Gjest gjest1 Skrevet 5. juli 2005 #1 Del Skrevet 5. juli 2005 Fins det nokon reglar for når ferievikarar skal få oversikt over når dei skal jobbe i ferien? Vi får skiftplanen utdelt veka før vi skal jobbe, og det er litt slitsomt syns vi... Vi er fagorganiserte, kva seier LO om skiftplanar og slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 5. juli 2005 #2 Del Skrevet 5. juli 2005 Da jeg jobbet i kommunen skulle ferieturnus være satt opp innen 1. mai. Vet ikke om det gjelder overalt, men det går vel ann å sende en mail til LO å høre kanskje.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 5. juli 2005 #3 Del Skrevet 5. juli 2005 Da jeg jobbet i kommunen skulle ferieturnus være satt opp innen 1. mai. FeriePLANEN (avvikling av ferie for de (fast-)ansatte) skal være satt opp innen 1. mai. Men fordeling av vakter til vikarene er det ikke noen "regler" for. Mange arb. givere venter i "det lengste" med å fordele vakter, mellom annet av økonomiske grunner (t.d. dersom vikaren skulle bli syk). Sånn er det, dessverre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 5. juli 2005 #4 Del Skrevet 5. juli 2005 Da jeg jobbet, skulle vi ha listene 14 dager før. Eller var det en hel måned tro? En liten telefon til LO vil gi deg svaret. Kanskje det står på websidene til Arbeidstilsynet også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 5. juli 2005 #5 Del Skrevet 5. juli 2005 Fikk turnus til 1. mai det ene stedet jeg jobbet altså. Der vakter til feriehjelper var satt opp uten navn og så ble det fylt inn. Mulig den arbeidsplassen missforstod, men kjekt var det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2005 #6 Del Skrevet 6. juli 2005 I følge arbeidsmiljøloven § 10-3 skal arbeidsplanen drøftes med arbeidstakernes tillitsvalgte så tidlig som mulig og senest to uker før iverksettelsen. . Så då veit vi det! Takk for hjelpa, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå