Gå til innhold

Gode råd mot ryggsmerter?

Fremhevede innlegg

Gjest Au, har vondt i ryggen!!!
Skrevet

Har vanligvis ikke vondt i ryggen, men hadde bekkenløsning i to svangerskap. Dette forsvant med en gang etter fødselen. I helgen hadde jeg en lekeslåsskamp med kjæresten som ble litt i hardeste laget, vi er blå og gule begge to. Men det skjedd også noe i ryggen min. Vet ikke riktig hva det er, det sitter i korsryggen men mener det er litt høyere opp enn da jeg hadde bekkenløsning. Det er ikke ett punkt hvor det er vondt, det er bare rundt omkring der et sted og det er liksom så... hvordan skal jeg forklare det da... slitsomt. Det er ikke sånn au-au-smerte, sånn nåerdetvondt, nåerdetborte, nåerdetvondtigjen. Det er mer konstant, litt som tannpine kanskje?

Kjører jeg på med paracet og venter til det gir seg eller? Noen som har opplevd noe lignende? Kan det være jeg har "smelt opp" bekkenløsningen??

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det kan faktisk høres ut som du har gangsperr! :)

Skrevet

:o Da må jeg ha kommet med den dårligste forklaringen på smerte ever eller så har du aldri hatt bekkenløsning.

Skrevet

Det kan nesten høres ut som om musklene har fåt seg en smell, det gjør de jo ofte når man lekesloss! Gi det noen dager, du, og ta en tur til lege eller kiropraktor hvis det ikke gir seg!

Gjest Gitte
Skrevet

høres mest ut som en muskel som har fått seg en smell ja.. gjør veldig vondt, men det går over..

Skrevet

Hva med å prøve å gå en rolig tur, ikke for langt eller for fort, men gå jevnt og rolig, for å bevege litt på muskulaturen i ryggen. Kan hende det hjelper litt.

Hvis det bare blir veldig mye mer vondt av å gå, bør du selvfølgelig la det være.

Skrevet

Jeg har hatt isjas for 10 år siden og nå kjenner jeg at noe er på gang, har ikke vært så flink å gå på en stund, det er nokså likt det du beskriver. Jeg har gått turer hver dag den siste uken i ulendt terreng, det er den beste medisinen for ryggproblemer, jeg kjenner faktisk ingenting idag så det anbefaler jeg, bedre enn å ta smertestillende. Håper det er gangsperr, da gir det seg jo snart...

Skrevet

Jeg ville bestilt time hos kiropraktor.

Hvis det ikke er for vondt, bør du gå rolige turer - bevegelse er, som en annen her sa, alfa & omega for de fleste ryggproblemer.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :-) Satser på at det bare er en vel fortjent smell etter å ha forsvart min plass i sofaen med nebb og klør, hehe.

Er ikke særlig mye bedre men lar det bero. Ha en god sommer!!

Skrevet
Takk for tilbakemeldinger :-) Satser på at det bare er en vel fortjent smell etter å ha forsvart min plass i sofaen med nebb og klør, hehe.

Er ikke særlig mye bedre men lar det bero. Ha en god sommer!!

Frosne selskapserter pakket inn i et kjøkkenhåndkle er forøvrig fint for å lindre smertene. God bedring! :trøste:

Gjest gjest1
Skrevet

Etter at ryggen er bra igjen, så bør du trene opp både rygg og mage. Det vil forhindre fremtidige ryggproblemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...