Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

er det noen her som har studert tverrfaglige kjønnsstudier ved UiO? er det et bra studie? hva jobber dere med nå? har det på 1. plass på søknadslisten min, og det virker som et så bra studie :)

Anonymkode: 4ad71...a74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

er det noen her som har studert tverrfaglige kjønnsstudier ved UiO? er det et bra studie? hva jobber dere med nå? har det på 1. plass på søknadslisten min, og det virker som et så bra studie :)

Anonymkode: 4ad71...a74

Venninnen min gikk det studie der, og hun endte opp med å ta master i noe helt annet. Virkelig som om det er få jobbmuligheter med bachelor i kjønnsstudier, men kjør på hvis det er det som interesserer deg. Venninnen min sa også at det er lett å havne i litt ekstreme miljøer. Mange av jentene der som f.eks tror at kvinner blir undertrykt på det groveste i Norge og at menn må kastes bort fra lederstillinger med makt osv...

Anonymkode: f0e72...778

• Liker 1
Skrevet

Står litt om studiet, inkludert hva noen jobber som, på studiesiden:

https://www.uio.no/studier/program/kjonn/

Nå kjenner ikke jeg det konkrete studiet, men hvorvidt det er bra eller ikke vil nok avhenge av hva en ønsker å oppnå. "Tverrfaglig" i dette tilfellet virker i stor grad å være begrenset til HF/SV, og det kan virke som en vil få lite naturvitenskapelig innsikt. Jeg tror ikke en med en slik utdannelse blir spesielt attraktiv på arbeidsmarkedet, men om en synes dette er interessant kan jo det i seg selv være god grunn til å studere og øke sjansen for å lykkes såpass at en klarer å få en av jobbene som faktisk er relevante. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjønnsstudier og sosiologi er tullestudier som bare er bortkastede tid og penger. Finn deg noe annet. 

Anonymkode: 1272a...23b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...