AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Hei, Jeg sliter med at jeg ved ujevne mellomrom får svært løs mage. Jeg kan ikke se noe mønster i forhold til når dette kommer (tenker da på inntak av ulike typer mat, syklus osv.). Det starter med rumling og mageknip. Må så på do og tømme meg alt fra 1-3 ganger etter hverandre. Avføringen er da løs/rennende, gul/grønn med vondt lukt. Etter jeg har fått ut alt, forsvinner smertene og jeg er fin igjen. Dette har jeg hatt av og på i flere år, men det kan gå måneder mellom hver gang. Andre ganger kan det komme hyppigere (et par ganger i måneden). Jeg ser som sagt ikke noe mønster i når disse «anfallene» kommer i forhold til syklus (går på p-piller) eller inntak av ulike typer mat. Men det skjer nærmest alltid etter middag/kveld. Har tenkt tanken på om det kan være inntak av gluten/melk, men jeg finner ikke noe system. Med det mener jeg at jeg kan ha spist boller en dag uten å merke noe, men så spiser jeg rundstykker en annen dag og får magevondt og diaré/løs mage... Samme med sterk mat, av og til reagerer jeg og andre ganger ikke. Ellers føler jeg meg ikke syk, har stabil vekt og avføringen er normal (kanskje mot hard) ellers. Har noen noen erfaringer å komme med? Har googlet litt og kjenner jeg er livredd for kreft... Jeg er forresten 38 år. Takk for alle svar. Anonymkode: 3ade2...6a3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Dette lurer jeg også på. Ingen som opplever lignende? Anonymkode: 3ade2...6a3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Kan du være forstoppet? Når man er forstoppet har man ofte vekslende avføring. Anonymkode: 2db89...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå