifull tid som du kaster bort på jobben i stedet.

• Liker 10
Skrevet

Jeg har desverre ikke økonomi til å jobbe deltid. Skal tjene ganske godt før det går med hus, bil og barn.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da tenker du automatisk at det er mor som skal roe ned, mens far gjerne jobber litt ekstra for å kompensere for lavere inntekt? Jeg håper du sørger for at han kompenserer deg økonomisk for dette. 

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utbrent eller utslitt? 

Tro meg - jeg er på vei tilbake fra å være utbrent. Det er ikke det samme som å være utslitt. 

Anonymkode: 9cfc4...aeb

Hvordan vil du beskrive forskjellen? Jeg lurer-

Anonymkode: ea887...efc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...