Gå til innhold

Hvor kjøpe gamle støpejernsovner?


sixx

Anbefalte innlegg

Noe som kan anbefale noen som selger gamle støpejernsovner i området "noen mil rundt Oslo"...helst den rette veien (les: vestover :ler: )

Jeg trenger ikke info om kravene til forbrenning m.m. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en på Romerike som reparerer og selger gamle ovner, er ikke sikker på adressen, men søk på restaurering av ovner, så tipper jeg det klaffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki...takk Hu i svingen...har du peiling på om han leverer skikkelige "greier".....det kan jo være litt vanskelig å få lov å sette inn en gammel ovn hvis den ikke er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har et godt rykte - og de riktig gamle ovnene (husker ikke årtallsgrensen, men) er unntatt fra forbrenningskravene. Bare sørg for at installasjonen blir godkjent av en bedrift med autoriserte ovnsmontører eller en feiermester/brannvesen.

Han jeg nevnte har greie på regelverket, og kan gi deg nødvendig info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg nevnte har greie på regelverket' date=' og kan gi deg nødvendig info.[/quote']Det er viktig....at vedkommende har peiling på hva han driver med. :)

Men jeg finner ikke noen på Romerike....fant en helt oppe på Kongsvinger....vet du hvor på Romerike han holder til? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig han har flyttet... men antar det er den samme - det er få som driver med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Det fantes en som solgte ovner ved Stovner som kalte seg Askeladden, men vet ikke om han er der ennå.

Hva slags ovn er du på utkikk etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spesiell tidsepoke? Tynt eller tykt gods?
Jeg har ikke så mye greie på dette...men er vel smartest å ha tykt gods med tanke på at det holder lenger på varmen? :klø:

Tidsepoke spiller ingen rolle...bare vi liker ovnen.

Den skal stå på kjøkkenet...i det rommet hvor spisebordet skal stå. Egentlig skulle vi ha en vedkomfyr...men etter at vi nå har revet de rommene innvendig...så ser vi at det er 50 cm tømmervegg mellom de to brannmurene...og derfor blir det ikke vedkomfyr, men etasjeovn. :)

Siden vi tok beslutningen om å skippe vedkomfyren først for to dager siden....så har det ikke festet seg noe ønske om noen spesiell type etasjeovn ennå. :)

Egentlig skulle jeg ønske det gikk an å koke på ovnen...men en sånn ovn finnes visst ikke....etter hva en på Ulefoss Brug oppgitt forklarte meg før i dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaskepott
Det fantes en som solgte ovner ved Stovner som kalte seg Askeladden, men vet ikke om han er der ennå.

Hva slags ovn er du på utkikk etter?

Jeg trooor han er der ennå? På Bånkall gård? Uansett verdt et besøk egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de har noen fine noen på Europris :ler:
Mener du den som matcher de lilla silketulipanene med orange støvbærere?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...