AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Hei! Jeg er 20 år, men vet ikke hva jeg vil studere enda, så tenkte å ta et årsstudium i enten psykologi eller pedagogikk. En jeg kjenner tok pedagogikk i fjor og sa at årsstudiumet krevde veldig lite arbeid for å bestå. Personlig ønsker jeg å ta årsstudium i psykologi, fordi det virker mer interessant og jeg tror jeg vil ha mer nytte av det. Men spørsmålet mitt er om det er noen som vet om årsstudium i psykologi krever mye mer arbeid for å bestå enn pedagogikk? Anonymkode: 39c53...8cb
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 Jeg vil si det er ca samme arbeidsmengde, ikke så voldsomt komplisert. Velg det du har mest intresse for! Ikke velg basert på arbeidsmengde for førsteårsfag er som regel veldig greit å jobbe med uansett. Anonymkode: 51938...eb5
Hudpleier Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er 20 år, men vet ikke hva jeg vil studere enda, så tenkte å ta et årsstudium i enten psykologi eller pedagogikk. En jeg kjenner tok pedagogikk i fjor og sa at årsstudiumet krevde veldig lite arbeid for å bestå. Personlig ønsker jeg å ta årsstudium i psykologi, fordi det virker mer interessant og jeg tror jeg vil ha mer nytte av det. Men spørsmålet mitt er om det er noen som vet om årsstudium i psykologi krever mye mer arbeid for å bestå enn pedagogikk? Anonymkode: 39c53...8cb Spørs jo hva du tenker å bruke det til også? Med pedagogikk kan du være mer interessant som vikar i skole og AKS. Tenker du en retning innen undervisning/formidling kan du bygge på med bachelor. Det er mangel på pedagoger. Psykologi er også interessant, og et årsstudium kan du også flette inn i en bachelor. Tenker du lenger frem kan du senere ta master i psykologi, helsefag og familieterapi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå