Gå til innhold

Har du noen gang vært slem med eller fått dårlig samvittighet ovenfor en fremmed?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom på en hendelse fra når jeg var drittunge i tenårene som jeg aldri kommer til å glemme. Skammer meg virkelig når jeg tenker på det, og jeg angrer på at jeg ikke ba om unnskyldning. 

Vi var en venninne gjeng i en park midt på sommeren. Satt og pratet og solte oss. Så kom det en dame gående som var veldig overvektig. Hun vugget bortover veien. Jeg startet det hele (angrer 😔) ved å dulte borti venninna mi og peke på denne dama. Venninna mi brøt ut i latter og begynte å rope etter dama. Så begynte hun å ape etter måten hun gikk på. Dama snudde seg mot oss, og det blikket hun ga oss gir meg vondt i hjertet den dag i dag når jeg tenker på det. Hun så bare trist ut. Jeg fikk så dårlig samvittighet med engang. Tenk hvis det hadde vært meg? Eller tenk hvis det hadde vært moren min og noen hadde gjort dette mot henne? 

☹️

Det var godt å få skrevet dette ned, for det har virkelig gnagd på meg. Noen andre som har lignende historier å komme med? 

Anonymkode: dd144...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det var bare en misforståelse. Snakket i mobilen med ei venninne mens jeg satt på bussen. Så ut på bussholdeplassen mens bussen stod stille, og i det jeg møter blikket til en stor dame som akkurat gikk av, sier venninnen min noe som får meg til å le. Hun damen snudde seg fort bort. Altså, det gjorde så vondt, stakkars  dame. Håper ikke hun trodde at jeg lo av henne :(

Skrevet (endret)

🥺

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har dessverre noen sånne hendelser. For eksempel da jeg var full drittunge og la merke til en date på en pub som gikk ganske dårlig, pekte og lo av den stakkars mannen til kompisene mine, gikk bort til dem, lente meg kjekt over bordet og sa "Dette går jo bra, kompis. Kanskje tenke gjennom noen ting å prate om på forhånd til neste gang?"

Anonymkode: c3945...3c8

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har dessverre noen sånne hendelser. For eksempel da jeg var full drittunge og la merke til en date på en pub som gikk ganske dårlig, pekte og lo av den stakkars mannen til kompisene mine, gikk bort til dem, lente meg kjekt over bordet og sa "Dette går jo bra, kompis. Kanskje tenke gjennom noen ting å prate om på forhånd til neste gang?"

Yikes. Da er man usikker på seg selv da, og gladelig tar sine egne issues ut over andre.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var ni år gammel, skulle jeg på juleavslutning hos pianolæreren min. Var sent ute. På veien så jeg en gammel mann bak meg, som skled på isen. Jeg gikk bare videre uten å spørre om det gikk bra - fordi jeg var så redd for å komme for sent. Det var ikke et voldsomt fall, og jeg er ganske sikker på at han klarte seg helt fint, men jeg fortsatt dårlig samvittighet, 25 år senere. 

AnonymBruker
Skrevet

En ungdom gikk feil og havnet i hagen vår ved et uhell. Ble så perpleks at jeg var litt frekk istedet for å vennlig forklare hvor han skulle gå. (Forklarte, men etter å ha vært litt sarkastisk- noe som var unødvendig. )

Anonymkode: 7712c...7a4

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, MarieLo said:

Yikes. Da er man usikker på seg selv da, og gladelig tar sine egne issues ut over andre.

Det er en god beskrivelse på meg på den tida ja.

Har du noe å bidra med selv da?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en god beskrivelse på meg på den tida ja.

Har du noe å bidra med selv da?

Har vært slem mot enkelte og fått dårlig samvittighet ja, men de var ikke fremmede. Og det er ikke så mye jeg vil dele her dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

skulle snakke med en person på jobb, men han var syk så ringte meg i stedet for, jeg tenkte ikke på å si god bedring. Føler meg litt fæl, men han tenkte sikkert ikke over det...

Anonymkode: b0093...71f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, på ungdomskolen. Gikk vel i 8ende eller 9ende klasse, og vi hadde en hjelpelærer i matte som var fra Irak. Han hadde vært i krigen og derfor hadde han mistet den ene armen. Meg og envennine brukte å rekke opp hånda og spørre han om hjelp, og når han ikke kom bort ropte vi etter han og lo av ham mens vi høyt sa at "det er rart ced lar han jobbe her når han mangler en harm for han er jo funkjsunshemma og dum"... han måtte jo bare gjøre jobben sin og komme bort til oss, og da kom han bort. Han virka som regel veldig usikker og redd og da lo vi hånlig av han fordi vi forsto at han var svak. Jeg husker jeg følte meg såå bra.. off, blirkvalm av å tenke tilbake på det. Vi var grusomme..

Anonymkode: 0abc2...ec6

Skrevet

Er selv veldig sjenert så har ikke tatt kontakt med folk jeg tror hadde ønsket at jeg tok kontakt. Har dårlig samvittighet for det.

• 4 uker senere...
Skrevet
På 1.7.2020 den 17.56, KillerKitty skrev:

Ja, men det var bare en misforståelse. Snakket i mobilen med ei venninne mens jeg satt på bussen. Så ut på bussholdeplassen mens bussen stod stille, og i det jeg møter blikket til en stor dame som akkurat gikk av, sier venninnen min noe som får meg til å le. Hun damen snudde seg fort bort. Altså, det gjorde så vondt, stakkars  dame. Håper ikke hun trodde at jeg lo av henne :(

Jeg opplevde det samme som deg der nesten 😅 satt på kafé med vinduet ut mot gaten sammen med ei venninne, var vel 13 år ca da, vi pratet og lo også kom det plutselig ei ganske overvektig dame som trillet en mann i en rullestol forbi på gaten, jeg ler mens jeg tilfeldig møter blikket hennes.. hun kom inn å skjelte ut meg og venninna mi og irettesatte oss. Var jo ikke henne vi lo av og jeg kunne ikke brydd meg mindre for lærte tidlig å ikke gjøre narr av folk og le av noen.. men hun trodde nok det stakkars. Ikke lett med dårlig selvtillit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...